Jedan od ključnih dijelova poslovnog uspjeha je kvalitetan networking.
Istraživanje sa Harvarda pokazalo je da 85% profesionalnog uspjeha ovisi o ljudskim vještinama pojedinca. Iako je sigurno lagano razviti dobre veze ako ste već poznati u svojoj niši ili lokalnoj zajednici, razvijanje dobrih poslovnih veza za startupe i nove mlade poduzetnike zna biti jako velik problem.
Iako ljudi često misle da je networking okupljanje na kojem se posjetitelji na silu smiju tuđim šalama, ulizuju ključnim ljudima te prodaju svoje usluge, dušu i obraz, to u pravilu uopće ne mora biti tako. Networking bi zapravo trebao biti druženje sa drugim ambicioznim i društvenim poduzetnicima u kojem pravim ljudima može prezentirate projekte na kojima radite i oko kojih ste strastveni. Ljudska strast je zarazna i privlačna, a dobar pitch pravoj osobi može vam osigurati ključne poslovne suradnje, prijateljstva ili investicije.
Nemoj samo uzimati, ponudi nešto
Networking ne smije biti jednostran, ako želite pomoć drugih ljudi i kvalitetnu suradnju, morate nešto i ponuditi. Jako rijetko ćete naići na nekoga tko će saslušati vašu priču i bez da vidi nekakav svoj interes u svemu vam pokušati pomoći s vašim projektom. Ako krenete u networking sa idejom kako i jedna i druga strana imaju nekakve koristi ili još bolje kako vi možete nekome pomoći, vjerojatnije je da će druga strana vas aktivno saslušati i komentirati vaš prijedlog te na koncu pokušati naći zajedničko rješenje. Moguće je i da se sada mučite sa nekim dijelom vašeg projekta za kojeg baš vaš sugovornik jako dobro poznaje nekog stručnjaka, ako pomognete vi njemu, možda i on vama pomogne.
Ne boj se tražiti ono što ti treba
Nekada stvarno zna biti teško pitati nekoga za pomoć i naći ćete se u situaciji da pokušavate sugerirati vašem sugovorniku kako da vam pomogne i nadat se da će pročitati vaše misli. No da bi dobili što želite, morate to i tražiti. Takav pristup svidjeti će se i vašem sugovorniku jer neće morati pogađati što želite i vaš će odnos biti otvoreniji i iskreniji.
Onaj najteži dio je traženje novaca i investicija. Često ljudi kad traže investicije sramežljivo pitaju: “Ako bi možda htjeli sudjelovati..” ili “Ako ste zainteresirani za suradnju..”. To je kriv pristup, ako pristupite direktno i samouvjereno i kažete trebam toliko i toliko novaca od vas da napravim to i to, a za uzvrat vi dobivate to i to, investitor će sigurno biti zainteresiraniji.
Izađite iz ureda
Iako zvuči logično, valja napomenuti da je za razvijanje snažnih poslovnih veza važno izići iz ureda. Sigurno ste čuli nekad od kolega i poznanika da su najbolje poslovne kontakte uspostavili na pivi, ispred kluba u 2 sata iza ponoći. Poslati nekome mail za koga mislite da vam može pomoći je lako, al netko tko dnevno primi i po 20 mailova, neće puno pažnje posvetiti vašem u kojem tražite od njega da nešto za vas napravi. Stoga izađite iz ureda, “minglajte” i stvarajte snažne poslovne veze u svim aspektima vašeg života.
Preuzeto sa poslovnipuls.com