Iva Bihler

Poslovni (ne)odnosi

Većina nas je (barem) osam sati dnevno, (barem) pet dana u tjednu u interakciji s poslovnim suradnicima, ljudima s kojima najčešće nikada nismo ostvarili drugačiji odnos od onog striktno poslovnog. S nekima od njih možda poželimo s vremenom podijeliti i svoje privatno vrijeme, ali puno češće preferiramo odvojiti ta dva segmenta života i „ne miješati ljubav i posao“.

Sami određujemo poslovni odnos
U nekim slučajevima to se može pokazati itekako ispravnom odlukom, ali jednako nas često, ako ne i češće, naš rigidni stav lišava bogatijih i ispunjenijih odnosa. Kada i kako postupiti nitko vam ne može reći. U svemu, pa tako i u ovome, sami biste trebali znati naći mjeru.

No jedno je sigurno. Mi sami određujemo kako će svaki naš poslovni odnos izgledati. Naravno, kao i u svakoj drugoj relaciji, tako i u ovoj postoje zakonitosti kojih je poželjno i potrebno pridržavati se, ali dopustiti si da svaki od tih odnosa tretiramo individualno, da unesemo više sebe, svoje osobnosti i dozu iskrenosti, može rezultirati vrlo nadahnjujućim i motivirajućim odnosima, više od onih koje isključivo interesno njegujemo. A takve emocije u poslu mogu voditi samo većoj efikasnosti i kreativnosti. Ono što jesmo unesimo i u svoj poslovni svijet jer samo tako ostajemo vjerni sebi, vjerodostojni i zato - zadovoljni.

Oboružajte se pozitivnim osjećajima
No, sve spomenuto stoji samo ukoliko smo osoba koja je spremna oko sebe širiti pozitivnu energiju i pozitivne emocije. Jer jednako kao što pozitivnim pomacima možemo obogaćivati svoje poslovne odnose ne ograničavajući se isključivo na ono najnužnije u njima, važno je biti svjestan i odgovornosti koju u isto vrijeme imamo - koliko negativni potezi mogu imati dalekosežne reperkusije i nepopravljive posljedice.

Zato se oboružajte pozitivnim osjećajima i isto takvom komunikacijom imajući na umu da vas oni mogu odvesti dalje od uobičajenih poslovnih povezivanja, kao što i negativne emocije i odbojna komunikacija mogu zaljuljati sve što ste poslovno gradili. U poslovnom svijetu, možda i više nego u privatnom, sami sebi možemo biti najbolji prijatelji ili najgori neprijatelji, ovisno o tome koji smo „emocionalni pristup“ odlučili primjenjivati. Sami smo najodgovorniji za to kako izgledaju naši poslovni odnosi o kojima u velikoj mjeri ovisi i naš poslovni uspjeh. A on i jest cilj.

Iva Bihler

Iva Bihler

Iva Bihler konzultantica je za retoriku u tvrtki Ciceron komunikacije, koja se bavi poslovnom edukacijom i savjetovanjem u okviru prezentacijskih, komunikacijskih i prodajnih vještina. Voditeljica je projekta Međunarodne konferencije o retorici i kulturi komuniciranja ''Moć uvjeravanja''.

U Ciceronu održava treninge prezentacijskih vještina i seminare o uslužnoj kulturi. Pokrenula je retoričko-komunikacijsku radionicu za mlade, jedinstveni projekt te vrste u Hrvatskoj. Također, u medijima retorički analizira istupe javnih osoba i aktualna događanja. Prva radna iskustva stjekla je kao novinarka.

Diplomirala je komparativnu književnost i informatologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu.

Rad s ljudima izuzetno ju ispunjava, a svoj posao i istinski živi.

www.ciceron.hr

Tagovi: Iva Bihler
Utorak, 22.02.2011.