Većina nas je (barem) osam sati dnevno, (barem) pet dana u tjednu u interakciji s poslovnim suradnicima, ljudima s kojima najčešće nikada nismo ostvarili drugačiji odnos od onog striktno poslovnog. S nekima od njih možda poželimo s vremenom podijeliti i svoje privatno vrijeme, ali puno češće preferiramo odvojiti ta dva segmenta života i „ne miješati ljubav i posao“.
Sami određujemo poslovni odnos
U nekim slučajevima to se može pokazati itekako ispravnom odlukom, ali jednako nas često, ako ne i češće, naš rigidni stav lišava bogatijih i ispunjenijih odnosa. Kada i kako postupiti nitko vam ne može reći. U svemu, pa tako i u ovome, sami biste trebali znati naći mjeru.
No jedno je sigurno. Mi sami određujemo kako će svaki naš poslovni odnos izgledati. Naravno, kao i u svakoj drugoj relaciji, tako i u ovoj postoje zakonitosti kojih je poželjno i potrebno pridržavati se, ali dopustiti si da svaki od tih odnosa tretiramo individualno, da unesemo više sebe, svoje osobnosti i dozu iskrenosti, može rezultirati vrlo nadahnjujućim i motivirajućim odnosima, više od onih koje isključivo interesno njegujemo. A takve emocije u poslu mogu voditi samo većoj efikasnosti i kreativnosti. Ono što jesmo unesimo i u svoj poslovni svijet jer samo tako ostajemo vjerni sebi, vjerodostojni i zato - zadovoljni.
Oboružajte se pozitivnim osjećajima
No, sve spomenuto stoji samo ukoliko smo osoba koja je spremna oko sebe širiti pozitivnu energiju i pozitivne emocije. Jer jednako kao što pozitivnim pomacima možemo obogaćivati svoje poslovne odnose ne ograničavajući se isključivo na ono najnužnije u njima, važno je biti svjestan i odgovornosti koju u isto vrijeme imamo - koliko negativni potezi mogu imati dalekosežne reperkusije i nepopravljive posljedice.
Zato se oboružajte pozitivnim osjećajima i isto takvom komunikacijom imajući na umu da vas oni mogu odvesti dalje od uobičajenih poslovnih povezivanja, kao što i negativne emocije i odbojna komunikacija mogu zaljuljati sve što ste poslovno gradili. U poslovnom svijetu, možda i više nego u privatnom, sami sebi možemo biti najbolji prijatelji ili najgori neprijatelji, ovisno o tome koji smo „emocionalni pristup“ odlučili primjenjivati. Sami smo najodgovorniji za to kako izgledaju naši poslovni odnosi o kojima u velikoj mjeri ovisi i naš poslovni uspjeh. A on i jest cilj.