Briljantnost bez sposobnosti komuniciranja bezvrijedna je u bilokakvom poduhvatu.
Thomas Leech
Komunikacija je čarobna riječ koja se sve više spominje u poslovnoj literaturi, na temu koje se organiziraju nebrojene edukacije, koja se kao uvjet zapošljavanja navodi u skoro svakom oglasu za posao i to sve s jako dobrim razlozima.
Svi mi, ili barem velika većina nas koji radimo u organizacijama, kroz posao svakodnevno komuniciramo s drugima, prenosimo im zadatke, dajemo povratne informacije, od njih nešto tražimo ili s njima dijelimo ideje. Ipak, u svemu tome nismo svi jednako uspješni.
Sigurno ste na poslu surađivali ili primijetili kolegu koji ima puno znanja, no ostali ne prihvaćaju njegove ideje dok ideje nekog drugog tko nije toliko stručan puno lakše „prolaze“. Razmislite li malo o ključnim razlikama među njima, najvjerojatnije ćete primijetiti da se radi o razlikama u stilu komunikacije. Možda vam se desilo da ste i sami bili u situaciji da neki vaš prijedlog ili izvrsna ideja koju ste imali nije prihvaćena ili je čak naišla na otpor od strane kolega ili nadređenih. Jeste li razmislili o načinu na koji ste ju komunicirali?
Unutarnji cilj
Stručnjaci iz područja komunikacije kažu da je jedan od bitnih faktora ključnih za uspješnu komunikaciju naš unutrašnji cilj koji imamo prije nego što smo sa komunikacijom uopće započeli. Ukoliko je vaš cilj kolegi dokazati da ste baš vi u pravu, okriviti ga, dokazati da ste bolji od njega najvjerojatnije ćete komunicirati na destruktivan način i time kod druge strane pobuditi otpor, makar možda i jeste u pravu. S druge strane vaša komunikacija biti će konstruktivna ukoliko proizlazi iz istinske želje da riješite problem, pomognete kolegi, doprinesete radu vašeg tima ili poboljšate poslovanje. Prije nego započnete poslovnu ili bilo koju drugu komunikaciju koja vam je važna, te želite očuvati dobar odnos sa sugovornikom, razmislite iz koje pozicije krećete.
Naravno, postoje i situacije u kojima ste bili pogrešno shvaćeni i niste uspjeli prenijeti poruku makar ste imali najbolje namjere. Važno je znati da je komunikacija proces između dvoje ljudi, te da ciljevi sugovornika, pogotovo u poslovnom svijetu, mogu biti vrlo različiti.
U ovakvoj situaciji svi mi obično pomislimo nešto tipa „on/ona ima nešto protiv mene“, „radi to meni u inat“, no treba biti svjestan da druga osoba želi isto što i mi – ostvariti svoj cilj. Zadržati poštovanje prema drugome makar se ne slažemo s onime što govori i ne izgubiti živce daje nam snagu da nastavimo s komunikacijom, te pokušamo naći zajedničko rješenje.