Zašto prerađivačke kompanije moraju prihvatiti prekretničke promjene kako bi preživjele

Foto: poslovni.hr (Boris Scitar/vecernji list/PIXSELL)

Blog koji govori o tome kako prvi čovjek Podravke vidi budućnost prerađivačke industrije prenosimo u cijelosti. 

"Lako je vidjeti kako dugotrajni investicijski i inovacijski trendovi brzo dovode do neviđene promjene paradigme poslovanja u sve većem broju biznisa. Uber danas upravlja s najvećim brojem taksi vozila na svijetu, a Airbnb je na putu da postane najveći svjetski hotelijer. Glazbeni servisi kao što je Spotify nedavno su, po prodaji, pretekli prodaju CD-a.

Napredno istraživanje, zajedno s razvojem i investicijama, uglavnom je bilo rezervirano za velike kompanije, koje su na taj način mogle iskoristiti svoju ekonomsku snagu. Te mogućnosti danas se sve više šire na start-upove i poduzeća koji se koriste tehnologijom koja mijenja postojeću paradigmu poslovanja. Na taj način, te kompanije izazivaju korjenite promjene u sve većem broju tradicionalnih industrija.

Era start-upova nastavlja jačati i ne nazire joj se kraj, a potiče je jednostavan pristup investicijama rizičnog kapitala za poduzetnike. Malo tradicionalnih industrija ostat će neokrznute tom pojavom. Ipak, umjesto da se jadaju na razvoj situacije, prokušane kompanije trebale bi prigrliti ove promjene i pokušati iskoristiti nove prilike koje im se nude.

U praksi je to, naravno, lakše reći nego učiniti. Ipak, one kompanije u tradicionalnim industrijama koje ne budu u stanju prihvatiti promjene u paradigmi poslovanja snosit će teške posljedice. Nekoliko je razloga koji nas navode na taj zaključak. Uzmimo kao primjer prerađivačku industriju, koja se trenutačno suočava s nizom novih izazova:

Prvo, prerađivačka industrija više nije industrija koja privlači "najbolje i najbistrije". Tehnološki upućeni mladi ljudi radije će raditi za tehnološke divove kao što je Google ili pak za neki start-up poput Airbnba. Posljedično, kompanije koje se bave prerađivačkom industrijom suočavaju se s manjkom poduzetničkog duha.

Kao drugo, veliki tržišni igrači u prerađivačkoj industriji nisu dovoljno gipki da bi bili u stanju prihvatiti nove trendove koji se rađaju iz svakodnevne tržišne komunikacije potrošača. Danas potrošač želi biti uključen u proces stvaranja proizvoda ili usluge, a to je nešto što zahtijeva mnogo više fleksibilnosti i interaktivnosti od kompanija koje se bave prerađivačkom industrijom.

Kao treće, većim prerađivačkim kompanijama često fali dovoljno sredstava za investiranje u istraživanje i razvoj te u nove komunikacijske modele i kanale. Zbog toga riskiraju zaostajanje za drugim tržišnim igračima, dok se istovremenu na tržištu probijaju nove start-up kompanije.

Stoga, kako bi se nosili s novim izazovima, veće prerađivačke kompanije trebaju prigrliti nove načine privlačenja investicija i udruživanja sa start-upovima. Uzimajući sve u obzir, jake kompanije imaju neke jedinstvene prednosti i kapacitete od kojih tehnološki napredniji start-upovi mogu profitirati. Rezultat je situacija u kojoj su svi na dobitku - start-upovi, kompanije i potrošači.

Ostatak vijesti pročitajte na portalu poslovni.hr

Petak, 28.08.2015. / poslovni.hr