Celeste Headlee, žena s višegodišnjim iskustvom radijske voditeljice, smatra da velika većina ljudi, a pri tome nije izostavila ni samu sebe, nema visoki stupanj dobre komunikacije.
Iskrenost, sažetost, jasnoća i sposobnost slušanja, osnove su za dobru komunikacija, smatra Celeste Headlee te daje 10 pravila za bolju komunikaciju.
Sposobnost slušanja prva je smjernica za vođenje dobre komunikacije. Svijet u kojem živimo jako je podijeljen, sve je manje kompromisa kao i razumijevanja među ljudima. Prosuđujemo ljude na osnovu vlastitih uvjerenja što znači da ne slušamo jedni druge, a kvalitetna konverzacija je balans između govorenja i slušanja.
Jedan od razloga za to su nove tehnologije, pa tako, primjerice, mnogi tinejdžeri šalju i po stotinjak poruka na dan i zanemaruju interpersonalnu komunikaciju.
1. Budite prisutni
Biti prisutan ne znači samo odložiti mobitele, pametne telefone ili tablete već i uživo biti prisutan u konverzaciji s drugom osobom. Biti prisutan znači u potpunosti biti posvećen trenutku, temi i razgovoru sa sugovornikom. Ako vas razgovor ne zadovoljava jednostavno ga prekinite, nemojte samo klimati glavom i razmišljati, primjerice, o šefu s posla ili pripremanju večere.
2. Ne namećite svoja uvjerenja
Ako želite izraziti svoja uvjerenja bez mogućnosti argumentiranog razgovora, pišite blog! U svaki razgovor treba ući s pretpostavkom da ćete nešto i naučiti.
3. Postavljajte pitanja
Postavljanjem pitanja pokazujete da ste zainteresirani za određenu osobu ili temu, a to je i siguran način da saznate ono što vas zanima.
4. Sporedne ideje i misli jednostavno otpustite
Sporedne ideje i misli koje vam padnu na pamet tijekom razgovora, pustite da nestanu. Sigurno ste puno puta slušali intervjue u kojima gost priča nekoliko minuta, a onda ga novinar prekine s nekim pitanjem za koje se čini da je došlo niotkuda. Na postavljeno pitanje gost je već prije dao odgovor, a to samo znači da ga je novinar već odavno prestao slušati.
5. Uredu je reći "ne znam"
Vrlo je važno biti dovoljno samosvjestan i znati da je reći „ne znam“ sasvim uredu. Stoga ako neku tematiku ne poznajete, jednostavno to recite.
6. Ne izjednačujte svoju situaciju s tuđom
To je posebice važno ako razgovarate o osjetljivim i emotivnim temama, pa ako vam netko kaže da je izgubio dragog člana obitelji, ne govorite odmah da ste to i vi prošli. Svaka situacija je posebna i ne može se usporediti, a osim toga vrlo je neempatično nametati svoju situaciju kao prvu temu razgovora.
7. Ne ponavljajte se
Ovo pravilo je vrlo jednostavno za shvatiti jer nitko ne voli ispasti dosadan, a ponavljanjem istih rečenica, stavova i prepričavanja događaja, postajemo upravo takvi.
8. Klonite se nepotrebnih detalja
Ljudima je stalo do vas, ne do imena, godina i nepotrebnih činjenica. Stalo im je da saznaju kakvi ste, što volite, imate li zajedničke interese i slično.
9. Sposobnost slušanja
Sposobnost slušanja je najvažnije pravilo dobre komunikacije. Zašto ljudi ne slušaju jedni druge? Celeste Headlee je dala jednostavan odgovor, a to je zato jer radije govorimo, a kad govorimo u centru smo pažnje. No, postoji i drugi razlog, a to je manjak koncentracije, potreban je dodatan napor i energija kako bismo koncentrirano slušali drugu osobu. No, ako ne možete slušati, zapravo ne možete ni smisleno razgovarati. To nije razgovor. Mnogi od nas ne slušaju s namjerom da razumiju sugovornika već s namjerom da daju svoje mišljenje, a to je pogrešno.
10. Budite sažeti u razgovoru
Sva navedena pravila mogu se podvesti pod jedno, a to je zainteresiranost za ljude, situacije, okruženje, ukratko za život. Izađite i komunicirajte, slušajte i prije svega budite spremni na oduševljenja.
Vijest je preuzeta sa portala www.womeninadria.com