12 savjeta kako bolje surađivati sa šefom

Oni koji imaju sreće, imaju šefa s kojim se dobro razumiju i s kojim je suradnja pravi užitak. No, ima i onih koji su u stalnom “ratu” sa svojim šefom i koji nikako da nađu zajednički jezik. Što napraviti u takvim trenucima kako biste bolje surađivali sa svojim šefom (ili klijentom ako ste sami svoj šef)?

Ne morate voljeti svog šefa kako biste uspješno radili i surađivali s njim. Dovoljno je prepoznati problem i pronaći odgovarajuće rješenje. Jer dobar odnos sa šefom ima pozitivan utjecaj na moral radnika, produktivnost, zadovoljstvo poslom i karijeru.

Kako bolje surađivati sa šefom?

Iako način na koji ćete pokušati poboljšati svoj odnos sa šefom prvenstveno ovisi o tome kakav je vaš trenutni odnos, neke su stvari zajedničke svima.

1. Komunicirajte

Neki šefovi misle da im možete čitati misli i ne nude nikakve dodatne informacije o zadacima koje očekuju da vi odradite. Zato je na vama da potaknete komunikaciju. Pitajte sve što vam nije jasno. Budite sigurni da znate tko, što, gdje, kako, kada i zašto. Nemojte se bojati pitati ako niste sigurni u nešto. Isplatit će vam se.

2. Prepoznajte prioritete

Svima se povremeno događa da ih šef zatrpa poslom. U takvim trenucima nemojte se baciti na ono što vam je posljednje zadano. Stanite i pitajte šefa što je “hitno”, a što može pričekati kasnije ili sutra i rješavajte zadatke prema prioritetu.

3. Naučite predviđati

Pri tome ne mislimo da morate kupiti kristalnu kuglu ili naučiti čitati iz listića čaja, već da naučite prepoznati što bi šef mogao očekivati od vas. Ako očekuje da napišete izvještaj i predate ga u petak u podne, neka bude gotov u petak ujutro. Naiđete li na neki zanimljiv članak ili podatak na internetu, a koji bi ga mogao zanimati, pošaljite mu ga. “Uvucite” mu se u glavu i naučite razmišljati poput njega.

4. Rješavajte probleme sami

Suočavajte se s problemima sami i pokušajte ih riješiti bez šefove pomoći, ako je to ikako moguće. Uspijete li se profilirati kao osoba koja u svakom trenutku može riješiti neki problem, ma kako malen ili velik on bio, postat ćete nezamjenjivi šefu.

5. Ne zaboravite se smiješiti

Znate li da možete prevariti vlastiti mozak i uvjeriti ga da se osjećate bolje no što mislite? Dovoljno je da se osmjehnete. Pozitivan stav i osmjeh mogu promijeniti klimu na radnom mjestu, ali i promijeniti stav drugih prema vama. Zato, dočekajte šefa s osmjehom i pozitivnim stavom i možda ta “pozitiva” prijeđe i na njega.

6. Nemojte šefu priređivati iznenađenja

Iznenađenja mogu biti i pozitivna i negativna, ali vaš šef sigurno neće biti sretan ako ga zaskočite ili o vašim uspjesima, odnosno neuspjesima, sazna od nekog trećeg. Zato, potrudite se da vaš šef zna što se događa. Ostvarili ste neki uspjeh? Podijelite ga sa šefom i zahvalite mu ako je on odigrao ključnu ulogu u tome. Doživjeli ste neki neuspjeh? Recite to otvoreno šefu i pokušajte zajedno otkriti gdje je krenulo nizbrdo.

7. Nemojte kritike uzimati k srcu

Svi mi ulažemo mnogo u ono što radimo. I jasno je da onda bilo kakvu kritiku možemo doživjeti kao direktan napad na nas same. Međutim, kad netko kritizira vaš rad, ne kritizira i vas kao osobu. Kad sljedeći put čujete kritiku, pokušajte svoj rad promotriti objektivno, kao da se kritizira nečiji tuđi rad. Naime, kad šef kritizira vaš rad to može značiti da od vas očekuje mnogo i vjeruje da vi to možete i napraviti.

Vijest je preuzeta sa portala www.womeninadria.com

Ponedjeljak, 21.09.2015. / Martina Čizmić, womeninadria.com