Poduzetnici su ljudi kao i svi ostali, što znači da su skloni greškama.
No, na putu prema uspjehu kakav prosječni čovjek ipak nema u svojim ambicijama, znaju činiti podosta nepotrebne pogreške, koje se lako može okarakterizirati i tupastima, dok bi “glupe” ipak bila prejaka riječ. Ipak se radi o početničkim propustima, spoticanjima... A kad se radi o tim pogreškama, šest ih može biti jako kobno.
1. Neshvaćanje važnosti emocionalne inteligencije
Bez te odlike velike su šanse da lider neće prepoznati probleme svojih partnera, zaposlenika, ali i klijenata. Iako se ne rode svi s njom, može se naučiti kako prepoznati određene detalje ljudskog ponašanja pa se prilagoditi tome. Istinski lideri moraju posjedovati tu odliku jer ne mogu ipak svi u konačnici uspjeti načinom na koji je Steve Jobs, bez razmišljanja o onima oko sebe. Iako, i on je u konačnici shvaćao važnost suradnje i razmišljanja o tuđim osjećajima. Imajte to na umu!
2. Neadekvatno delegiranje posla
Teško će se pronaći lider koji jednom u životu, posebno u počecima, nije htio sveo obaviti sam. Mikromenadžment se uči s iskustvom i nikako drugačije. Teško je drugima točno pojasniti što vam se skriva u glavi pa samim time nikad niste potpuno zadovoljni. Ali, s rastom posla i obaveza, ključno je imati povjerenja u one s kojima radite te im dopustiti samostalnije donošenje odluka.
3. Nesposobnost primanja i davanja povratnih informacija
Potrebno je komunicirati na svim razinama, a posebno kad se radi o poslu. Nezadovoljstvo ili zadovoljstvo potrebno je iskomunicirati. Jednako kao što je potrebno prihvatiti kritiku ili pohvalu, kako bi se lakše znalo što dalje.
4. Dojam nefokusiranosti i izostanka inspiracije
Ponekad će oni hladnokrvni ostaviti takav dojam, ali to nije dobro jer djeluje demotivirajuće na sve oko njih. Ukoliko se lider osjeća nefokusirano i bez inspiracije možda nije hladnokrvan nego jednostavno situacija iz njega izvlači takve osjećaje. I to nikako nije dobro, ostali moraju uvijek vidjeti snagu i inspiraciju. Naučite prikriti negativne osjećaje pred drugima.
5. Ne vodite primjerom
Ukoliko zaposlenici čuju kako nekoga ogovarate, mislite će da je to prihvatljivo ponašanje. Ako vide da ne čistite za sobom, mislite će isto to. Ako ne obavljate posao na vrijeme, također će misliti kako je to potpuno u redu. Razmislite o tome i budite primjer kako se ponašati.
6. Ponavljate da nemate vremena
U poslu to ne smijete govoriti jer na kraju oni koji vas trebaju odustaju. Barem odglumite da nekoga slušate ili recite neka vam se obrati putem e-mail poruke i odgovorite na nju što prije.
Članak je prenesen s portala ICTBusiness.