PR daily donosi 8 korisnih online alata za PR-ovce, a Manjgura vam prenosi njih 8 koji bi domaćim PR-ovcima mogli biti od pomoći. Naravno, ukoliko ih već ne koriste.
1. Google Analytics
Često se naziva i brojač posjećenosti, brojač posjeta ili statistika posjećenosti weba. Odličan alat koji omogućuje dobar uvid u učinkovitost marketinga i prometa na web stranici. Iako će u nekim slučajevima analiza web stranice zahtijevati i naprednije servise, Google Analytics je besplatan, pouzdan i jednostavan alat za korištenje kojim možete unaprijediti svoje online poslovanje.
2. Google Insights for Search
Želite li doznati po kojim ključnim riječima ljudi najčešće pretražuju informacije, što googlaju ili pak želite usporediti određene pojmove, Google statistika pretraga daje kvalitetan uvid pretraga prema pojmu, zemljopisnoj lokaciji ili periodu. Također je besplatan. Mi smo se malo poigrali pretragom pojmova PR i marketing u Hrvatskoj od 2004. godine do danas.
3. Google Keywords Tool
Pomoću besplatnog alata Google Keywords Tool možete stvoriti oglase i odabrati ključne riječi ili fraze povezane s vašim poslovanjem. Oglase možete prilagoditi svojoj ciljanoj skupini, određenom jeziku ili mjestu stanovanja sve dok ne dobijete zadovoljavajuće rezultate. Poigrajte se. :)
4. Facebook Insights
Već smo pisali kako su Facebook komentari četiri puta vredniji od lajkova, stoga ne oslanjate se samo na broj lajkova. Facebook omogućava vrlo dobar uvid u praćenje svih aktivnosti na vašoj stanici, kliknite na View insights i pratite što se događa s vašom stranicom.
5. YouTube Analytics
Isto kao i na Facebooku, pratite analizu uspješnosti video sadržaja na vašem kanalu – demografiju, izvore prometa, pretplatnike, sviđanja i nesviđanja, komentare… Puno je opcija, ali obratite pozornost i na kategoriju Audience retention (Zadržavanje publike) koja će vam reći koliko se gledatelja zadržalo prateći vaš videozapis, bilo to premotavanje unatrag ili ponovno gledanje. Ova usluga YouTube-a omogućuje da jasno vidimo koji je to isječak videa najgledaniji, a kod kojih dijelova prestaje interes gledatelja.
Napomena Google: Stariji videozapisi trebaju sakupiti 600 ili više prikaza da bi grafikon bio dostupan. Videozapisi preneseni krajem ožujka 2011. ili kasnije uglavnom trebaju približno 300 prikaza da bi grafikon bio dostupan. Ukoliko nemate dovoljno prikaza, u izvješću će pisati nema dovoljno podataka i grafikon se neće prikazati.
6. Google Alerts
Još jedan odličan, jednostavan i besplatan Google-ov alat. Upišite riječi, fraze, pojmove koje želite pratiti te odaberite način pretrage i obavještavanja. Kako se ti traženi pojmovi pojavljuju na Google-u, Google Alerts e-mailom upozorava o relevantnim rezultatima pretrage. Vrlo koristan i funkcionalan alat za PR-ovce.
7. HootSuite i Buffer
HootSuite i Buffer su popularni besplatni alati koji pružaju istovremen pregled svih vaših korisničkih računa na raznim društvenim mrežama. Ovi alati olakšavaju upravljanje i organizaciju. Planirajte postove, tvitove, poruke, organizirajte timove, pratite statistiku… Vrlo zahvalni za community managere.
8. Bit.ly
I posljednji, ali i ne najmanje bitan, je popularna stranica libanonske domene. Isprva zamišljen kao alat za skraćivanje linkova, danas Bit.ly omogućuje analizu i praćenje tih istih, skraćenih, podijeljenih linkova.
Sigurni smo kako postoji još korisnih alata koje nismo spomenuli. Zato nam ih vi slobodno preporučite, a mi ćemo ih rado uvrstiti u naš popis.