Community manager ili u prijevodu na hrvatski; upravitelj društvenih mreža je posao koji se sve češće spominje. Da, dobro ste pročitali riječ je o poslu.
Iako možda mislite da se samo radi o ljudima koje tvrtke plaćaju da u njihove ime „vise“ na Facebooku, posao community managera uključuje puno više od toga. Obnavljanje statusa na Facebooku ili twitanje je možda i posljednja stvar koju uključuje ovaj posao.
Uloga community managera
Ovaj posao u svijetu je već veliki hit, a sve je prisutniji i kod nas. Pa krenimo redom, što je zapravo posao community managera?
U pozadini ovog posla krije se jednostavna ideja povezivanja tvrtke s njenom zajednicom. Community manager sudjeluje, potiče druge da sudjeluju i prati sve što se događa unutar online zajednice.
Možemo reći da je on veleposlanik tvrtke za koju radi jer ju predstavlja u javnosti. Najveći dio vremena community manageri provode komunicirajući s online zajednicom. Oni su tu da usmjeravaju komunikaciju, izlaze u susret kupcima i klijentima tvrtke za koju rade ali i da prepoznaju „prave“ ljude i uključe ih u zajednicu. Također oni rade na stvaranju sadržaja, bilo u obliku postova za blog, video uradaka ili twittova kako bi osigurali sve potrebne informacije i kako bi zajednicu održavali na životu.
Nema radnog vremena
Radni dan community managera nije posao od 9 do 5 jer internet nikada ne spava, ali isto tako nikada nije ni isti. Ovaj posao omogućava community manageru da upozna i razgovara s velikm brojem ljudi.
Za posao community managera na postoji formalno obrazovanja, a ljudi koji se bave njime dolaze iz različitih profesija; medija, marketinga, prodaje, odnosa s javnošću.
Osobine dobrog community managera
U prvom redu community manager mora se biti dobar komunikator koji ju u stanju svoju poruku prenijeti jasno i precizno.
Od velike su važnosti dobre organizacijske vještine jer dobar community manager mora biti u stanju pratiti mnogobrojne aktivnosti u online zajednici razlučiti bitno od nebitnoga, a ipak ne propustiti ništa važno.
Dobrog community menagera odlikuje i visoka doza samomotivacije jer mora biti u stanju raditi bez velikog nadzora. Još jedna važna osobina je strpljenje jer community manager mora dopustiti drugima da sudjeluju u komunikaciji i svladati poriv da dominira komunikacijom i nameće svoje mišljenje.
Zatim tu su i tehničke vještine te sposobnost umrežavanja s ljudima.
Negativne strane
Ako ste stekli dojam da se radi o poslu koji sliči kavi sa šlagom s najboljim prijateljima, moramo vas razočarati jer i on nosi neke negativne strane.
Kao community manager morat ćete se nositi sa zlonamjernicima, teškim pojedincima koji izazivaju svađe unutar zajednice ili uznemiruju druge članove.
Vaša online zajednicu često će biti preplavljena neželjenom poštom, odnosno pozivima za kredite i Viagru. Osim toga morat ćete rješavati različite etičke i pravne dvojbe, primjerice što kada članovi zajednice stavljaju sadržaje na koje nemaju autorska prava, kada intervenirati i obrisati nečiji komentar.
Community managere polako počinju tražiti i domaće tvrtke pa ako se vidite u ovoj ulozi počnite pregledavati oglase za posao, a mi vam želimo sreću.