Pandemija koronavirusa zatvorila je više od polovice stanovništva u njihove domove i primorala organizacije da zaposlenima omogući rad od kuće što bi u konačnici moglo utjecati na politiku “otvorenih ureda”.
Države polako popuštaju s mjerama koje su poduzele pri sprečavanju širenja koronavirusa, no još neko vrijeme morat ćemo se svi skupa pridržavati držanja udaljenosti, higijenskih navika, izbjegavanja gužvi u zatvorenom prostoru. Kad se zaraza konačno prestane širiti, bez dostupnog cjepiva će opasnost svejedno i dalje postojati.
Samim time, teško da će po povratku na radna mjesta situacija biti jednaka onoj prije pandemije koronavirusa. Podosta toga će se morati promijeniti sve dok svijet ne bude siguran. Dakle, čini se da će "otvoreni uredi" pritom doživjeti udarac. Zaposlenici teško da će žaliti zbog toga jer tako uređeni prostori nisu stigli da bi se postigla bolja komunikacija ili potaknulo druženje između zaposlenika, već da se uštedi na metru kvadratnog prostora.
U konačnici mjere štednje pokleknut će pred mjerama sprečavanja širenja koronavirusa i zaposlenici, kao i svi kritičari "otvorenih ureda" doći će na svoje. No, ukoliko netko ne vjeruje da će do toga neminovno doći, dovoljno je vidjeti četiri razloga koja postoje kao argument za ukidanje.
1. Organizacije su se prilagodile poprilično brzo radu na daljinu pa bi mogli posao uvelike obavljati na taj način, što također pomaže u štednji, ali i omogućava lakše provođenje mjere distanciranja. Ukratko, što je bolje od "otvorenog ureda"? Ne imati urede uopće! Rješenje se nameće samo po sebi.
2. Očito, "otvoreni uredi" više nisu sigurni, makar se smanji broj ljudi u njima. Razmak kojeg se treba pridržavati je dva metra, ali potrebno je i imati pregrade jer postaviti u zatvoreni prostor na desetke ljudi opasno je, bez obzira na razmak.
3. Ne postoje dokazi da je produktivnost bolja u "otvorenim uredima" nego pri radu na daljinu. Dapače, naći će se malo onih kojima posao pati, a da radi s tehnologijom.
4. Ljudski potencijali (HR) osjećaju rasterećenje jer kad je manje međuljudskog kontakta, manje je sukoba i prijava. Dakle, HR dobiva više vremena za drugi posao.
Članak je prenesen s portala ICTBusiness.