Danas u široj javnosti znatnu popularnost ima tzv. emocionalna inteligencija koja upravo bilježi 20-u obljetnicu, lako su je 1990. prvi elaborirali psiholozi John Mayer i Peter Salovey, slavu je pokupio Daniel Goleman, napisavši 1995. knjigu istog naslova. Emocionalna inteligencija (El) je, prema definiciji, sposobnost uočavanja svojih i tuđih osjećaja, njihova određivanja, razumijevanja i upravljanja. Njezina je srž obraćanje srcu (centru emocija u laičkom žargonu), a ne samo razumu. Dobro je ilustrira anegdotski primjer postupka stjuardese u zrakoplovu koji je znatno kasnio, a putnici su većinom bili biznismeni kojima je vrijeme novac. Kad su neposredno nakon slijetanja nervozno ustali, umjesto da ponovi (iritirajuću) službenu obavijest tipa "Molimo vas, ostanite na mjestima do prestanka rada motora...", stjuardesa se oglasila dječjim glasićem: "Ustaliii steee". Putnici su uz smijeh sjeli, shvativši da su se ponašali djetinjasto (da ne kažemo neinteligentno). Stjuardesa im je pomogla da isprave pogrešku i da se ne osjećaju loše zbog toga.
Smatra se da je za top-menadžere važnija emocionalna inteligencija negoli akademska. Općenito, boljem životu više pridonosi emocionalna nego prirodna inteligencija. Iz izjave direktora jedne privatne banke u Švicarskoj može se vidjeti kako se percipira važnost ove teme: "Moj posao donekle nalikuje onome obiteljskog liječnika ili svećenika. Bankarstvom se ne možete baviti ako se ne služite emocionalnom inteligencijom, posebice empatijom. Morate osjetiti čemu se vaš klijent nada, od čega strahuje, o čemu dvoji, kad to i ne zna izraziti." Taj bankar je, čini se, otkrio "toplu vodu". Proroci iz Delfa tražili su od ljudi koji dođu po savjet da sedam dana piju vodu s izvora u Delfima. Ako za sedam dana proroci ne bi shvatili što čovjek želi čuti, produžili bi mu pijenje vode za još tjedan dana. Eto, dakle, uspješni već tisućama godina pokušavaju razumjeti druge da bi s njima uspješno surađivali.
Najvažnije - ova se vrsta inteligencije može vježbati i uvećati, pa se glede uvažavanja emocija drugih savjetuje: Uvažite što drugi osjećaju, pitajte ih kako se osjećaju! Nastojte razumjeti tuđu situaciju! Budite fleksibilni i tolerantni! U sukobu ne dolijevajte ulje na vatru! Pazite da vas ne obuzmu tuđe negativne emocije! Nastojte ostati mirni na tuđu kritiku ili iskazano neslaganje! Pridajte događaju realno značenje! Pridonesite kolegi i timu dobrom suradnjom - i svi ćete se obogatiti dobrim emocijama.