Kratka šetnja tijekom stanke za ručak, ignoriranje pristiglih mailova i zanemarivanje zadataka može voditi napredovanju u karijeri pa čak i povišici.
Ostajanje od jutra do mraka na poslu, odgovaranje na mailove čim se začuje “bip”, žongliranje mobitelom, kavom i papirima slika je marljivog radnika koji bi bio produktivniji da odluči stati na loptu i ulijeniti se, pokazuje američka studija.
Elektronička pošta može pričekati, nitko ne očekuje da odgovorite netom nakon što je došla. Ako je nešto zaista hitno, nazvat će. Osim ako ne očekujete poštu od životne važnosti, stišajte zvuk na računalu i pobrinite se da poruke “imaš mail” ne iskaču na zaslonu. Tako ćete biti koncentriraniji i brže obavljati zadatke. Odredite doba dana kada ćete u miru pregledati poštu i ne odstupajte od zadanog rasporeda, dovoljan je tjedan za stjecanje navike. Ulijenite se i pri izvršavanju zadataka. Pokušavate li raditi svašta po malo, do kraja dana vjerojatno nećete učiniti ništa ili će doći do propusta koji će se morati naknadno ispravljati. Kao konačan izraz lijenosti, napustite zgradu, otiđite i prošetajte desetak minuta, duboko udahnite i pokušajte osloboditi mozak od zaduženja koja se neprestano vrzmaju po glavi.
Ne samo da ćete biti produktivniji čim se vratite na mjesto nego ćete učiniti uslugu vlastitom organizmu koji će se tako lakše suočiti sa stresom.
Nakon što izradite mjesečni plan označite nekoliko dana rezerviranih za odmor i omiljene aktivnosti. Ne dajte da ih posao imalo okupira, nego ih ljubomorno zadržite samo za vlastiti užitak.
Postanite potpuni zabušant i recite “ne” šefu. Grcate li u poslu i jednostavno nemate vremena za obavljanje poslova, potrudite se da to nadređeni sazna i raspodjeli ga drugima jer će tako sigurno biti obavljen bez gubljenja živaca ili čupanja kose.
Umjesto jela “s nogu” ili pred računalom, ulijenite se i posvetite desetak minuta sebi, koncentrirajte se na hranu i ispraznite glavu. Manje ćete pojesti i bolje raditi nakon povratka radu.
Nika Borovac, 24sata.hr