Ukoliko ste na nekoj vodećoj poziciji te imate ljude kojima zadajete zadatke i dužnosti, postoje neke stvari koje im ne bi trebali govoriti, bar ne na ovaj način.
Niže su neke fraze koje treba izbjegavati:
1. “Ja sam šef i napravi kako ti kažem!”
Ako postavljate drukčije standarde i odnosite se tako prema svojim zaposlenicima drukčije nego što bi se odnosili prema sebi, onda nemojte niti očekivati da će vas poštovati.
2. “Sretan si što uopće imaš posao.”
Ako tako zaista osjećaš prema svojim zaposlenicima, onda si ti možda sretan što uopće imaš posao. Ukoliko nešto u poslu ne štima s određenim zaposlenikom, onda budi profesionalac i suoči se s tim problemom.
3. “Ukoliko to ti ne želiš napraviti, pronaći ću nekoga tko hoće.”
Dobar šef će pronaći načine kako da motivira svoje zaposlenike da naprave dobar posao. Prijetnjama možda možete trenutno utjecati na pojedini posao, ali gledano dugoročno, samo povećavate šansu da vaš zaposlenik radi sve manje i manje te da na kraju da ostavku.
4. “Zašto si ti jedini koji ima problema s tim?”
Ako je vaš zaposlenik do sada dobro radio, a u zadnje vrijeme baš i ne radi najbolje, možda imate problem u komunikaciji. Možda ima samo loš dan, tjedan, ili mjesec. Svi se nalazimo u takvim fazama tijekom života i zato je važno otvoreno razgovarati. Nikada ne uspoređujte zaposlenike, jer je svaki različit na svoj način.
5. “Ja se nemam vremena baviti s tim, to je tvoj posao! Što se mene tiče ne moraš niti spavati niti jesti”
Na ovaj način direktno pokazujete da smatrate da je vaše vrijeme puno vrijednije nego vrijeme vaših zaposlenika. Nitko ne voli raditi prekovremeno, a ako se radi o poslu zbog kojeg će netko trebati probdjeti noći samo zato da bi ga odradio, onda bi svakako trebalo imati na umu da takvu osobu treba motivirati.
6. “Nemaš ti pojma što je stres!”
Samo zato što ti misliš da si pod većim stresom, ne znači nužno da je to uistinu tako, a svakako to ne znači da imaš pravo diskreditirati bilo koga drugoga.
7. “Znaš li ti tko sam ja?”
Možda ste izgradili svoj posao sa svojim kapitalom, znojem i znanjem, ali bez vaših zaposlenih bili bi jako zauzeti obavljajući svakakve poslove.
U poslu kao i u svakodnevnom životu bitno je imati otvorenu komunikaciju i spremnost suočavanja s bilo kakvim problemom.
Članak je u skraćenom izdanju prenesen s portala geek.hr