Prodaja više nego bilo što utječe na vaš svakodnevni biznis. Dobra ideja, dobar plan, i odlične proizvodne strategije dovode do sjajnog proizvoda. Prilikom njegovog stvaranja angažirani su mnogi stručnjaci iz različitih područja potpomognuti tehničkom podrškom mnogih radnika. Ali zapamtite! Ako taj proizvod nema tko prodavati (čitaj ne zna) on je beskoristan i predstavlja samo gubitak. Kao što stara izreka kaže: "Nema posla bez prodaje".
Kada proizvodnji oduzmemo prodaju, ona je jednaka gomili otpada. Čak i najbolje ideje mogu završiti na toj gomili otpada iz razloga što nije imao tko prodati.
Vrhunski prodavač je od vitalnog značaja za svako poduzeće, jer on predstavlja njen najoptimističniji dio koji je svjestan činjenice da se ne treba bojati problema.
DA LI SU PRODAVAČI NAJJAČA KARIKA VAŠEG PODUZEĆA?
Ako prodavači nisu najjači dio određenog poduzeća i ako prodaju slabo, to poduzeće nema budućnost. Morate znati da će takvo poduzeće brzo bankrotirati. ZAPRAVO, PROIZVODNJA BEZ PRODAJE NEMA NIKAKVOG SMISLA! U jednom poduzeću svi zaposleni troše novac osim prodavača – oni zarađuju novac za poduzeće i pune budžet iz koga se namiruju svi zaposleni. Dakle, zaposlenost, plaće, profit - sve to stvara sposobnost prodavača da proda pravi proizvod, u pravo vrijeme po pravoj cijeni. A tko zapravo sve prodaje u jednom poduzeću? Ako je u jednom poduzeću zaposleno četrdeset radnika, koliko onda ono ima prodavača? Točan odgovor je svih četrdeset. A zašto? Zato što svi zaposleni na neki način prodaju. Kada imamo takav pristup poduzeće se pozicionira kao prava mašina za prodaju i na taj način se odlično odupire konkurenciji. U ovom slučaju bi prodaja predstavljala model ponašanja poduzeća, odnosno, filozofiju njegovog postojanja i bavljenja tržišnom utakmicom. Dakle, prodaja nije samo još jedna funkcija u firmi, prodaja je funkcija firme.
FAKTOR PRODAVAČ – RAZLOG VAŠEG USPJEHA ILI NEUSPJEHA
Današnje tržište zavisi od prodavača više nego ikad tokom ekonomske povijesti. Proizvodi na tržištu postaju sve sličniji i sve to djeluje veoma zbunjujuće na potencijalnog kupca, tako da od individualnih sposobnosti samog prodavača zavisi da li će i u kojoj mjeri proizvod naći put do potrošača.
Potreba za vrhunskom prodajom u vašem poslu također je jako izražena ako imate proizvod koji nije baš jeftin. Na tržištu, kada postoje dva proizvoda sa sličnom namjenom, prednost prilikom kupovine ima onaj koji ima manju cijenu (bez obzira na to što je cijena na uštrb kvalitete). U ovakvim uvjetima tu praksu može promijeniti samo vrhunski prodavač koji će naći pravi put da plasira skuplji proizvod, iste namjene ali bolje kvalitete.
Vrhunski prodavač je od vitalnog značaja za svako poduzeće, jer on predstavlja njen najoptimističniji dio koji je svjestan činjenice da se ne treba bojati problema. Njegova sposobnost da pravovremeno prepozna problem i dalekovidnost mu pružaju mogućnost saznanja da svaki problem i nevolja imaju dvije strane, baš kao i svaka medalja. Na taj način problemu prilazi sa njegove pozitivne strane i od problema radi sjajnu priliku na tržištu za svoju kompaniju.
Prodavači također daju svoj doprinos poduzeću u smislu bitnih informacija o tržištu. Oni su možda najbolji put brzog uvida u tržište na licu mjesta, na izvoru ponude i potražnje. Prodavači mogu biti i odličan pokretač novih ideja za kompaniju u kreiranju i razvoju novog proizvoda, određenih varijacija starih proizvoda i potpuno inovativnih oblika trgovanja i promotivnih nastupa. Kao što vidite umijeće trgovine vas samih i prodavača vaše kompanije svakoga dana vrlo direktno utječu na vaš biznis.
PREPORUKA: Ako ste vlasnik kapitala ili lider biznisa morate biti svijesni činjenice da bez dobrog (ili bolje odličnog) prodajnog tima vaš biznis nema budućnosti. Također, morate znati da vrhunski prodavač ima potencijal da bude i jako dobar organizator i vođa biznisa. On predstavlja pravog profesionalca koji ima mogućnost da na duže staze izgrađuje odnose između poduzeća u kome radi, i samih klijenata. Dobar biznis se ne može započeti dok se ne da poslovna ponuda. Vrhunski prodavač ima sposobnost da tu ponudu učini neodoljivom za kupce.
Autori teksta su: Dragiša Ristovski, predsjednik Udruženja Profesionalnih Prodavača Srbije i direktor D.R. Gilbert centra – centra poslovnih vještina