Operativni rizik poslovanja se uvelike promijenio tijekom trenutne recesije. U teškim ekonomskim vremenima tvrtke su daleko svjesnije svakodnevnih rizika koji mogu osujetiti poslovanje, poput lančanih problema s opskrbom ili viškom zaposlenih.
Mnoge tvrtke doživljavaju probleme koje nisu same stvorile već njihovi partneri ili dobavljači kroz nedostupnost robe ili osoblja.Povećani rizik je pogoršan prelaskom na honorarno zapošljavanje ljudi izvan tvrtke (outsourcing). Kako tehnologija i dalje igra važnu ulogu u upravljanju rizikom, tvrtke i dalje troše novac na tehnologiju koja podržava i podupire njihovo poslovanje. Zbog toga dolazi do zapošljavanja specijalista izvan tvrtke – koji su isplativiji, a ujedno ostavljaju tvrtkin IT odjel da se fokusira na stratešku inovaciju koja može pomoći rastu tvrtke.
Kako cijeli IT dio poput pohranjivanja podataka i komunikacija odrađuju treće osobe, tvrtke se otkrivaju velikim rizicima ako te osobe upadnu u nevolje.
Uloga outsourcinga
Tijekom razdoblja ekonomskog pada vidjeli smo dramatičnu promjenu u pristupu koje tvrtke imaju prema planiranju otpornosti. Najviše se ističe promjena kod osiguravanja centara za podatke i tehnološke otpornosti. Dok se velika većina tvrtki prije oslanjala na vlastito upravljanje rizikom i čuvanje podataka, mnoge sada koriste pristup outsourcinga.
Ipak, najvažnije kod outsourcinga važnih IT funkcija je ono što nudi davatelj usluga u pogledu cjelokupne sigurnosti i otpornosti podatkovnog centra. Davatelj usluge bi trebao imati dodatna mjesta za pohranu backupa u slučaju nesreće koja bi mogla u potpunosti uništiti podatke na primarnom mjestu čuvanja.
Višak zaposlenih
Smanjivanje troškova i broja zaposlenih dovodi do novih operativnih rizika. Prvi od njih je "osvetnički" pohod od strane otpuštenih zaposlenika. Incidente poput ovih je teško spriječiti i teško se od njih zaštititi te se mnoge tvrtke trude pronaći pravi pristup pri otpuštanju radnika.
Tvrtke se također moraju suočiti i zaštititi od drugih rizika uzrokovanih viškom zaposlenih, posebno rizika odlijeva mozgova iz tvrtke ili gubitka intelektualnog vlasništva. Ako zaposlenik koji je odgovoran za važan element svakodnevnog poslovanja postane višak, tvrtka se treba osigurati da njegovo ili njezino znanje, iskustvo i odnosi ostanu u tvrtki, u protivnom tvrtka postaje manje otporna na rizik.
Otpuštanje viškova uvelike utječe na svakodnevno poslovanje te su zbog toga mnoge tvrtke počele koristiti računalne programe pomoću kojih dokumentiraju planiranje i osiguravaju da informacije ostanu u tvrtkinom IT sustavu, a ne u glavi pojedinca.
Kretanje unaprijed
Očito, recesija je uvelike pomogla da se tvrtke okrenu upravljanju operativnim rizikom i planiranju otpornosti. Te tvrtke su prepoznale prednosti razumijevanja točne prirode informacija koje teku kroz njih i kompetitivnih prednosti i štednje koje mogu postići kroz razumno planiranje čuvanja podataka. Trenutni prelazak na usluge vanjskog čuvanja podataka jedno je od područja pomoću kojih tvrtke povećavaju svoju otpornost, a ujedno i oslobađaju svoje zaposlenike dodatnog posla te smanjuju velike izdatke.
Ekonomska kriza naučila nas je mnogim stvarima, a jedna od najvrjednijih je ta da si tvrtke više ne mogu priuštiti zanemarivanje upravljanja operativnim rizikom. Tvrtke koje će uspijevati u sljedećoj dekadi su one koje razumiju digitalno doba u kojem živimo i koje su poduzele sve kako bi sačuvale podatke i spremne su uslužiti svoje klijente bez obzira na to što se dogodilo.