Kada bi Facebook predstavljao državu, bio bi treća najveća država svijeta, nakon Indije i Kine. Nije ni čudo da su zato kompanijama potrebni zaposlenici koji će im voditi društvene mreže - Facebook, Twitter ili Linkedin - te ih tako promovirati u beskrajnom internetskom prostoru.
Smatra da su rješenja koja se razvijaju u Hrvatskoj, od pristupa do aplikacija na društvenim mrežama, godinama ispred drugih tržišta i jako bliska američkom.Da su društveni mediji odavno postali unosan biznis svima je jasno: naime, čak 96 posto pripadnika generacije Y koristi se društvenim mrežama. Facebook npr. broji više od osam stotina milijuna registriranih korisnika, Twitter na dan izbaci 100 milijuna "tvitova" svojih aktivnih korisnika, a LinkedIn bilježi rast od 138 posto, od toga čak 56 posto izvan SAD-a.
Taj rast društvenih mreža doveo je i do ukidanja određenih zanimanja i nastanka nekih novih. Posebno su popularni postali stručnjaci za Facebook ("Facebook specialists"), osobe su koje se bave pozicioniranjem brenda, tvrtke, usluge ili proizvoda kroz tu društvenu mrežu. Tu su i koordinatori virtualnih zajednica, "communitiy managers", koji vode brigu o korporativnim profilima na društvenim mrežama, stvaraju novi sadržaj, ali i komuniciraju s korisnicima i odgovaraju na njihove komentare u gotovo realnom vremenu.
Najtiražnije zanimanje u 2010. godini u SAD-u
Kako piše Poslovni dnevnik, stručnjak za Facebook bilo je najtiražnije zanimanje u 2010. godini u SAD-u, a to radno mjesto je sve traženije i u Hrvatskoj.
"U Hrvatskoj se 'community' menadžment na profesionalnijoj razini razvija više od dvije godine i zanimljivo je da smo zbog broja stvarnih profesionalaca u toj branši vodeći u široj regiji", kaže Ivan Brezak Brkan, urednik magazina o internetskom poslovanju Netokracija.com i direktor "content" marketinške agencije Acumen Connect.
Smatra da su rješenja koja se razvijaju u Hrvatskoj, od pristupa do aplikacija na društvenim mrežama, godinama ispred drugih tržišta i jako bliska američkom. Hrvatske su tvrtke koordinatore virtualnih zajednica u početku gledale neozbiljno jer nisu shvaćale važnost društvenih mreža, no to se danas promijenilo.
'Danas se gleda tko može doći do traženih rezultata'
"Nekad se prodavao koncept Facebook ili Twitter promocije, a danas se gleda tko može doći do traženih rezultata. S jedne strane veće agencije otvaraju vlastite podružnice koordinatora virtualnih zajednica, a veće korporacije poput telekoma ih integriraju u svoje PR i marketinške odjele kao posebnu djelatnost", objašnjava Brezak Brkan.
Ipak, zbog toga što još ne postoji stvarno razumijevanje tog posla, mnogi ulaze u te vode iako se ne znaju time baviti, kaže Brezak Brkan. Većinom je riječ o tehnološkim ili marketinškim profesionalcima koji zato što znaju jedan aspekt posla (twitter ili Facebook) smatraju da znaju sve, pa njihovi klijenti i tvrtke potom dobivaju loša rješenja. Srećom, riječ je o manjini na tržištu koje u Hrvatskoj raste do točke zasićenja i u kojemu će se napokon vidjeti tko doista zna ne samo što je "community" menadžment nego i kako se njime baviti.
Imate li profil na Linkedinu?
Inače, da se društvene mreže ne koriste samo u privatno vrijeme, pokazalo je i istraživanje Digital Buzz bloga, koje kaže da 80 posto poslodavaca pronalazi i traži kandidate za posao preko društvenih mreža, i to čak 95 posto njih preko LinkedIna.
Arhiva: Community manager - novo hit zanimanje