Tim istraživača pronašao je dokaze da komplimenti zaista utječu na bolju izvedbu radnika.
Kada nekome govorite lijepe stvari, stimulirate mozak te osobe na isti način kao da ste ju novčano nagradili. Do tog otkrića došao je tim japanskih znanstvenika predvođen Norihirom Dadatom, profesorom na Nacionalnom institutu za psihologijsku znanost. Istraživanjem se htjelo dokazati da komplimenti mogu pomoći boljoj izvedbi u školi. Profesor Sadato ističe: "Za mozak, primanje komplimenta podjednako je društveno priznanje kao i novčano. Pronašli smo znanstvene dokaze da osoba pokazuje bolje rezultate kada primi društveno priznanje nakon što je odradila vježbu."
Jednostavna strategija
Davanje komplimenata mogla bi biti jednostavna i učinkovita strategija, kako u učionicama tako i tijekom rehabilitacije. Naime, tim znanstvenika otkrio je da se dio mozga, poznat kao striatum, aktivira kada osoba primi nagradu u obliku komplimenta ili novca, prenosi Daily Mail. No posljednje istraživanje objavljeno u online znanstvenom časopisu PLOS ONE sugerira da već i sama aktivnost striatusa potiče na bolju izvedbu tijekom vježbi.U istraživanju je 48 odraslih osoba bilo zamoljeno da nauče i izvode određene pokrete po tipkovnici, što brže mogu u 30 sekundi. Jednom kada su ispitanici svladali vježbu, sudionici su podijeljeni u tri grupe.
Rezultati testova
U prvoj grupi rezultate rada komentirala je osoba koja je nakon odrađene vježbe svakom ispitaniku pojedinačno udijelila kompliment. U drugoj grupi pojedini ispitanici promatrali su kako drugi sudionici vježbe dobivaju komplimente, dok je treća grupa uključivala individue čija su izvedba i rezultat popraćeni grafom.Sljedećeg dana sudionici su zamoljeni da ponove svoje vježbe. Prva grupa, u kojoj su svi primili komplimente, zabilježila je bolje rezultate od ostalih grupa, što je dokazalo da primanje komplimenata nakon vježbe stimulira pojedince na bolju izvedbu i u budućnosti. Dokaz se podudara s teorijom hijerarhije potreba, koju je Abraham Maslow objavio 1943. u djelu "Teorija o ljudskoj motivaciji".
Osnovne potrebe
Psiholog je vjerovao da svaki čovjek ima fundametalne potrebe i, kada postigne one najosnovnije poput vode i hrane, fokusira se na manje ključne potrebe kao što su spontanost i rješavanje problema. Kao dio potreba Maslov ističe da je poštovanje ključan faktor.Vjerovao je da svaki čovjek ima potrebu za poštovanjem kako bi imao samopoštovanja. Većina ljudi to pokušava postići kroz svoj posao ili hobi odnosno, stvari kroz koje njihova izvedba može biti priznata. Kada ljudi nemaju samopoštovanja, ljudi se osjećaju nepotpunima i slabima. Zbog toga, dajući nekome kompliment, povećavamo njegovo samopoštovanje, a zbog naših pohvala pojedinac se osjeća snažnijim.
Dva jednostavna savjeta
Postoje dva jednostavna načina da pokažete vašim zaposlenicima da se brinete za njih. Prvi je poticanje osobnog razvoja. Ljudi se žele razvijati i njegovati svoje talente Kada imaju osjećaj da rastu, ljudi su inspirirani, puni energije i raspoloženi za suradnju. To je jedan od razloga zašto ulaganje u ljude daje bolje rezultate od ulaganja u tehnologiju. Jaka zajednica također je bitna. Svatko želi biti ponosan na svoje radno mjesto. Za neke tvrtke dovoljno je kada se zaposlenici poistovjete s filozofijom tvrtke. Neke vode posebnu brigu o tome da radno mjesto bude kvalitetno, da pruža sve važne sadržaje.
Nisu svi isti
Najvažniji je pravedan tretman
Svatko je važan i svatko daje specifičan konkretan doprinos zahvaljujući kojem stvari funkcioniraju baš tako i dobro. Poštovanje motivira ljude da dolaze na posao vedri i raspoloženi za rad. No, pritom se ne valja prema svim zaposlenicima ponašati na isti način. U svakog organizaciji postoje zabušanti, prosječni radnici i zvijezde. Za svaku kategoriju valja pronaći što ju motivira jer je svaki radnik svjestan svojih dobrih strana. Njih kompanija, kroz pametno upravljanje ljudima, mora iskoristiti.