Iako zvuči nepravedno, ne treba uvijek biti marljiv radnik i dobar suradnik.
Blefiranje smo upoznali još dok smo kao školarci dobivali zadatke za grupno rješavanje. Dok se većina iskreno trudila da posluži kao kotačić u mehanizmu, uvijek je postojao pojedinac koji nije činio gotovo ništa, vješto se “šlepajući” za odgovornijim kolegama. Kamo takvi lukavci odlaze nakon školovanja? Većina ih se zaposli u tvrtkama ili državnim ustanovama gdje uz pomoć jednake taktike napreduju na račun onih koji se stvarno trude. Zvuči nepravedno, no da bi čovjek napredovao, ne mora nužno biti marljiv radnik, velik znalac ili vrelo nadahnutih ideja. Dovoljno je pred nadređenima stvoriti dojam posjedovanja tih vrlina. Predstavljamo vam nekoliko najuspješnijih trikova koji će uvjeriti rukovoditelje da ste baš vi temelj na kojemu počiva poduzeće i prikriti od njih vaš manjak zanimanja za radni proces i opće interese.Kad zahvaljujući tim tehnikama rapidno počnete napredovati, nemojte nam kukati zbog porasta odgovornosti koji će vas zadesiti kad zaredaju promocije! Vi ćete se i u tim okolnostima znati snaći.
Nikamo bez planera
Kad god se krećete po radnim prostorijama, nosite sa sobom planer i olovku i povremeno nešto bilježite. Visoko rangirani menadžeri u pravilu pretpostavljaju da črčkanje po planeru, notesu ili dlanovniku s elektroničkom olovkom odražava visoku produktivnost. Čak i ako zapravo crtate šefov dugi nos, on će iz vaših kretnji zaključiti da razmišljate o poslu i upravo bilježite značajnu misao ili zapažanje o funkcioniranju kompanije.
Trik s telefonom
Što je moguće duže držite telefon naslonjen na uho, čak i ako s druge strane žice nema nikoga. Dok hodate prostorijama poduzeća, poslužit će vam i opcija hands free, pod uvjetom da povremeno nešto izgovorite, i to ozbiljnim tonom.
Šaljite šefu kopije mailova
Kad god šaljete službeni e-mail, pošaljite kopiju i svom nadređenom. Slanje kopije poruke izvanredan je način da svako malo podsjećate “gazdu” na svoj trud. Čak i ako je riječ o porukama nevelike važnosti, svakom kopijom signalizirate nadređenom da naporno radite. Iako vaš rukovoditelj vjerojatno ne čita svaku poruku, bit će informiran o vašem zalaganju.
Reklamirajte se na PC-u
Dok izbivate iz svog ureda, ostavljajte svoj tekući posao na zaslonu računala da rukovoditelj vidi koliko ste zaposleni proračunima, narudžbama, sklapanjem ugovora ili što god bio vaš posao. Razumljivo, deaktivirajte opciju screen savera kako vam ne bi nešto trivijalno prekrilo “reklamu” koju ste diskretno ostavili na uvid nadređenom.
Glumite stres
Stres se redovno smatra simptomom napornog rada i brige za dobrobit poduzeća. Užurbanost, napetost, ozbiljnost i zamišljenost znakovi su da ste potpuno usredotočeni na obavljanje zadataka. Simptomi stresa ne smiju biti preveliki jer bi u tom slučaju okolina mogla posumnjati da ste dosegli točku slamanja te da bi vas trebalo rasteretiti (čitaj: degradirati). Isto vrijedi i za povišene tonove ili lupanje vratima – nemojte izazivati stres drugima.
Budite glavni doušnik
Prvi javljajte rukovodstvu bitne novosti iz vaše sfere. Brojni su inače nesposobni radnici učvrstili svoj status kod šefova tako što su mu prosljeđivali raznolike podatke. Bilo da je riječ o trudnoći kolegice, teškoćama sa slanjem mailova zbog “previsoko” postavljenog vatrozida ili o kvaru na vodokotliću, vaši će izvještaji uvjeriti rukovoditelja da držite oči otvorene i da stalno bdijete nad blagostanjem poduzeća.
Zovite šefa s posla
Kad imate slobodan dan, pojavite se u uredu i pozdravite šefa (nosite ispod ruke dokumente ili držite u ruci već spomenuti planer). Ponekad ga i preko vikenda nazovite ili mu pošaljite mail sa svoje službene adrese. To činite vrlo umjereno i samo ako mu doista imate nešto bitno priopćiti. Sve ove izvanredne zamisli mogu pasti u vodu ako je vaš rukovoditelj istog kova kao i vi: ako je riječ o osobi koja je napredovala služeći se istovjetnim trikovima koje smo ovdje naveli, vjerojatno je riječ o nesposobnoj lijenčini koji će prozreti glumu jer se njome i sam služio.
Blažena e-pošta!
“Mnogi radni dani svodili bi mi se isključivo na slanje nekoliko e-mailova, ali kako sam ih uvijek prosljeđivao i šefu, postupno sam stekao ugled marljivog radnika i postepeno napredovao na ljestvici”, otkriva splitski marketinški menadžer Goran.
“Cilj mi je dogurati do pozicije na kojoj će CC-ove meni slati moji podređeni.”
Lukavošću do poslovnog uspjeha
Petak, 04.05.2012. / Ozren Podnar, poslovni.hr