KAKO ODABRATI PRAVE?

Nemojte zaposliti prvog čovjeka koji dođe na vrata

Studenti i ljudi u mirovini dobra su kombinacija za manje tvrtke.

Vlasnici malih kompanija, pogotovo onih koje su tek u začetku, često se suočavaju s problemom koji je teško zaobići - kako konkurirati uhodanim i na svim poljima superiornijim tvrtkama.

Taj se problem posebno ističe u isplati plaća, raznim beneficijama i pogodnostima koje velike kompanije mogu ponuditi svojim zaposlenicima.
 
Zbog toga je vrlo važno za manje tvrtke na početku poslovanja zaposliti kvalitetne i kvalificirane ljude jer pogreške u zapošljavanju mogu biti skupe i štetne za tvrtku.
 
Dok velike kompanije takve pogreške mogu preživjeti, male tvrtke nemaju vremena ni novca za pogrešan odabir zaposlenika.
 
Krenite u potragu
Pogreška koju većina vlasnika novootvorenih tvrtki radi jest zapošljavanje ''prvoga koji dođe na vrata'', ne samo na one manje bitne, nego i na pozicije ključne za poslovanje i rad tvrtke.
 
Odvojite vrijeme i krenite u potragu za zaposlenicima u susjednim gradovima jer je tako veća šansa da ćete naći radnika kakav vam treba.
 
Za pronalazak radnika koji su vam vrlo važni unajmite specijaliziranu agenciju i na taj trošak gledajte kao na dugoročnu investiciju.
 
Neke jednostavne i ne odveć skupe načine kako pronaći i pridobiti dobre zaposlenike koji su voljni raditi u manjoj tvrtki za manje plaće i beneficije donosi magazin Entrepreneur.
 
1. Recite klijentima i prodavačima da tražite zaposlenike. Oni su upućeni u poslovanje vaše tvrtke i uputit će vas na ljude s kojima biste voljeli raditi.
 
2. Pitajte vlasnike drugih manjih kompanija jesu li intervjuirali talentirane ljude koje ne mogu zaposliti. Taj način nije čudan kao što se možda čini. Vaši su kolege vjerojatno htjeli zaposliti nekoga od njih, ali čekaju bolja vremena.
 
3. Razmislite o zapošljavanju mlađih i starijih ljudi. Studenti i ljudi u mirovini dobra su kombinacija za manje tvrtke. Obratite se obližnjoj školi ili fakultetu i pronađite kvalitetnog studenta spremnog na rad.
 
4. Reklamirajte se u lokalnim novinama ili nekim manjim časopisima prije nego što potrošite novac na reklamiranje u novinama s velikom nakladom. Također, stavite on-line reklamu ili oglasite tvrtku u stručnom časopisu ili tjedniku koji se bavi vašim područjem zanimanja.
 
5. Obratite se zavodu za zapošljavanje. Zavod vam može pomoći pronaći zaposlenike specijalizirane za različita područja. Također, zavod možda nudi i profesionalno usavršavanje ili prekvalifikaciju pa ćete lakše pronaći odgovarajući kadar. Raspitajte se i o poticajima za zapošljavanje novih radnika.

Subota, 18.08.2012. / Mijo Žarko, business.hr