Nitko ne voli suradnike koji jadikuju na poslu

Poslodavci zadržavaju uza se samo one koji nude rješenja i ne podrivaju moral, dok se rado rješavaju onih koji djeluju obeshrabreno i jadikuju.

Dok je gospodarstvo u nezavidnu stanju, s usporenim tokovima novca i nepovjerenjem kreditnih ustanova, poduzeća posvuda zatvaraju pogone i desetkuju radnu snagu. Budući da stručnjaci govore da Hrvatskoj tek predstoji glavnina krize, ni vaš strah nije neutemeljen. No netko će nesumnjivo opstati i u ovim nepovoljnim uvjetima, a da bi prirodna selekcija kadrova išla vama u prilog primijenite sljedeće naputke zaštite radnog mjesta u vrijeme sužavanja gospodarskih aktivnosti.

Za početak stavite se u kožu rukovoditelja i razmislite s kime biste radije radili: osobom koja naglašava nepovoljne strane svake situacije ili s osobom koja hrabri i daje podršku? Neizvjesnost koja prati recesiju izaziva stresnu reakciju kod svih koji nisu rođeni s osobitom kombinacijom gena koja brani od stresa i održava dobro raspoloženje. Strah i napetost očituju se na licima i u gestama većine čija egzistencija ovisi o prihodima od rada, no važno je da širite dobre vibracije kad god ste u poslovnoj sredini, pa i ako sami niste u optimalnom stanju duha.

Preuzmanje inicijative
Poslodavci zadržavaju uza se radnike koji nude rješenja i ne podrivaju moral, dok se rado rješavaju onih koji djeluju obeshrabreno i jadikuju, neovisno o tome što imaju valjanih razloga za to. Stoga je izgradnja ugleda pozitivne osobe koja diže raspoloženje važna za osiguranje vašeg radnog mjesta. Upozoravamo da ovaj savjet ne podrazumijeva zbijanje šala sa situacijom, cerekanje i izigravanje klauna, čak i ako na taj način uspijete nekoga nasmijati. Držite se uspravno, čuvajte smiješak na licu i pravite se kao da vjerujete u uspjeh poduzeća neovisno o svemu. U suprotnome vaši bi nadređeni mogli zaključiti da bi vam otkazom napravili uslugu. Biti pozitivan i dizati moral u radnoj sredini nije samo izvanredan marketinški potez za vas, nego može uliti dodatnu snagu kolegama i nadređenima i pomoći im da podnesu kriznu situaciju.Odlična taktika kojom možete učvrstiti svoj položaj jest prikazivanje sebe kao osobe od koje će tvrtka imati koristi nakon smanjenja broja zaposlenih. U tom cilju morate biti u optimalnoj formi u kritičnim vremenima te iskazati i stručnost i neovisnost. Pokažite poslodavcu da možete istovremeno obavljati nekoliko poslova te da ste u stanju izvesti zadatke brzo i djelotvorno. Dobrovoljni prekovremeni rad nije nužan, ali nije naodmet odlaziti s posla nakon pretpostavljenog. Da bi vas nadređeni uočio i uvažio kao osobu s čijom pomoći može razvijati poduzeće i nakon kresanja kadrova, bitno je da se pružite izvan uobičajenih granica svog radnog mjesta. Kadrovi koji mogu unositi inovacije i razmišljati u hodu rijetka su roba jer na njima počivaju i uštede i zarade. Stoga se javite za obavljanje poslova izvan uobičajenih. Što više učinite za tvrtku, to ste teže zamjenjivi.

Povratna informacija
S vremena na vrijeme tražite od nadređenih da se očituju o vašem poslu. I to ne o općenitom učinku, nego o konkretnom zadatku jer traženje da vam potvrdi jeste li uopće korisni zvučalo bi uplašeno i očajnički. Pristupanje poslodavcu u povodu povratne informacije u pravilu je pametan potez jer time stavljate na znanje da ste zainteresirani za čim kvalitetnije obavljanje posla. Tako se reklamirate bez hvalisanja i omogućujete pretpostavljenom da vas zapazi, a bez nametanja. Čak i ako tražeći povratnu informaciju čujete kritike na svoj rad, one će biti izrečene u blažem tonu. Još važnije, doznat ćete za eventualne kritike prije nego što bi one do vas doprle, dakle kad vaš nadređeni odluči da je za to vrijeme. A to je onda kad je već sit nečijih pogrešaka. Iako do kresanja kadrova obično dolazi zbog nepovoljnih vanjskih okolnosti, katkad poslodavac koristi krizu da se riješi radnika koji ne zadovoljavaju profesionalne kriterije.Želite li osigurati radno mjesto od posljedica recesije, osobnost je jednako važna kao i radni učinak.

Izdvajanje prednosti
Budući da je uvijek teže otpustiti nekog bliskog, aktivirajte se na polju umrežavanja i uspostavite čim više čvrstih društvenih spona s ljudima oko sebe. Pritom je potrebno da se predstavite kao stvarna osoba tako da vas nadređeni vidi kao živo biće, a ne kao siluetu ili ime na papiru. Važno je da se po nečemu (dobrome) izdvajate od suradnika. Na sastancima se ističite tako što ćete davati vrijedne sugestije ili stavljati umjesne primjedbe. Ne budite suzdržani u pogledu postavljanja pitanja ili iznošenja pohvala. Sve nabrojeno možete činiti i bez ostavljanja dojma da ste ulizica, nego sugerirajući da ste vrijedan timski igrač. Poslodavci donose nagle odluke u stresnom razdoblju pa se pobrinite da osim kvalitetnog poslovnog učinka u vaš prilog govori i vaša osobnost. Vodite računa i o tome da je ovo nezgodno razdoblje za odlazak na duži odmor ili odsustvo. Obrnuto, poželjno je da budete uočljivi: dolazite rano tako da vas rukovoditelji opaze, konktaktirajte kolege tijekom radnog vremena, neka svi vide da ste sastavni dio poduzeća.

Sposobnosti - Davanje maksimuma
Malo je koje radno mjesto sigurno u uvjetima recesije, no davanjem maksimuma od sebe ujedno ćete usavršiti svoje profesionalne sposobnosti, prikazati se u dobrom svjetlu i, u najmanju ruku, skrenuti pozornost na sebe pred većim brojem aktera u poslovnoj sredini. Mnogi od vaših kolega koji budu napuštali sadašnja radna mjesta u dogledno će vrijeme pokrenuti vlastiti biznis ili prijeći drugom poslodavcu. Oni neće zaboraviti tko je i na koji način radio te kako je reagirao na probleme. Zašto se oni u tom trenutku ne bi sjetili vas, kao osobe koja je davala sve od sebe?

Srijeda, 18.07.2012. / poslovni.hr