"The Old Switcheroo"

Okrenite loš dan na poslu u svoju korist

Vrijeme provedeno na radnom mjestu zahtjeva svakodnevnu organizaciju. Iako većina zaposlenika ima razvijenu svoju dnevnu rutinu, jedan dio nikada ne pronalazi dovoljno vremena za provođenje dnevnih zadataka. Često zaposlenici na posao dolaze s privatnim problemima koji ih prate kroz čitavo radno vrijeme te se zbog toga ne mogu u potpunosti posvetiti poslu.

Ponekad je u pitanju umor izazvan napornim radom, nedostatkom sna ili pak meteorološkim prilikama. Loš dan se događa svakome, ne postoji zaposlenik koji ga nije imao i koji se u konačnici nije odrazio na njegov radni učinak. Organizacija radnog vremena prvenstveno ovisi o poslu kojeg obavljate, a zatim i o politici upravljanja, stoga vam Business.hr donosi nekoliko korisnih savjeta kako da uspješno obavite posao u danima kada niste u mogućnosti uložiti maksimum.

1. Sastavite novi popis obaveza
Ukoliko imate popis obaveza koje morate obaviti, skratite ga i sastavite novi . Zasigurno postoje stvari koje ćete moći odgoditi tako da će vam više vremena ostati za prioritete. Uostalom, sam pogled na popis stvara dodatni pritisak, posebno ako niste baš raspoloženi. Posložite prioritete i krenite u njihovu realizaciju.

2. Plan rada
Nakon posloženih prioriteta potrebno je razraditi plan rada koji će vam pomoći u vremenskoj procjeni za obavljanje zadataka. Mnogi stručnjaci savjetuju da se prvo krene od zadataka koji su vam najteži za obaviti. Svaki će vam riješeni zadatak donjeti olakšanje, a ukoliko vam nakon ispunjavanja prioriteta ostane dovoljno vremena, s lakoćom ćete odraditi i zadatke koje ste planirali odgoditi.

3. Upozorite kolege
Uzroci lošeg raspoloženja mogu biti mnogobrojni, a ukoliko ne spadate u skupinu ljudi koja svakodnevno maltretira kolege na radnom mjestu govoreći im o svom psihičkom i fizičkom stanju, pristojno im dajte do znanja da niste raspoloženi i navedite razlog toga, naravno pojedinosti iznosite samo kolegama s kojima ste bliski. Razgovor je vrlo važan i ukoliko upozorite svoje kolege oni bi trebali imati razumijevanja i pustiti vas na miru taj dan. U protivnom se može dogoditi da netko vaše ponašanje krivo protumači što može rezultirati dodatnim stresom.

4. Uzmite više pauza
Ovisno o načinu kako se iskorištavaju i kako su pauze propisane, pokušajte u svojim lošim danima iskoristiti maksimum. To ne znači da ćete svaki puta uzeti pola sata za predah, već da se bazirate na manjim pauzama unutar kojih ćete moći odmaknuti misli od obaveza. Ponekad je dovoljna kratka šetnja ili da jednostavno nekoliko minuta odvratite pogled od monitora i prolistate novine kako biste odmorili. Ukoliko ste u mogućnosti, krećite se što je više moguće.

5. Posvetite se zdravijoj prehrani
Bez obzira na uzročnike lošeg raspoloženja, prehranom si možete podići razinu energije i popraviti raspoloženje.  Primjerice namirnice bogate vitaminom B a posebno B6 i B12 te proteinima mogu pomoći pri ublažavanju potištenosti. Istraživanjima je dokazano da osobe koje imaju nisku razinu ovih vitamina imaju veću šansu oboljevanja od depresije. Ukoliko ste loše raspoloženi u svoj jelovnik stavite jaja, perad, bezmasnu govedinu i ribu. Osim toga, magnezij je poznat kao važan mineral čije je uloga aktivacija brojnih enzima uključenih u stvaranje energije tijela. Kako biste si osigurali unos ovog minerala možete posegnuti za sjemenkama bundeve i suncokreta, indijskim oraščićima, kikirikijem, zelenim lisnatim povrćem te cjelovitim žitaricama. Također i crna čokolada vam može popraviti raspoloženje, a ukoliko ste ljubitelj voća, odlučite se za bobičasto.

6. Osigurajte si nagradu
Nakon napornog dana kojeg ste ipak uspješno ili manje uspješno priveli kraju, nagradite se. Nije nužno da nagrada mora biti nešto posebno skupo ili nedostupno. Tijekom radnog vremena si zamislite želju koje ćete na kraju i realizirati. To može biti odlazak u kazalište ili kino, opuštanje uz omiljenu knjigu ili pak šetnja, sve što vas čini sretnima.

Srijeda, 10.04.2013. / Danijela Laslo, business.hr