Prebučni kolege, česta prekidanja posla, fluktuacija pozornosti zbog neprestanog kretanja. Rad u otvorenim uredima, osmišljenima da bi se olakšala međusobna komunikacija zaposlenika, utječe na povećanje stresa i na lošije međuljudske odnose, pokazalo je nekoliko studija što su ih odvojeno proveli francuski stručnjaci za psihosocijalne rizike, prenosi Lider.
Više od polovine francuskih radnika, njih 57 posto radi u otvorenim uredima u kojima se često nalazi i više od 20 ljudi ili u uredskim prostorijama u kojima istodobno boravi između četiri i deset osoba, kaže direktorica francuske tvrtke Actineo, koja se bavi praćenjem kvalitete rada i vremena provedenog u uredu, Odile Duchenne.
"Istraživanje provedeno među Francuzima pokazalo je da se zadovoljstvo poslom smanjuje kada radnici borave u jednom takvom velikom otvorenom uredu bez pregrada ili zidova", kaže Duchenne.
Istraživanje koje je u rujnu provela francuska tvrtka Eleas (bavi se proučavanjem kvalitete rada na poslu), pokazalo je da je za 58 posto zaposlenika rad u otvorenom prostoru omiljeno mjesto za neuljudnu komunikaciju, iskazivanje nepoštovanja prema kolegama, za verbalne uvrede, čak i fizičke napade, bez obzira na veličinu tvrtke, dob radnika ili poslovnu aktivnost.
"Nije strašno kada netko pokraj vas glasnije razgovara ili vas jedanput prekine u poslu, no kada je ta pojava stalna ili se ponavlja, pogoršava se cjelokupno ozračje odnosa u uredu i na neki način omalovažava i vrijeđa osoba koja u tom trenutku radi i koju takvo ponašanje ometa u radu", kaže utemeljitelj i predsjednik Eleasa Xavier Alas Luquetas.
Potencijalni izvor stresa
"Kada takvo ponašanje traje više godina, izvor je potencijalno velikog stresa za neke zaposlenike", kaže direktor državne agencija za poboljšanje uvjeta rada Anact, Philippe Douillet.
Otvoreni uredski prostori u modu su ušli osamdesetih godina, a nakon devedesetih su postali uobičajeni, uz objašnjenje da se u takvom prostoru potiče međusobna komunikacija zaposlenika, no s godinama se pokazalo kako buka, česti prekidi u radu, gubitak privatnosti, stalna hijerarhijska kontrola i slični faktori u kombinaciji pojačavaju napetost i stres te utječu na smanjenje produktivnosti.
Zbog toga su vlasnici mnogih tvrtki u otvorene urede odlučili postaviti pregrade koji služe i kao zvučna izolacija te omogućuju malo privatnosti, rekla je Duchenne.
Vijest je preuzeta s portala hr.n1info.com