Trgovačka naobrazba nije presudna za dobivanje posla u trgovačkom centru. Prodavač mora biti komunikativan, ljubazan i oku ugodan.
Koje kriterije morate ispuniti da biste se domogli posla u šoping-centru i kojim se vještinama mora služiti zaposlenik da bi zadržao položaj ili napredovao? Kako najpoznatije svjetske i domaće robne marke biraju prodavače koji će predstavljati njihove vrijednosti i ciljeve u odnosu s kupcima?
Mnogo trgovina u trgovačkim centrima, od razvikanih svjetskih modnih korporacija do malih domaćih proizvođača, pokazuje da se provodi različita politika zapošljavanja i da je mnogo kriterija prema kojima se odabiru zaposlenici. Međutim, bez komunikativnosti i prodajnih vještina kao ključnih osobina radnika u trgovačkom centru možete zaboraviti na konkurentnost. Neke trgovine od potencijalnih zaposlenika traže bilo kakvo iskustvo u prodaji, no većina ih zahtijeva iskustvo u modnoj industriji, odnosno sličnoj vrsti maloprodaje. Više specijaliziranih robnih trgovina ne bi zaposlilo nekoga tko je radio u prodavaonici mješovite robe osim ako ta osoba ne prođe dodatnu edukaciju. Da bi zadovoljio kriterije posla, takav pojedinac trebao bi pokazati izrazite sposobnosti komunikacije i odlične prodajne vještine zbog očitih razlika u vrsti robe, načinu rada te pristupu kupcu.
Usputna edukacija o prodaji
Mnoge trgovine imaju dobro razvijen sustav dodatne edukacije, posebno međunarodne korporacije kao što je Inditex. Uloga kontinuirane izobrazbe osoblja u toj tvrtki koja proizvodi i prodaje poznate svjetske robne brendove Zaru, Berschku i Massimo Dutti, da navedemo samo neke, ključna je stavka njezine korporativne politike. Obuka, koja uključuje osnove korisničke potpore, fokusira se na specijalističko znanje o modnim trendovima i mogućnosti da zaposlenici interpretiraju informacije koje svaki dan dobivaju od kupaca. I H&M ima snažnu korporativnu kulturu koja se zasniva na vrijednostima kao što su jednostavnost, poduzetnički duh i trajno poboljšavanje usluge. Pridaju veliku pozornost usluzi i zadovoljstvu korisnika, stoga i od svojih zaposlenika traže orijentiranost na to.
Moda u prvom planu
Osim iskustva u maloprodaji najvažnije je znanje o osnovama pristupa prodaji i komunikaciji s kupcem. Peek&Cloppenburg ima vrlo dobar i razrađen model dodatnog educiranja svojih zaposlenika na tim područjima, i to u internom sustavu edukacije i seminara, stoga su spremni, ovisno o procjeni svojih kadrovskih stručnjaka, primiti i osobe s manje iskustva. Karakteristike poželjne za rad u trgovačkim centrima najčešće će odlučiti o izboru zaposlenika. Sklonost timskom radu, snalažljivost i inteligentnost važni su za svakog prodavača. Traže se pozitivne, energične i uljudne osobe željne osobnog i profesionalnog razvoja. Veoma je poželjna i educiranost o proizvodima te znanje o tekstilu i odjeći koja se u trgovini prodaje.
Argument koji bi mlada djevojka mogla iznijeti na razgovoru za posao poput: ‘U vašoj sam prodavaonici svaki tjedan’ mogao bi postići pozitivan učinak. Katkad je poželjno da kandidati za mjesto prodavača imaju završenu trgovačku školu, no to nije presudno. Mnogo je važniji smisao za modu i estetiku, koji se teško usađuje u nezainteresiranu osobu. I godine imaju veliku ulogu u izboru zaposlenika u trgovačkim centrima. Prodavaonice u šoping-centrima otvorene su za urbane i mlade ljude, zato se u njima sve rjeđe mogu vidjeti prodavačice starije od 40 godina. Imidž je ondje u modi mnogo više nego u drugim sferama života, presudan je za osiguranje radnog mjesta. Neke se vještine na prodavačkome mjestu mogu vrlo brzo naučiti i razvijati, mnogo je veći nedostatak loš imidž ili godine. Suvremeno doba, naime, uspjeh u modnoj industriji jamči samo mladim i lijepim ljudima, zato ondje mjesta ima samo za njih.