Dobra je priprema pola obavljenog posla. Tako i na sastanku možete briljirati, čak i ako ga samostalno održavate po prvi put. Sve je uvijek stvar vježbe i pripremljenosti. Sa svakim sljedećim sastankom, bit ćete pametniji, još bolje pripremljeni, s još više iskustva. No, od kuda uopće početi, kako strukturirati sastanak, što trebate izbjegavati i što poslije?
Kako se dobro pripremiti?
Predvidite, a onda i razradite sve moguće scenarije. Prije svega, posvetite se temi sastanka. Razradite ju po natuknicama (ako je moguće), a korak više koji možete napraviti je da dnevni red sastanka pošaljete klijentu nekoliko dana ranije kako bi se i on mogao kvalitetno pripremiti. Prolazite sastanak u glavi, glumite sebe pa drugu stranu, postavite pitanja za koja mislite da bi vas mogli pitati, napravite strategiju pozitivnog i negativnog odgovora. Zamolite kolegu s većim iskustvom da odradi probni sastanak s vama. Što sigurniji budete u sebe, to ćete bolje vladati situacijom.
Struktura sastanka
Iako je riječ o poslovnom okruženju, trebate imati dozu opuštenosti i ljudskosti. Sastanak započnite s komplimentom, bilo osobe s kojom imate sastanak ili pak nekog detalja u uredu. On treba biti iskren, a druga strana će se odmah bolje osjećati. Već ste u prednosti, a da druga strana toga često nije ni svjesna. Kreće se uvijek s jednostavnim i laganim temama, poput puta do mjesta sastanka, sezona poslovanja — uvod ili tzv. čavrljanje. Neka ne traje duže od par minuta. Glavni dio neka bude profesionalno odrađen, držite se agende i glavne teme sastanka. Obavezno vodite bilješke, a na kraju još jednom ponovite ono što je dogovoreno i tražite drugu stranu da potvrdi.
Dozvoljene i „zabranjene“ teme
Dozvoljeno je biti opušten, nasmijati se, dati kompliment, a poželjno je držati se teme, ne odugovlačiti i biti što konkretniji i efikasniji. Nije sramota ako ne znate odgovor na pitanje. Dapače, budite iskreni, recite da ste novi u ovom poslu te da ćete u najkraćem roku saznati odgovor i javiti. Ono što svakako treba izbjegavati na sastanku su etničke, rasne, vjerske i političke teme. Tome jednostavno nije mjesto na sastanku. Čak i ako klijent postavi pitanje na neku od spomenutih tema, odgovorite neutralno i spontano prijeđite na drugu temu jer nikad ne znate kako vaš odgovor i stav može utjecati na drugu stranu.
Što nakon sastanka?
Kako biste ostavili još profesionalniji dojam, a i radi lakšeg praćenja komunikacije, isti ili najkasnije sljedeći dan pošaljite e-mail osobi s kojom ste bili na sastanku. Zahvalite se na njihovom vremenu i ugodno provedenom sastanku te istaknite dogovorene obaveze i datume do kada se iste trebaju ispuniti. Na vama je da preuzmete kontrolu oko ispunjavanja obaveza s obje strane i pratite do željenog ishoda.
Imajte sliku sastanka u glavi, dobro upoznajte tematiku, budite sigurni u sebe i ne dopustite da vas iznenade.
Martina Raškaj
Savjetnica za životopise i zapošljavanje