Jeste li znali da 87 posto lovaca na talente danas koristi LinkedIn za pronalaženje potencijalnih zaposlenika?
Stručnjak za LinkedIn Dejan Gostimir ističe kako je u poslovnom svijetu današnjice apsolutno nemoguće egzistirati bez kvalitetne i široke mreže kontakata. Najjednostavniji, najučinkovitiji i u posljednje vrijeme najčešće korišten način za njezino uspostavljanje upravo je on-line okruženje, posebice LinkedIn.
No što je uopće LinkedIn?
LinkedIn je najveća svjetska poslovna mreža. Ima više od 135 milijuna članova i najjači je alat za poslovno umrežavanje danas. Nekoliko je razloga za stvaranje LinkedIn profila. Ako ste poduzetnik ili obrtnik, preko te mreže možete promovirati svoju tvrtku, usluge, proizvode, pronaći nove kupce ili klijente, povećati promet svoje internetske stranice... No ta je mreža pravo mjesto i za osobno brendiranje te širenje mreže kontakata potrebne za pronalaženje novog posla ili informiranje i savjetovanje.
LinkedIn pruža i velik broj dodatnih mogućnosti poput Li Companiesa, alata koji omogućava pretraživanje baze s više od 2 milijuna registriranih tvrtki. Osim što tu možete provjeriti osnovne podatke o tvrtki, poput lokacije, djelatnosti i popisa zaposlenika, taj vam alat omogućuje i dobivanje vijesti o traženoj kompaniji te obavijesti o otvorenim radnim mjestima.
Preporučljivo je profil na LinkedInu koristiti i za učlanjenje u neke od milijun LI grupa.
"LI dopušta učlanjenje u najviše 50 grupa. Iskoristite ih sve. Grupe su odlična mjesta za stvaranje novih poznanstava i širenje mreže. Bilo bi dobro da vam pokretanje ili sudjelovanje u grupnim raspravama postane tjedna ili čak dnevna navika. Tako ćete zasigurno biti primijećeni", savjetuje Gostimir.
Postavljanje pitanja i odgovaranje na njih još je jedan koristan alat te mreže. "LI Answers omogućuje vam da postavite pitanje ako imate profesionalni problem koji ne možete riješiti sami, a odgovorima koje napišete promovirate sebe i svoju tvrtku", tvrdi Gostimir.
Mrežu možete koristiti i na manje aktivan način, samo za informiranje i čitanje vijesti. Tako ćete pomoću aplikacije LinkedIn Today doznati što je najaktualnije i najčitanije u branši koju pratite, a ona vam omogućuje i postavljanje vlastitih vijesti.
Kako napraviti kvalitetan profil?
Gostimir savjetuje da budete krajnje profesionalni: koristite puno ime, stavite primjerene fotografije i ponudite što više relevantnih informacija o svojoj karijeri, znanjima i sposobnostima.
"Koristite Headline ispod imena i dio Summary kako biste istaknuli svoje snage i prednosti te se izdvojili od ostalih korisnika. Važno je postići i visoku pretraživost. Koristite ključne riječi koje su vezane za vas, vaš brend, industriju i posao kojim se bavite. Sa 100 posto popunjenim profilom imate 40 puta veću šansu da se vaš profil prikaže u rezultatima pretraživanja", pojašnjava Gostimir.
Izbjegavajte podatke koji nisu toliko reprezantativni za vas, stavljanje linka na preosobne stranice te pripazite na pravopis i gramatiku. No najvažniji je savjet povezati se sa što većim brojem ljudi jer upravo tome takve mreže i služe.
Profil na LinkedInu je odnedavno standard u poslovnom svijetu
Tagovi: linkedIn, poslovanje, poslovna korespondencija, poslovni bonton, poslovna komunikacija, društvena mreža
Srijeda, 11.04.2012. / Alenka Nimac, business.hr