"Ja sam pozitivno negativan tip i kao svi iz stare škole radim sve slow motion", tako to u svojim stihovima tvrdi Đorđe Balašević, no teško da bi se njegove riječi mogle primijeniti u današnjem radnom okruženju. Sve se radi u brzini, niti se stigne uživati u učinjenom niti u životu uopće. Pa kako u svemu tome ostati psihički zdrav, naročito ako se na poslu suočavate s ne baš pozitivnim vibracijama?
Koliko puta ste se zatekli u „situaciji" s kolegama, u kojoj biste najradije nekome otkinuli glavu, ali morali ste prešutiti i pognuti glavu? Koliko puta vam na poslu baš ništa ne polazi za rukom, a onda dođete doma pa vam ni tamo baš ništa ne ide kako treba? Negativna klima na poslu, nekako se uvijek uspije „preslikati" i na vaše privatno vrijeme, pa se opet produlji idući dan na poslu i tako se vrtite u tom začaranom krugu. Pa ipak, ne morate biti osuđeni na buđenje s grčem u želucu. Znate kako se kaže: „Promijeni sebe i promijenit ćeš svijet". Počnite sa svojim stavom i odnosom prema svakodnevnim situacijama i „natjerajte" svoju okolinu na promjene.
1. Oduprite se negativnosti
Ako su ljudi oko vas negativni, ako vas potrošači ili partneri zovu na telefon te viču i vrijeđaju, ako vaš šef misli da će firma propasti jer neki mail nije poslan na vrijeme, ne znači da se i vi automatski morate tako ponašati. Istina, lakše reći nego učiniti, ali samo trebate shvatiti da će vam negativan stav i živciranje otežati ionako težak posao. Prije nego kažete prvo što vam padne na pamet, uzmite 5 sekundi pauze, razmislite o situaciji i nastupite sa smirujućim tonom. Vidjet ćete kako će se i druga osoba automatski smiriti pa možda možete zajedno doći do nekakvog konstruktivnog rješenja.
2. Uzmite pauzu
Ponekad posla ima toliko da nam se čini da pauza stvarno nije opcija, barem ne ona duža. No, pauza je vaše pravo kao djelatnika, da ne spominjemo nužnost za vaš organizam. Umjesto jedne velike, priuštite si nekoliko kraćih pauza. Maknite se od negativnih kolega, prošećite po firmi, odite do dućana, udahnite svježi zrak ili jednostavno porazgovarajte s nekime tko je pozitivan ili tko vas može umiriti.
3. Stvorite pozitivne rituale
Uz vlastite rituale, nije na odmet uključiti i kolege pa pokušati stvoriti pozitivnu atmosferu u uredu. Uključite neku vedru glazbu da svira u pozadini dok radite, „naoružajte" se mirisnim svijećama, čajevima, kavom intenzivnog mirisa... bilo čime što vas može smiriti ili pak razbuditi jer miris ima itekako snažan utjecaj na naše raspoloženje. Okružite se fotografijama omiljenih ljudi, sitnicama koje vam izmame osmijeh na lice, pošaljite nekolicini kolega zabavan e-mail i čekajte reakcije pa se poslije zajedno smijte i komentirajte viđeno. Dogovorite se da primjerice svaki petak naručite zajedno ručak iz nekog obližnjeg restorana, zajednički isplanirajte božični party u firmi ili nešto slično. Ovakve stvari su odlične za „probijanje leda",„zakapanje ratne sjekire" ili jačanje međuljudskih odnosa.
4. Ne petljajte se u „uredsku politiku"
Nemojte biti baba tračara, raditi „spačke" i hodati preko leševa da biste dobili što želite. Drugim riječima - nemojte si stvarati neprijatelje na poslu. Čemu to? Ne morate biti abnormalno bliski s kolegama i praviti se da vam neki odnosi odgovaraju ako to nije tako, ali budite ugodni, ljubazni i simpatični, i ne dopustite da vam uredski odnosi utječu na posao. Svoj posao uvijek obavite korektno, a tuđe uredske veze, tračeve, prekide ili promaknuća ostavite po strani ili za „nakon radnog vremena".
5. Razmislite o promjeni
Ako je atmosfera u uredu toliko loša da već utječe na vašu psihu, zdravlje ili privatan život, možda je vrijeme da promijenite odjel ili čak i tvrtku. Naravno, pod uvjetom da imate drugu opciju ili dobre argumente za premještaj. Također, razmislite o tome kamo idete, hoće li stvari tamo zaista biti bolje, odnosno je li vam ovdje zaista tako loše da se baš ništa ne može popraviti. Možda vi imate stav koji negativno djeluje na druge, što znači da stvari ni drugdje neće biti znatno drugačije. Ako situacija ipak je tako loša, odite bez imalo grižnje savjesti. Vaše psihičko zdravlje ipak vam mora biti na prvom mjestu.
6. Usporite
Stvari se naprave puno kvalitetnije i s većim gustom ako se rade u ,,slow motion" modu, odnosno bez stvaranja dodatnog posla, bez živciranja, negativnih misli i krivljenja drugih. Shvatite da ono što trenutno radite, taj trenutni problem nije najvažnija stvar na svijetu, da život zbog toga neće stati i da ono najgore što mislite da se može dogoditi, zapravo uopće nije najgore. Također, shvatite da taj zajedljiv kolega, arogantan klijent ili autoritaran šef zapravo predstavljaju jednu sićušnu stanicu u ovom životu te da laganim zaokretom vlastitog stava prema njima, možete promijeniti i njihovo ponašanje te „suživot" učiniti lakšim i ugodnijim.
Sačuvajte psihu u negativnom radnom okruženju!
Petak, 23.10.2020. / Maja Jurković, poslovni-savjetnik.com