Sendvič tehnika (pozitivne povratne informacije / pozitivni feedback)

Zamislite život bez povratne informacije... isto kao i lutanje u mraku, zar ne?

Kada pitamo menadžere koliko često kritiziraju i ukazuju na pogreške, obično se javi više od polovice, na pitanje koliko hvale svoje zaposlene obično se javi isto toliko, ali samo zato što smatra da je to poželjan odgovor.
A ako ih pitamo koliko njihovi pretpostavljeni hvale, a koliko ukazuju na greške, obično su pohvale te koje izostanu.

Jedna od bitnih vještina bilo kojeg upravitelja je pružiti konstruktivne povratne informacije o performansama i ponašanju svojih zaposlenika.
Vrlo slična ulozi roditelja, složit ćete se.

Evo prijedloga kako možete raditi uz pomoć sendvič tehnike:

( + ) Počnite s pozitivnim
Ono što mi se sviđa (u svom poslu, u svom tekstu ...) je ...

Veznik
Ja, s druge strane, mislim, osjećam ...
izbjegavati: ALI ... jer poništava prethodno rečeno

( - ) Ono što treba unaprijediti
Ono o čemu možeš razmisliti je...
Ono što bi mogao malo bolje / drugačije...
(Navedite koji konkretan prijedlog, poziv na akciju)

( + ) Pozitivno
Ja vjerujem u tebe...
Siguran sam da ćeš sljedeći put...

Izbjegavajte riječi:
Ali ... ne ... nije dobro ... ne valja ... ne znaš ... ti si loše ... Vi ste u krivu ... očajno ... slabo ... katastrofa ... loše ... moj sin bi to bolje napravio ... i sl.

Povratna informacija (engl. feedback) ukazuje na svoju suštini - donijeti nešto (give back) što će druge nahraniti (feed), a ne samo kritizirati.

Ako hvalite: to možete činiti i pred drugima.
Ako kritizirate: samo u četiri oka.

Uzmite u obzir sljedeće:

  • Zadržite pozitivan stav i pozitivan ton
  • Budite realni
  • Ukažite na ponašanje, a ne na osobu
    Ne: ti si nemaran i neodgovoran, ti ništa ne znaš.
    Da: ne slažeš dokumentaciju po abecednom redu, na stolu se nalazi dosta papira i sl.
  • Kažite na koji način je nešto vama pomoglo ili kompaniji
  • Budite iskreni, konkretni i opisni, ne općeniti i ocjenjivački
  • Izbjegavajte 'moraš', 'trebaš' i sl.
  • Slušajte što vaši zaposlenici govore!

I zapamtite: Pohvale ne kvare ljude samo ako ste iskreni i ne zloupotrebljavate svoj položaj!

Četvrtak, 10.04.2014. / mcb.rs