Seks se dobro prodaje, pa i proizvodi koji idu uz njega. Nekad Pipi, nekad hamburgeri, a nekad - poput Durexovih vibrirajućih kondoma - čak i proizvodi vezani uz seks.
Na ovom linku pogledajte i listu 20 odabranih reklama koje očito koriste sex kao 'marketinško oružje'.
Zamamna plavuša pere Bentley u pjeni koja se cijedi po grudima prema dolje i završava tik do... Jednom rukom drži spužvu a drugom ogromni... hamburger koji pohlepno guta uvijajući se u pjeni... Ljepotica je Paris Hilton, hamburger Carl's Jr. a reklama je bila osuđena na prikazivanje nakon 22.00, kako je ne bi vidjeli gledatelji mlađe životne dobi. "Uzbuđeni smo kao i vi", glasio je slogan za novi Volvo a reklama je prikazivala ručnu kočnicu - znakovito uzdignutu. Jedna od najerotičnijih bila je zasigurno i reklama PETA-e s nekim od golih celebritija i poštapalicom: Radije goli nego u krzno. U Hrvatskoj je tu 'časnu' ulogu ponijela jedna od trenutno najeksponiranijih starleta slikajući se potpuno gola i stavivši na 'ono mjesto' vlastitu čiuvavu - živu, dakako.
Sasso
Da crna kronika i seks prodaju gotovo bilo što već je dobro poznata stvar. Svi se sjećamo početka seksualne revolucije koje su u svijetu označili John Lennon i Yoko Ono slikajući se potpuno goli u krevetu u korist mirovne organizacije. Bivšu je državu desetak godina kasnije na glavu postavila tadašnja misica Ana Sasso koja je priljepljene mokre majice uz golo tijelo izašla iz mora reklamirajući narančadu Pipi. Na stranu što je riječ o zaista finom soku, no Pipi je samo zbog te reklame potukao i dosadnu nacrtanu djevojčicu s narančinom korom umjesto kose, poznate sportaše pa i stranu Fantu koja je dotada bila simbol slobodnog Zapada. Bradavice su još jednom pobijedile svijet, Pipi je još uvijek jedno od najomiljenijih pića u Dalmaciji, a Ana Sasso izgleda bolje nego ikad. No je li zaista točno da seks prodaje baš sve? Prodali su nam Fiću, 'dimnjačar' bombone, Yugo, loše pivo, maskaru koja se razmazuje, ruž za usne koji ostaje na svemu osim na usnama, album Danijela Popovića (nemojte lagati da se niste pomamili za uskim kožnatim hlačama) i ostalo. Dakako, ne možemo ih nazvati vrhunskim proizvodima no priznajmo, svi smo voljeli gledati te reklame, na malim ekranima, kao i po časopisima i jumbo-plakatima.
Jumbo plakati su posebno pogibeljni. Svi se sjećamo kako je prije desetak godina u Velikoj Britaniji Eva Herzigova izazvala nemali broj prometnih nesreća (jednu čak sa smrtnim ishodom) svojom pojavom na jumbo-plakatima diljem zemlje. Reklama je bila za Wonderbra push-up grudnjake a slogan je bio jednostavan: Hello Boys! Boysi, odnosno dečki, oni mlađi i oni stariji redovito su se zagledavali gdje nisu trebali pa je osim pojačanog broja nesreća zabilježena i nešto viša stopa razvoda te jedan pokušaj samoubojstva. Kasnije je Eva smršavila, te počela reklamirati Dom Perignon - XXL Size. Nešto slično dogodilo se i Brooke Shields koja je u mladosti reklamirala traperice Calvin Klein sloganom: "Ništa ne može stati između mene i mojih Calvinica." Danas je jedna od glasnogovornica centra za stanjivanje obrva. Sve one kad-tad ostare. Zašto baš seks? Osim što je uz strah jedan od najjačih i najprirodnijih ljudskih poriva, vrlo pozitivno (za oglašivačku industriju) djeluje i na ljudski mozak, šikljajući adrenalin transmiterima u one centre gdje je to najpotrebnije. Tako će prosječni alfa mužjak razmišljati vrlo jednostavnim algoritmom (jer sve je to matematika): Kupiti proizvod --> Dobiti sise s reklame! Ljepši spol ima, dakako, nešto kompliciraniju algebru u glavi: Kupiti proizvod --> Dobiti sise s reklame --> Osvojiti crnca koji grli ovu sisatu. As simple as that.
Adrenalin
Vratimo se na adrenalin. Najjači od svih hormona koji oživljava tijelo i duh, pokreće na akciju (i reakciju) i radi od ljudi neuništive strojeve (ili kretene, ovisno o situaciji). Većina će muškaraca tako pogledom na golo žensko tijelo odmah zamisliti sebe u ulozi 'zaštitnika i donatora' dok će žene biti većinom ljubomorne i poželjeti upravo takvo tijelo kakvo ima djevojka s reklame. Dovoljno da se proda proizvod, pa makar to bio i hamburger jer, poznato je da ako hamburgeru maknemo kruh, sir, salatu dobijemo - gotovo ništa, što je pak dovoljno za provođenje Atkinsove dijete i znatno mršavljenje. A i priznajmo, svi nekako više razmišljamo o osobi koju smo imali prilike vidjeti (polu)golu. Ne vjerujete? Kako biste onda objasnili pošast 'slučajno ukradenih' pornića kućne izrade zvijezda u zalasku. U Hrvatskoj smo bili svjedoci barem nekoliko sličnih slučajeva koji su dotadašnje starletice lansirali u samu orbitu estrade, ukoliko je tako možemo nazvati. Čak su i Pam Anderson i Paris Hilton, poprilično uspješne i izblajhane, pribjegle tom receptu. Šalu na stranu, posljednji 'ukradeni' pornić je onaj Roseanne Barr koja je svojedobno reklamirala jedan od američkih lanaca fast food restorana. Živi bili pa ne vidjeli. Budimo realni, seks će uvijek prodavati proizvod no što tehnologija bude dalje napredovala, imati ćemo sve manje 'živih' a sve više virtualnih likova koji će se pred nama svlačiti, oblačiti u sobarice i žene-mačke, izvoditi najekstremnije poze a sve kako bi nam prodali najnoviju igraću konzolu. Možemo se upitati je li takav trend dobar ili loš.
Dobar je u smislu da će nam živi i opipljivi eroticizam ponovno učiniti tajanstvenim i privlačnim u vremenu kada ga možemo naći i na naslovnicama 'Mikijeva Zabavnika'. Loše je pak da će takva vrst oglašavanja biti pristupačna svima, pa i najmlađima što, dakako, nije uvijek preporučljivo. U Hrvatskoj najnovija afera zasigurno ide u prilog ovoj tvrdnji. Reklama gdje mladić prosi svoju djevojku vibrirajućim Durexovim prstenom prikazana je na televiziji u stanci između humoristične serije u 14.00. Vijeće se javilo i pomaknulo termin prikazivanja za iza 22 sata. Javio se Durex s legalnim zahtjevom vraćanja starog termina prikazivanja jer je tako ugovoreno, odnosno plaćeno. I tko je tu u pravu? Razmislimo međutim o sljedećem, reklame bez seksualnih prizvuka često su vrlo originalne i predstavljaju vrhunske proizvode kojima ne treba gola manekenka kako bi naglasili vlastitu atraktivnost. Primjere možemo vidjeti svuda oko nas: pivovare, banke i mi sami. Ionako je diskretno otkriveno uvijek zamamije od cjelokupne golotinje.
Na ovom linku pogledajte i listu 20 odabranih reklama koje očito koriste sex kao 'marketinško oružje'.