Da li ste se ikada zapitali zašto su neke PowerPoint prezentacije toliko bolje od drugih? Zašto vam neke apsolutno zaokupe pažnju, a druge vas uspavaju u drugoj minuti prezentacije? TV reklame imaju isti problem, kako okupirati pažnju gledatelja. U tome su usavršile tehniku koju vi možete iskoristiti kako bi vaša prezentacija oduzela dah svim prisutnima, pa čak i onim najokorjelim spavačima.
Korak 1: Tresnite ih da se razbude!
Sigurno ste primjetili da većina prezentacija počinje s "Dobro došli na ovu prezentaciju...bla, bla, bla." Sigurno niste vidjeli puno reklama koje počinju tako. Naprotiv, one dolete s tisuću km/h kako bi vam uzele svu vašu pažnju.
Kako to napraviti kada nemate animiranu prezentaciju? Trik je u tome da počnete s nečim što uopće nema veze s prezentacijom. Na primjer, vi prodajete automobile. Možete početi s "Jedan dan u raju" To je dobar poziv na buđenje napola usnulog auditorija. Vi prodajete automobile, zar ne? Kakve veze raj ima s prodajom automobila? Nepovezanost ideje o danu u raju i prodaje automobila zaokupila je pažnju svih prisutnih. Sada kada su vam svi prisutni budni i imate njihovu pažnju, lagano krećete dalje te ih uvlačite u vaš svijet automobila. Na primjer... možete im jednostavno sugerirati da je Bog stvorio muškarca i ženu i tada im je dao automobil... To je samo početak.
Korak 2: Uvijek ispričajte priču
Da li ste gledali "Titanic," James Camerona? Da li bi mogli prepričati tu priču? Večina ljudi može, jer su svi filmovi i vrhunske TV reklame u formi priče. Napravite isto sa svojom prezentacijom. Razmislite i smislite priču o njoj. To neće samo dati vašoj prezentaciji fokus i nit priče, nego će i prisutni lakše zapamtiti djelove vašeg izlaganja. (Kada Adam i Eva ulaze u auto? Da li su imali saobraćajnu nesreću? Kako dobro radi air-condition dok se voze kroz pustinju?)
Korak 3: Koristite neizvjesnost, a ne misterij
Alfred Hitchcock je bio majstor neizvjesnosti. On je uvijek rekao tko je ubojica odmah na startu. Pa ste vi i svi ostali u gledalištu znali tko će koga ubiti. Svi su znali - osim glavnog junaka ili junakinje tko će biti ubijen. I to gledalište dovodi do živciranja i ludila. Kako može biti tako glup? Svi ste znali tko je ubojica - zašto glavni junak to nije mogao vidjeti? To je ono što vas drži prikovane za ekrane svih 90 minuta. Ako kreirate vaše karaktere na početku prezentacije i radite s njima tokom prezentacije u elementu neizvjesnosti, možete držati vašu publiku na rubovima sjedalica.
Korak 4: Ne zamarajte ih svojim rješenjima. Iznesite problem u njegovom punom sjaju!
Večina komunikacija se raspada kada se počne raspravljati o rješenjima. Vi to ne želite!
Pogledajte oko sebe. Ljudi su opsjednuti s problemima. Oni ne hodaju okolo uzbuđeni i sretni. Većina ljudi hoda okolo s rukama na glavi i razmišlja o svojim problemima. Kada iznesete njihov "konkretan problem" oni se počinju izvlačiti iz svojih mentalnih ljuštura te počinju pažljivo slušati što govorite. Ono što vi trebate napraviti je iznesti problem u njegovom punom sjaju i slavi. Opišite ga najbolje što možete, ako treba i nacrtajte, samo da prisutni osjete bol koji im uzrokuje taj problem. Da li je to pravo vrijeme da iznesete svoje rješenje? Najbolje TV reklame uvijek igraju na to da osjetite bol. Amerikanci kažu "No pain no gain." Naučite to koristiti.
Korak 5: Smanjite rizik
Zašto ljudi kažu: "Ja bih razmislio o tome " Jedini razlog je što niste smanjili rizik na vrijednost minus pedeset. Dok god postoji rizik, moj mozak i dalje radi kalkulacije o posljedicama. Ako rizika nema, ja nemam što izgubiti.
Kako možete smanjiti rizik? TV reklame vraćaju novce natrag, nude probne periode, besplatne test vožnje. Smanjite rizik što više možete. Da li ste kada plesali limbo? Koliko nisko ste mogli ići? Preporučamo da s rizikom idete još niže.
Korak 6: Prodajte im sve!
Vaša prezentacija mora sve prisutne odvesti na deveto nebo i ostaviti ih tamo da razmišljaju kako se vratiti natrag na zemlju. Svaka prezentacija mora završiti s akcijom i odlukom na strani klijenta odnosno prisutnih. Vi morate zaključiti prodaju. Postoji tisuće knjiga koje vas mogu savjetovati kako nešto prodati i naravno da ste ih već uzeli u obzir. Kada znate tehnike prodaje i imate kupce koje ste poslali u deveto nebo svojom prezentacijom, ostaje samo da sve rutinski privedete kraju.
Korak 7: Pripremite im neočekivani završetak!
Svaki film, svaka vrhunska reklama ima neočekivani završetak. Umotaju ga na način koji vi ne očekujete. Nema ništa gorega od napuhati očekivanja, odgovoriti na sva pitanja i imati blijedi završetak. Vaš kraj treba biti poput munje! Neočekivan, kratak i briljantan. To je garancija da će vaš proizvod ili usluga (ili godišnje izvješće) dobiti maksimum pažnje i pozornosti.