Stvari o kojima se ne govori na poslu

Neke stvari čak ni šef ne mora znati...

Postoje teme kojima jednostavno nije mjesto na poslu jer kad-tad bi vam se sitnica previše koju ste otkrili mogla osvetiti. Različiti ljudi imaju različite stavove i dovoljno je da jedan kolega zaključi da ste malo uvrnuti i da ne možete dobro obavljati svoj posao pa da se to loše odrazi na vašu karijeru.

Ogovaranje u radnoj sredini i odavanje osobnih stvari vode samouništenju. Dobro, možda nećete dobiti otkaz, ali biste ga mogli poželjeti dati nakon što vas kolege malo-pomalo počnu provocirati i iskorištavati vaše povjerenje.

Radna sredina nije mjesto gdje trebate tražiti najbolje prijatelje jer nju čine i rivalstvo, natjecanja, promaknuća, povišice te zavist. U nekom trenutku možda nekome stanete na žulj pa vam se poželi osvetiti, a možda nekome postanete i stalan trn u oku zbog neprihvaćanja vaših stavova i uvjerenja koje ste neoprezno otkrili.

Što vas sve može dovesti u neugodnu poziciju, odnosno koje teme valja izbjegavati na poslu:

1) Religija
Ne biste trebali isticati svoja religiozna uvjerenja ni iskazivati svoje mišljenje o drugim religijama. Trebate znati da je religija osobna stvar pojedinca na koju je svatko vrlo osjetljiv. Kolege doista ne žele čuti da se ne slažete s njihovim religioznim uvjerenjima ili da vjerujete da je vaša religija ono u što bi svi trebali vjerovati.

Ako ste gorljivi pobornik svoje vjere, sačuvajte svoju moć nagovaranja i diskutiranja za svijet izvan posla. To ne znači da je riječ o tabu temi, ali je vrlo tanka granica između dopustivog i pretjeranog u radnoj sredini gdje zajedno moraju raditi ljudi s toliko različitim stavovima i mišljenjima.

2) Politika
Još jedno osjetljivo područje je politika, a ljudi su spremni na sve i svašta zbog različitih političkih uvjerenja. Osobito u vrijeme izbora razmirice lako mogu kulminirati, pa držite jezik za zubima i ne inzistirajte na svojim stavovima.

Ako ste uvjereni u ispravnost određene stranke ili kandidata te imate negativna stajališta o opoziciji, nemojte ni pokušati pridobiti suradnika da prihvati vaš pogled na svijet.

3) Seksualni život
Zašto ne biste razgovarali o svom seksualnom životu? Nije riječ o tome da je to generalno zabranjena tema, no neka vaš privatni život ostane između vas i vašeg partnera. Koliko god vaše kolege na poslu bili liberalni, ljudi se osjećaju nelagodno kad im netko – i to još suradnik – otkriva intimne epizode iz svoje spavaće sobe.

U krajnjem slučaju bi vas zbog tih pričica mogli optužiti za seksualno uznemiravanje, mobbing…

4) Problemi s bračnim partnerom, djecom ili roditeljima
Dok im iznosite probleme koje imate u privatnom životu, vaši kolege i šef mogli bi zaključiti da vas privatne poteškoće odvlače od posla, a također, govoreći o svojim problemima, svima dajete do znanja gdje ste ranjivi.

I najbanalnije svađe s bračnim partnerom koje prepričate na kavi netko će lako protumačiti kao krizu u braku te svaki vaš potez pripisati teškom razdoblju kroz koje prolazite.

To sigurno želite izbjeći, na kojoj god poziciji bili, a još više ukoliko ste na šefovskoj poziciji.

5) Ciljevi u karijeri
Pričajući o tome da s trenutačne pozicije želite doći na neku višu i bolju izazivat ćete sasvim opravdanu sumnju vaših nadređenih i kolega koji će se početi pitati jeste li im lojalni.

Kako svi teže za prikladnijim poslom, zamislite da počnu javno iskazivati svoje želje o tome da jedva čekaju da odu na bolje plaćeno radno mjesto… Želite li napredovati unutar tvrtke u kojoj trenutačno radite, pustite neka o tome malo više govori vaš rad, a malo manje vi sami.

U tom slučaju ćete nadređenom svakako dati do znanja da želite napredovati na određenu poziciju, u čemu vam on može pomoći usmjeravajući vas.

No o tome nikako i nikada ne trebate brbljati sa svakim tko vas je voljan slušati. Želite li izazvati zavist kolega? I što ako se vaš plan prolongira ili izjalovi? Zato radije postupajte oprezno, polako i sigurno.

6) Problemi sa zdravljem

Ne govorite na poslu o svojim problemima sa zdravljem. Htjeli vi to ili ne, priče se šire pa će se početi sumnjati u to jeste li sposobni kvalitetno obavljati svoj posao. Naravno, radi li se o nečem ozbiljnijem, zbog čega ćete neko vrijeme morati izbivati s posla, svakako se obratite poslodavcu.

No nitko ne mora znati sve pojedinosti o vašem zdravstvenom stanju.

Srijeda, 22.02.2012. / tportal.hr