Dok mnogi silom prilika u zadnje vrijeme rade iz vlastitih domova, vrijedi saznati s kojim se izazovima susreću zaposlenici koji inače češće rade na daljinu poput onih iz IT sektora.
Rad na daljinu, iz udobnosti vlastitih domova, postao je normalna pojava posljednjih dana i tjedana, no mnogi se teško privikavaju na takvo stanje. Što ne čudi jer mnogi nisu navikli na takvo stanje. No, situacija je kakva jest pa izbora nema i potrebno je prilagoditi se.
Zato nije naodmet znati izazove s kojima se susreću zaposlenici koji rade na daljinu. Konkretnije, oni u IT sektoru. Da bi se otkrilo koji su ti izazovi, potrudila se kompanija Boxboat pa napravila istraživanje nad tisuću zaposlenika u IT sektoru. I objavila ga sredinom ožujka.
Samo istraživanje ne bi bilo toliko zanimljivo da nije provedeno u siječnju ove godine, prije pandemije. Samim time, izazovi su nekako iskreniji, ponajprije jer su prije dva mjeseca zaposlenici često imali izbora i mogli su raditi s radnog mjesta. Saznanja su iznimno poučna.
Jer, čak 91,1 posto ispitanih ustvrdilo je da komuninicira "oči u oči" na radnom mjestu, htjeli to ili ne. Elektronička pošta na drugom je mjestu za 87,6 posto ispitanih, telefonski pozivi su na 84,4 posto, video pozivi su slučaj kod 44,4 posto ispitanih, chat aplikacije koje nudi kompanija dio su neizbježne komunikacije za 41,6 posto ispitanih...
No, kad se zaposlenike postavi u situaciju da mogu sami izabrati komunikaciju na radnom mjestu, brojke su bitno drugačije. Komunikaciju "oči u oči" bira svega 42,2 posto ispitanih, e-mail je izbor kod 34,9 posto ispitanih, kompanijina chat aplikacija izbor je kod 9,1 posto, a telefonski pozivi izbor su kod samo 7,6 posto ispitanih.
Kad se ispitanike postavi u hipotetsku situaciju da moraju raditi konstantno na daljinu, tad komunikaciju "oči u oči" bira 32,2 posto ispitanih, što je pomalo "klimavo" jer često neće imati s kime komunicirati uživo. Zato je tu e-mail kao izbor njih 33 posto, chat je na 13 posto i telefonski pozivi na 11,3 posto...
Sve u svemu, prije same pandemije, IT zaposleni nekako su već mentalno bili spremni na izazove koji slijede.
Članak je prenesen s portala ICTBusiness.