Često će te se u profesionalnom životu osjećati kao roba na polici trgovačkog centra. Ako niste umotani u sjajni šareni celofan, bit ćete tek samo jedan od stotine proizvoda koje možete kupiti bilo gdje. Ali kao moćan i prepoznatljiv brand, možete dobiti više od toga, postajete vredniji i zbog toga traženiji od obične robe.
Kao što se popularni brandovi ne pojavljuju preko noći, tako ni vi nećete postati ime slučajno. Prije svega, podrazumijeva se da imate dovoljno znanja i stručnosti tako da se iza sjajnog pakiranja ne skriva mačak u vreći. Sve ostalo vam je marketing. Nasreću, za to vam ne treba veliki budžet ili PR agencija da bi reklamirali vaše ime. Sve možete napraviti sami.
Definirajte svoj 'brand'
Na televiziji će te u različitim emisijama često vidjeti iste stručnjake – doktore, ekonomiste, psihologe… Oni su uspjeli brandirati sami sebe. Prije nego i što se sjetite njihovog imena, obično pomislite 'ma, onaj ekonomist' ili 'onaj što zna sve o marketingu'.
Razvijanje branda i imena slično je kao izgradnji neke političke platforme, što znači da želite jednu te istu stvar ponoviti mnogo puta, ali na različite načine. Svjetski poznati marketinški stručnjak Seth Godin napisao je desetke knjiga o marketingu u kojima ponavlja stvari koje su manje-više poznate i sve je to 'upakirao' pod brand Seth Godin, te je sad poznat kao 'marketinški guru'.
Napravite svoju web stranicu
Mnogo prije nego što se pojavite u Dobro jutro, Hrvatska, prvi korak koji biste trebali napraviti je da osvojite web. Dobar početak je pokretanje bloga koji će govoriti o području u kojem ste stručni. Kad već želite postati netko i nešto u svojoj profesiji, onda se ponašajte profesionalno te osvježavajte svoju internetsku stranicu barem jednom tjedno.
Bez obzira što će vaš blog možda redovito čitati samo vaši prijatelji, redovito osvježavanje sadržaja daje vam priliku da izbrusite i pročistite vašu poruku.
Isto tako je vrlo važno da posjećujete i ostale blogove i web stranice kako biste ostavili vaše stručne komentare ili pokrenuli novu temu. Tako će te možda nešto novo naučiti, ali i promovirati svoje ime kao stručnjaka za određeno polje.
Napišite knjigu
Prije nego što odbacite ovu zamisao, razmislite zašto baš vi ne biste napisali knjigu. Ništa vas neće bolje izreklamirati od knjige koja raspravlja o temama vezanim uz vašu profesiju. Zapamtite da titula i autoritet koju dobivaju drugi autori nema nikakve veze s brojem ljudi koji su stvarno pročitali njihove knjige, već samo s tim što su ih oni napisali.
Danas vam ne treba nakladnik da biste objavili knjigu, sve možete napraviti sami. Na primjer, na web stranici Lulu.com sve možete napraviti u vlastitoj režiji. Isto tako, to ne treba biti roman od tisuću stranica, već djelo nešto veće do vašeg diplomskog rada. Jedino je bitno da znate što u knjizi želite reći.
Surađujte s lokalnim novinama
Pokušajte uspostaviti kontakt s redakcijom vaših lokalnih novina. Često takvim tiskovinama fali tema i pisaca i sigurno će vas dočekati raširenih ruku. Preko novina doprijet će te do šire publike. A možda vas i uoči neko od urednika većih dnevnih novina i magazina.
Sudjelujte na konferencijama, okruglim stolovima…
Ne odbijate ponude da se na nekom događaju pojavite kao govornik. Ljepota takvih prilika je u tome što organizator takvih događaja putem njih ne reklamira samo sebe već i vas. Ako vam se ukaže takva prilika, ne ustručavajte se. Smislite temu i samo hrabro. Sjetite se toga da ljudi po prirodi stvari pretpostavljaju da, čim stojite za govornicom, znate o čemu govorite i da ste sigurno stručnjak.