Kompanije su izložene nikad bržim ciklusima zastarjevanja proizvoda, a ponekad i kompletnih industrija ili dijelova industrije. Opstat će samo oni koji imaju sposobnost stalnog učenja. Kompanija Ricoh provela je istraživanje u 567 kompanija diljem svijeta. Ovo su predviđanja direktora i menadžera – što treba činiti da preživite do 2020. godine?
O kompanijama koje budu uspješne u učenju i usvajanju novih trendova slušat ćemo i u sljedećem desetljeću.
Phanta rei, IT
U IT sektoru "samo mijena stalna jest". Kako ulazni troškovi promjene procesa u IT tehnologijama često ovise "samo" o softverskim unaprjeđenjima i kvalitetnom kadru koji može osmisliti nove proizvode, informatičke tvrtke su najranjivije na promjene. U prilog tezi govore rezultati istraživanja - svaki treći direktor IT kompanije vjeruje da će njihove trenutne usluge potpuno nestati do 2020. Čak 60 posto ih vjeruje da će se njihov posao u 2020.značajno razlikovati od današnjeg, te da vjerojatno neće imati dodirnih točaka s trenutnim poslovanjem.
Nadalje, 59 posto ispitanika smatra kako će informacije unutar kompanije u nedigitalnom obliku potpuno nestati do 2020. godine.
Izazovi kojima treba odgovoriti su:
- Kako svi zaposlenici uvijek mogu doći do traženih informacija?
- Kako do tih informacija mogu doći na različitim platformama (mobilnim i fiksnim)
Potpuni okret prema klijentima
Sve veća moć kupaca utjecat će na promjenu tradicionalne strukture kompanije. Tendencija u svim sektorima bit će decentralizacija i "spuštanje" odgovornosti odlučivanja na niže grane u strukturi kompanije. Ključ poslovanja budućnosti bit će što brži i kvalitetniji odgovor na zahtjeve kupaca. Ovaj potez kompanija dalekosežno će utjecati i na samo razvijanje proizvoda i usluga - do 2020. godine kupci će generirati značajnu količinu ideja za proizvode i usluge.
Cilj preživljavanja do 2020. krije se zapravo u dinamičnosti proizvodnih procesa s jedne i osluškivanja trendova (koji se najbolje "čuju" iz usta potrošača) s druge strane. O kompanijama koje budu uspješne u učenju i usvajanju novih trendova slušat ćemo i u sljedećem desetljeću. One manje prilagodljive zapet će u evolucijskom rukavcu informatičkog doba.