Tvrtka će biti uspješna samo ako je na prvome mjestu zadovoljstvo zaposlenika, a novac ne bi smio biti jedini pokretač, tvrdi slavni multimilijarder Richard Branson.
Već u 60 sekundi upoznavanja potencijalnog zaposlenika uspijem zaključiti može li mu se vjerovati.
Uobičajeni način poslovanja ne funkcionira, on zapravo upropaštava naš planet. Zagađeni su zrak, more, kopno, siromašni su sve siromašniji, mnogi nemaju ni dolar za lijek koji bi im spasio život... Ali mi to moramo popraviti, i to brzo, kaže Richard Branson u svojoj najnovijoj knjizi “Screw Business As Usual” ili “Zaj... biznis kakav poznajemo”. Ovaj britanski multimilijarder, vlasnik brenda Virgin, koji uključuje 400-tinjak tvrtki, zalaže se za novi oblik kapitalizma. Smatra kako bi se tvrtke diljem svijeta, od najmanjih do najvećih, osim profitu, trebale posvetiti brizi za svakog zaposlenika, zajednicu i planet. U knjizi Branson navodi mnoštvo konkretnih primjera poduzetnika koji su dio zarade odvojili za opće dobro, odnosno pomogli siromašnima ili smislili načine proizvodnje neškodljive za okoliš.
No sve te tvrtke doista mogu promijeniti svijet nabolje jer su uspješne iz nekoliko važnih razloga, a koje slavni milijarder često ponavlja na svojim predavanjima i u knjigama. Njihovi osnivači, kako savjetuje milijarder svima koji žele pokrenuti dobar biznis, okružili su se zaposlenicima koji istinski vjeruju u njihov projekt i žele dati sve od sebe kako bi tvrtka uspješno poslovala. Branson ističe kako bi šefovi trebali hvaliti svoje radnike, poticati ih svim mogućim sredstvima da budu još bolji. Kritizirajući ih i tražeći im mane, izgubit će svaku želju za poslom.
Mediji vole avanturiste
Kako biste privukli pozornost medija i dobili besplatnu reklamu, katkad je dobro našaliti se na svoj račun, kaže Branson. Poznat je po svojim pomalo suludim pothvatima u obaranju raznih svjetskih rekorda.
Vi ste gospodar svoje sudbine
Ne dajte nikome da upravlja vašom sudbinom, a ako i drugi ne vjeruju u vas, morate i dalje biti ustrajni u svojem naumu. Također, katkad trebate i prekršiti pravila da biste ostvarili cilj.
Unutarnji glas valja slušati
Nemojte uvijek slijepo vjerovati brojkama i statistici. Već u 30 sekundi nakon što čujem poslovni prijedlog, mogu odlučiti sviđa li mi se i je li mi uzbudljiv, kaže Branson, koji se najviše oslanja na svoje instinkte.
Ključ je u ravnoteži
Uz modernu tehnologiju, nije nužno cijelo vrijeme biti zatvoren u uredu. Što ste više s obitelji, to ćete biti uravnoteženiji i zadovoljniji te te, stoga, kvalitetnije obavljati poslovne zadatke.
Stara slava brzo blijedi
I kad jednom postignete uspjeh, nemojte ležati na lovorikama jer konkurencija samo čeka na to da se “uspavate”. Baš uvijek budite znatiželjni te istražujte nove načine poboljšanja poslovanja.
Zapisuj i vjeruj u svoje ljude
Za razliku od mojih konkurenata, kojima su na prvome mjestu dioničari, na drugom klijenti, a na posljednjem zaposlenici, u mojoj su tvrtki zaposlenici ipak najvažniji. Ako su svi zadovoljni i atmosfera je dobra, to su i veći izgledi da će vam i klijenti biti zadovoljni, rekao je Richard Branson o tome što je važno za poslovni uspjeh.
Također, ističe kako mu novac nikad nije bio glavni prioritet. Ako vas samo on pokreće, bolje vam je da se ne upuštate u velike poslovne pothvate, dodaje Branson. Posao mora biti zabavan, koristan, a ponajviše poticati vas da budete kreativni. Ovaj briljantni poslovni čovjek savjetuje svima i da kamo god odete, uzmete papir i olovku sa sobom. On uvijek slaže popise ljudi koje mora nazvati, onih koji mu mogu pomoći u bilo kojem trenutku, zatim popisuje ideje koje mu trenutačno padaju na pamet...
Entuzijazam je zarazan
Pokušajte pronaći zabavu u onome što radite jer ćete tako svoj entuzijazam prenijeti na suradnike. Moja omiljena uzrečica je: “Hrabri možda ne žive dugo, ali preoprezni zato uopće ne žive”, kaže Richard Branson.
Dobra raspodjela posla je vrlo važna
Nemojte baš sve zadatke preuzeti na sebe; u poslu je jako važno znati dobro raspodijeliti radne obveze. Stoga pri odabiru suradnika pazite da se odlučite za one koji vas u bilo kojem trenutku mogu jednako kvalitetno zamijeniti.
Ne ocjenjujte ljude na temelju životopisa
Dok intervjuiram kandidata za novo radno mjesto, nikad ne gledam njegov životopis. Mislim da bi to bilo prilično drsko s obzirom na to da je moj životopis bio bezvezan, kaže Branson. Njegova taktika je ljude postaviti na pozicije kojima se nimalo ne nadaju. Tako se najlakše i najbrže mogu vidjeti njihove prednosti i mane. Tako mu je čistačica vodila studio za snimanje nosača zvuka, a stjuardesa je bila glavna menadžerica u hotelu.
- Već u 60 sekundi upoznavanja potencijalnog zaposlenika uspijem zaključiti može li mu se vjerovati - izjavio je multimilijarder.