Tražite novi posao? Razmišljajte izvan okvira i educirajte se!

Bez obzira jeste li nezaposleni ili jednostavno nezadovoljni sadašnjim poslom pa razmišljate o promjeni, vrlo vjerojatno ćete u jednom trenutku shvatiti da se tržište rada mijenja iznimno brzo i da niti jedna struka više ne podrazumijeva ono što je podrazumijevala prije, već puno više od toga. Ovisno o tome volite li pune ili prazne čaše, to može biti dobra ili loša vijest.

Novi posao podrazumijeva dodatnu edukaciju

Tražite li, primjerice, posao u marketinškoj struci, poslodavci će kao osnovne uvjete uglavnom navesti iskustvo organiziranja budžeta, vođenja kampanja i pregovaranja te organizacije promotivnih aktivnosti, no vrlo često će posao marketing menadžera uključivati i SEO optimizaciju, poznavanje rada u WordPressu ili “content” kalendaru.

Pokušavate li dobiti posao u nekoj multinacionalnoj kompaniji, znanje engleskoj jezika će se podrazumijevati, no uglavnom će se tražiti i znanje dodatnog jezika. Da ne spominjemo oglase za posao „administrativnog djelatnika“ koji traže osobu sa znanjem računovodstva, grafičkog dizajna te vođenja marketinških kampanja na društvenim mrežama (a riječ je o stvarnom oglasu objavljenom na jednoj domaćoj web stranici).

S iznimkom ponekih zaista nebuloznih oglasa, summa summarum je da svi traže dodatna znanja i vještine jer su nove tehnologije i širenje poslovanja jednostavno doveli do toga. Umjesto da se žalite kako to nije humano i da niste stroj koji može baš sve znati, gledajte na to kao na priliku da se dodatno unaprijedite, naučite nešto novo, a možda se i bacite u neke skroz nove poslovne vode u kojima ćete uživati. Na kraju krajeva zašto biste se ograničavali u traženju posla kada je mogućnosti tako puno, a možda otkrijete novu strast ili talent. Pronađite ono što vas zanima, što biste htjeti istražiti i otvorite si nove poslovne mogućnosti, a mi vam donosimo neke prijedloge kako.

Online jezični tečajevi

Stranice poput BBC languages nude besplatne online tečajeve jezika. Tu možete naći sve od gramatike, pravopisa i pravila jezika, do najčešće korištenih fraza i korisnih tekstova. Dodatan plus su audio zapisi, tako da bez greške možete od izvornih govornika učiti kako se riječi izgovaraju.

Postoje i aplikacije kao što je Duolingo, u kojoj korak po korak učite izgovor, pisanje i značenje pojedinih riječi. Aplikacija je vrlo jednostavna za korištenje i evaluira vaš napredak, odnosno ispravlja vaše greške, a ponavljanjem istih fraza više puta omogućava da vam gradivo brže i lakše “sjedne”.

Predlažemo i audio zapise Michela Thomasa, lingvista koji je za života osmislio specifičan način učenja jezika kroz neobavezno slušanje. Naime, s obzirom da se svakodnevni jezik sastoji od ograničenog broja riječi, Thomas je tvrdio da se usputnim slušanjem stranog jezika dok, primjerice, obavljate svakodnevne kućanske poslove, mogu svladati osnove jezika te omogućiti svakodnevna komunikacija. Isprobano – djeluje.

Certifikati

Ukoliko ste oduvijek imali “žicu” za jezike, bilo bi šteta taj talent protratiti, a nemate li certifikat koji dokazuje vaš znanje, upravo to bi se moglo dogoditi. Razmišljate li o poslu prevoditelja ili predavača u nekoj školi, ponekad će poslodavci tražiti diplomu sa sveučilišta, no nerijetko traže samo certifikat kao potvrdu vašeg znanja. Upravo ovaj papir bi vam mogao otvoriti vrata u nekoj dobroj kompaniji ili posao predavača, čak i u nekoj stranoj zemlji ako sanjate o dalekom putovanju.

Jedina mana certifikata je što nisu jeftini, a neki od njih vrijede samo nekoliko godina nakon čega se moraju obnavljati, no dobrim planiranjem i raspitivanjem o tome koji certifikat bi bio najpogodniji za ono što vama treba, možete u potpunosti promijeniti karijeru. Cijene se kreću uglavnom između 1000 i 1500 kuna, a ispite možete polagati primjerice u British Councilu, Institutu za razvoj obrazovanja, Filozofskom fakultetu u Zagrebu te nekim školama stranih jezika. Imate opciju samostalnog pripremanja za ispite ili plaćanja tečajeva, a ovi vam certifikati omogućavaju i rad u inozemstvu te nastavak školovanja na nekom od međunarodnih sveučilišta. U svakom slučaju dobro uložen novac.

CMS

Content Management System (CMS) u današnjem poslovanju uglavnom podrazumijeva rad u programima za upravljanje sadržajem na portalima, web stranicama i online servisima, iako se mogu koristiti i za organizaciju podataka primjerice o kupcima, zaposlenicima i sl. Najpoznatiji besplatni program te vrste je WordPress, no postoji ih mnogo. U njima možete unositi novi sadržaj, dodavati slike, videozapise i linkove, unositi preinake u već objavljene tekstove i ostalo, opcija je zaista puno. Danas se korištenjem CMS-a ne koriste samo programeri ili novinari koji unose vijesti na portale, već je to vještina koja se često traži u administrativnim poslovima te onima vezanima uz marketing i prodaju.

Programe je u osnovnim zadacima prilično jednostavno koristiti, a pošto svi imaju sličnu logiku rada ne bi vam trebao biti problem prebacivati se s jednog na drugi ako posao to zahtjeva. Na internetu postoji pregršt tutoriala koji objašnjavaju kako svladati osnove rada na ovim platformama, a s obzirom da je dobar dio programa u svojim osnovnim inačicama besplatan, svakako ih „skinite“ na svoje računalo i poigrajte se svim opcijama.

SEO optimizacija i vječno prisutni Google

SEO optimizacija predstavlja niz aktivnosti i strategija za bolju pozicioniranost web stranica u internetskim tražilicama, temeljem ključnih riječi. Brendovima je to danas jako važno jer bolja pozicioniranost znači bolju posjećenost i kontakt s kupcima. Često se u oglasima za posao traži poznavanje ovog područja ili, primjerice, rada u Google Analyticsu, online programu koji prati posjećenost vaše web stranice te pretraživanje po ključnim riječima. Praćenje ovih podataka postalo je temelj marketinških aktivnosti danas, bez obzira radi li se o isključivo internetski orijentiranom biznisu ili ne.

Nerijetko se traži i iskustvo/znanje u vođenju Google AdWords kampanja. Iako postoje tečajevi poslovnih škola iz ovog područja, na internetu vam je dostupan i niz besplatnih tutoriala i edukativnih članaka, a Google Analytics je, primjerice, također besplatan alat koji možete isprobati.

Radionice i seminari

Na tržištu se nude brojne radionice vezane uz internetski marketing, kreativno pisanje, PR, marketing, dizajn, IT i ostalo, čak i po pristupačnim cijenama. Dobro je proučiti i ponude na portalima grupne kupovine te ugrabiti značajan popust, ali postoji i niz radionica koje poslovni inkubatori, udruge ili mediji organiziraju sasvim besplatno. Ovisno o tome što vas zanima i što želite naučiti, pretražite internet i pronađite najbolju opciju za sebe.

Besplatna edukacija na portalima

Poslovni ili portali namijenjeni razvoju karijere u posljednje vrijeme nude veliki spektar zanimljivih i korisnih online tečajeva koji su vam dostupni u potpunosti besplatno, uglavnom je potrebno samo se registrirati. Tečajevi su osmišljeni kao Power Point prezentacije, edukativni tekstovi ili pak webinari. Portal The Muse tako prvenstveno nudi tečajeve vezane uz traženje idealnog posla za vas, pisanje motivacijskih pisama i životopisa ili rad u Excelu.

Stranica Coursera ima veliku bazu video materijala u kojima profesori pojedinih sveučilišta educiraju o svom području. Teme koje se nude su između ostaloga marketing, menadžment, informatika, internetske tehnologije, analiza podataka ili dizajn.

Osim stranih, dostupna su i hrvatska rješenja. Upravo portal Women in Adria, primjerice, nudi e-learning program „Od ideje do biznisa“. Riječ je o interaktivnom sadržaju koji vam omogućava izradu poslovnog plana te procjenu uspješnosti vaše poslovne ideje, planirate li krenuti u realizaciju.

Pitajte stručnjake

Još jedna opcija daljnjeg obrazovanja i stjecanja vještina su brojni blogovi i youtube kanali koji nude zanimljive, interaktivne i jednostavne edukativne sadržaje iz područja koja vas zanimaju, a tu su i besplatne e-knjige i eduktivni članci vrhunskih domaćih i svjetskih stručnjaka. Predlažem blog Paula Jarvisa, dizajnera i autora koji je surađivao s nekim od najvećih svjetskih kompanija i startupima iz Silikonske doline, a na svom blogu se dotiče svega od pravila dobrog dizajna i marketiga, do rada na sebi i svom samopouzdanju.

Dobro proučite ponudu i iskoristite činjenicu da ljudi vole dijeliti znanje i pomoći nekome ne učiniti iste greške koje su oni jednom učinili. Drugim riječima – Google it!

Članak je preuzet sa portala womeninadria.com

Ponedjeljak, 21.07.2014. / Maja Jurković, womeninadria.com