Svi imamo neke loše navike, a često ih nismo niti svjesni. “Neke naše navike sabotiraju naše veze, produktivnost i krajnje rezultate.
A mogu sabotirati i našu profesionalnu budućnost”, upozorava Sylvia Hepler. “Ljudi smo i teško nam je prepoznati vlastite nedostatke, no uvijek možete pitati nekoga kome vjerujete”, ističe ova poslovna savjetnica.
Kao najpogubnije stvari ističe ovih 12 stvari.
1. Kritizirate i sabotirate šefa
Tračanje iza leđa, prgavo postavljanje u lice ili postupci zbog kojih djeluje nesposoban stavlja vas u opasno područje. “Ako to radite, ne očekujte povišicu ili promaknuće u skorije vrijeme”, zaključuje Hepler.
2. Ponašate se kao da nemate više što za naučiti
Ne samo da djelujete arogantno, bahato i bezobrazno, nego se i distancirate od ostatka pa vjerojatno nećete iskoristiti priliku kada se pojavi.
3. Okrivljavate druge
“Upirete li prstom u nekog drugog zato što vam nedostaje vještine, iskustva ili jednostavno dobre procjene ispadate kao netko s kime se nemoguće složiti. Takvi ljudi rijetko napreduju”, zaključuje Hepler.
4. Nosite srce na dlanu
Bijes, kukanje, suze i ostali emotivni ispadi jasno su upozorenje šefovima, ali i kolegama. “Ljudi mogu zaključiti kako ne možete kontrolirati svoje osjećaje niti se nositi sa stresom. A to nikako nije dobro”, ističe Hepler.
5. Uvjeravate se kako nešto ne možete
Ovim mentalnim sklopom si pucate u nogu. Uvjerite li sebe da ne možete postići određeni cilj ili završiti neki zadatak jamačno je da nećete uspjeti.
6. Čekate savršen trenutak
“Budimo iskreni – ono koji odgađaju ne naprave ono što treba napraviti onda kada treba napraviti”, kaže Hepler. Ako čekate idealne okolnosti drugi će vas doživljavati kao netko tko nije spreman niti sposoban preuzeti odgovornost.
7. Kukate
“Radnici koji se kronično žale u pravilu su usredotočeni na problem umjesto na rješenja”, kaže Hepler i savjetuje da “umjesto da se žalite na politiku tvrtke, ljude i procese prihvatite ono što nemožete promijeniti”. A ako nešto možete promijeniti (vi ili vaši nadređeni), dajte konkretni prijedlog.
8. Doživljavate sebe kao inferiornog
Manjak samopouzdanja je recept za stagnaciju i nezadovoljstvo. “Oklijevanje, pasivnost i strašljivost odbijaju poslodavce”, smatra Hepler. Naravno, i previše samopouzdanja je pogubno za karijeru.
9. Mrzite svoj posao
Cinizam i prezir prema trenutnom poslu ubija svaku želju da se dokažete. “Bolje je da se prebacite na neutralni stav i koncentrirate na prihvatljive aspekte svog posla”, sugerira Hepler.
10. Vjerujete da ne možete naći bolji posao
“Vaša uvjerenja pokreću vaše akcije. Vjerujte kako imate vještine i iskustvo koje upravo sada treba nekom poslodavcu”, jasna je Hepler.
11. Šutite na svim sastancima
Svaki put kad prešutite neku svoju ideju, ne tražite pojašnjenje nečega što vam nije jasno ili slijepo slijedite upute za koje znate da su pogrešne, šaljete jednu od dvije poruke – ili ste otirač kojeg se može gaziti ili ste posve nezainteresirani. A obje poruke su ubitačne za napredovanje. “Najčešće, odgovorni i aktivni radnici su nagrađeni” uvjerena je Hepler.
12. Živite na staroj slavi
Radite na autopilotu jer ste se već dokazali? “Drugi se ne sjećaju, niti ih je briga što je bilo prije godinu dana, ako vide da sada dajete apsolutni minimum na poslu”, upozorava Hepler.
Vijest je preuzeta sa portala net.hr