Stol za kojim radimo govori o tome jesmo li dovoljno organizirani i pristupamo li ozbiljno poslu.
Na radnome mjestu kolege o nama mogu mnogo zaključiti iz načina na koji se odijevamo, češljamo, razgovaramo i ponašamo, ali će im mnogo o radnim navikama i odgovornosti otkriti i naš radni stol.
Kako u očima drugih ne bi stvorili pogrešnu sliku, studente komunikacije na sveučilištu Cincinatti profesorica Lisa Marie Luccioni poučava kakav bi radni kutak trebali imati oni koji u karijeri žele brzo napredovati, imati višu plaću i dobar odnos s kolegama i nadređenima. Stručnjakinja prije svega savjetuje da na radno mjesto ne nosimo previše sitnica povezanih za stvarima koje nas uveseljavaju u slobodno vrijeme. Nije dobro na radnome stolu držati fotografije s kampiranja, jedrenja ili izleta u prirodu. Drugi naime mogu protumačiti iz toga da smo skloni maštanju i da tijekom radnog vremena u mislima često odlutamo u pogrešnom smjeru umjesto da se usredotočimo na radne zadatke. Profesorica također ne preporučuje ni izlaganje okvira s fotografijama partnera, djece ili kućnih ljubimaca na radnome stolu. Smatra da tako ostavljamo dojam osobe koja na radnome mjestu želi stvarati prijateljstva, a ne zarađivati plaću i ispunjavati zadane obveze. Također nije dobro kraj računala imati zdjelice s bombonima koje će kolege poticati da se zadržavaju u blizini i čavrljaju o stvarima koje nemaju veze s poslom. U uredu velike tvrtke nisu dopuštene ni visoke biljke koje često služe kao paravan iza kojega djelatnik djeluje kao da nešto skriva od drugih ili zazire od poslovna kontakta. Kako ne bi ostavili dojam prepotentne osobe koja se voli hvaliti osobnim dostignućima ili očekuje tuđe divljenje, nije lijepo na zidu kraj radnoga stola držati stečene diplome ili uokvirene članke iz novina.
Profesorica savjetuje da izaberemo svjedodžbe koje su najvažnije za posao koji obavljamo i diskretno ih izložimo pogledima. Poslovni bonton podrazumijeva i minimalnu količinu dekoracija na radnome stolu i određen broj stolaca oko njega. U predavanjima ističe kako nipošto nije dobro kraj stola imati stolice zatrpane papirima, jer suradnici ili klijenti na dogovorenu sastanku tada nemaju gdje sjesti. Radni stol može otkriti jesmo li djetinjasti a to ćemo najbolje podijetili s drugima ako na njemu imamo poslagane medvjediće, šiljila ili gumice s likovima iz crtanih filmova. Da nismo osobe ozbiljna pristupa prema poslu može otkriti i zaslon osobna računala. Umjesto da na pozadini imamo omiljena glumca ili pjevačicu bolje je izabrati neutralnu fotografiju koja ne smije biti kontroverzna ili prikazivati neki eksplicitan sadržaj.
Arhivirani spisi
Raščistite radni stol. Stara izreka kaže da red na stolu znači red u glavi. To znači da ćete u takvoj radnoj atmosferi biti mnogo produktivniji te vam ništa neće remetiti koncentraciju i odvlačiti pozornost.
Ograničite osobne stvari. Ne gomilajte obiteljske fotografije i drage sitnice koje bi suradnike mogle navesti da postavljaju suviše intimnih pitanja te vam 'kradu' vrijeme koje bi trebali posvetiti radnim zadacima.
Važna je urednost. Da biste mogli bolje funkcionirati na radnome mjestu pred sobom imajte rokovnik, prijenosno računalo, rječnike stranih riječi, telefon te uredno poslužene olovke i spajalice u za to predviđenim posudama.
Sortirani dokumenti. Umjesto na stolu važne je dokumente i povjerljive spise najbolje držati uredno sortirane u kutijama tvrda uveza u ormaru. Na poleđini treba napisati što sadrži svaki od njih kako ne biste nervozno "kopali" po stolu i u svakom trenutku imati ono što tražimo nadohvat ruke.
Dubravka Žalac, vjesnik.com