Završetak posla unutar radnog vremena nije samo moguće, već i krucijalno za kontroliranje vlastite karijere.
Ostajete li i vi duže na poslu i imate problem sa završetkom posla unutar radnog vremena? Inc.com je objavio nekoliko savjeta:
1. Kritizirajte se
Ako se vaš 40-satni radni tjedan približava 60 ili 70-satnom, vrijeme je da revidirate svoj trud. Kako provodite većinu svog radnog vremena? Ako uvidite da značajnu količinu vremena provodite na sređivanje sadržaja svog inboxa ili na sastanke, vrijeme je da poradite na promjenama.
2. Počnite s velikim zadacima
Kreirajte svoj raspored tako da prvo rješavate velike projekte. Iako bi moglo izgledati kao izazov raditi na težim stvarima čim započne radni dan, to znači da ćete vrhunac posla obaviti do sredine radnog vremena. Ostavite lakše zadatke za popodnevne sate jer ćete tako ostatkom dana upravljati lakše.
3. Rasporedite svoj radni dan
Umjesto da samo napravite popis stvari koje morate napraviti, sastavite i vrijeme kada ćete ih napraviti. Lako je trošiti vrijeme na odgovaranje na emailove i uzvraćanje telefonskih poziva. Umjesto toga, izdvojite vrijeme da se pobrinete za stvari sa svoje liste.
4. Izbjegnite nepotrebna ometanja
Neka vaše radno mjesto ima što je moguće manje stvari koje vam odvlače pažnju, zatvorite sve tabove na računalu koji vam u tom trenutku ne trebaju, stišajte zvonjavu na telefonu, ne sudjelujte u uredskim ćaskanjima.
5. Izbjegnite uključivanje 'autoopilota'
Iako se ponekad čini da će rješavanje rutinskih zadataka biti brže ako se 'prebacimo na autopilot', istraživanje koje je provedeno na 4.000 osobe, pokazalo je da ćemo uspješnije raditi ako se koncentriramo na ono što radimo, pa makar u međuvremenu uzeli i nekoliko pauza (primjerice za odlazak na toalet ili do automata za vodu).
6. Naučite reći ne
Kad znate da je pred vama dan pun posla, ali ipak prihvatite taj poziv na konferenciju... Jednostavno recite: 'Ne'. Radije nego da se pretrpavate nepotrebni sastancima i zadacima unutar već ionako pretrpanog radnog dana.
7. Sagledajte stvari realno
Ne radite od miša slona. Dok bi vaša lista onoga što morate napraviti mogla biti pretjerana na prvi pogled, usredotočite se na rješavanje zadataka u zadanim rokovima i ne opterećujte se malim stvarima.
8. Znajte kada ste završili
Prestanite provoditi večeri u uredu prepravljajući stvari dok nisu savršene. Lako je potratiti bezbrojne sate radeći na nečemu što je već završeno. Sami jasno definirajte što je završni proizvod.
Želite otići s posla na vrijeme? Evo savjeta!
Utorak, 09.07.2013. / I.D., dnevnik.hr