Žena tri godine radila od kuće pa otkrila pogreške koje bi voljela da je izbjegla

Žena tri godine radila od kuće pa otkrila pogreške koje bi voljela da je izbjegla

Rad od kuće može biti pravi blagoslov, ali samo ako to radite kako treba. Kineski eksperiment pokazao je da zaposlenici koji rade kod kuće mogu biti zadovoljniji poslom i produktivniji od svojih kolega u uredu. Ali istovremeno, oni koji rade od kuće često se osjećaju usamljeno i izolirano, jer se više ne osjećaju kao da su dio zajednice.

O svom iskustvu je progovorila i Maria, novinarka portala Bright Side koja iza sebe ima već više od tri godine iskustva s radom od kuće. Ona je otkrila pogreške koje je činila, a koje su je u jednom trenu gotovo natjerale da se vrati u ured.

1. Nisam imala nikakav dress code

"Nemojte me krivo shvatiti, volim lutati kućom u pidžami, ali shvatila sam da je bolje ovaj look čuvati za opuštenije vikende. Znanstvenici su već dokazali da naša odjeća utječe na raspoloženje, razinu energije, pa čak i na naš način razmišljanja. Dakle, nošenje pidžame nas vjerojatno čini lijenima, opuštenima i uopće nismo motivirani za rad", ističe Maria.

Nošenje drugačije odjeće dok radimo i kad odlazimo u krevet pomaže nam da odvojimo posao od privatnog života, čak i ako cijeli dan provodimo kod kuće. Zato stručnjaci smatraju da ne bismo trebali provesti cijeli dan u pidžami, ako želite biti produktivni i organizirani.

2. Nisam marila za raspored

Maria priznaje kako se na početku izgubila u novostečenoj slobodi pa je radila do četiri ujutro, a budila se vrlo kasno te je uvijek bila spremna za bilo kakvu avanturu.

"I iskreno, takav način života bio je prilično zabavan i funkcionirao je neko vrijeme, ali tada sam shvatila da mi se produktivnost smanjuje i da se stvarno dugo nisam osjećala dobro, psihički i fizički", prisjetila se.

Liječnici se slažu da su zdrava prehrana, spavanje i vježbanje najvažniji ne samo za naše zdravlje, već i za naš uspjeh. Dakle, budite vlastiti šef i napravite raspored koji će vam omogućiti da uživate u prednostima fleksibilnog radnog vremena, ali to također neće štetiti vašem zdravlju.

3. Nisam mogla članovima obitelji objasniti da imam pravi posao

"Kada sam tek započela raditi kao novinarka, članovi moje obitelji i prijatelji to nisu shvatili ozbiljno. Za njih sam po cijele dane sjedila pred računalom i tražila neke zabavne i uzbudljive stvari", prisjeća se Maria koja se u to vrijeme borila s usklađivanjem vlastitih obaveza i tuđih očekivanja, koja su uključivala obavljanje kućanskih poslova, ali i druženja.

Zato, porazgovarajte s obitelji i prijateljima i objasnite da imate pravi posao sa stvarnim obvezama kojima morate "prisustvovati", baš kao i oni. 

4. Nisam mogla odvojiti poslovni život od privatnog života

 

Kada radite od kuće, vaš će se osobni i poslovni život neizbježno miješati, ali vaš je zadatak stvoriti distancu između njih. Stvorite naviku da zaboravite na sva pitanja vezana uz posao nakon što se maknete od stola te se oduprite iskušenju da provjerite svoje e-mailove ili obavite čak i najsitniji zadatak za vrijeme vašeg slobodnog vremena. To će vam pomoći da stvorite zdrave granice između vašeg osobnog i profesionalnog života, što može biti izazovno čak i ako ste sam svoj šef.

5. Zaboravila sam na fizičku aktivnost

Prosječni uredski radnik dnevno napravi oko 6886 koraka, što još uvijek možda nije dovoljno za očuvanje zdravlja. Ali ako većinu dana provedete kod kuće, a najdalja relacija koju napravite je ona između spavaće sobe i kuhinjskog stola, vjerojatno nećete dostići ni minimalan broj potrebnih koraka.

6. Upala sam u kolotečinu

"Nakon šest mjeseci rada na mjestu novinarke, taj posao mi je izuzetno dosadio. Iako sam definitivno bila zaljubljena u svoj posao, osjećala sam se kao da svaki dan iznova radim istu stvar", opisala je Maria.

Ovo je gotovo neizbježna pojava kada prestanete raditi u uredu i kada prestanete svakodnevno slušati dogodovštine vaših kolega. Zato je iznimno važno svakodnevno izaći iz kuće i posvetiti se obavljanju drugih stvari, bilo da je riječ o plaćanju računa, odlasku u shopping ili vrtlarenju.

7. Nisam razgovarala s drugim ljudima

Rad od kuće može biti izvrstan za ljude kojima nije potrebno puno društvene interakcije cijelo vrijeme. Ali budimo iskreni, sjedenje po cijeli dan kod kuće ponekad može izazvati osjećaj usamljenosti. Čak i ako tijekom dana razgovarate s kolegama putem društvenih mreža, to još uvijek ne može zamijeniti razgovor jedan na jedan tijekom pauze za ručak ili kavu. Društvene interakcije su ključne za naše mentalno zdravlje, zato se pobrinite da si ne uskraćujete to iskustvo.

8. Stol mi nije bio organiziran

"Radila sam iz kreveta prilično često i, iskreno, još uvijek ne mogu odoljeti iskušenju da to ne napravim s vremena na vrijeme. No takav način rada dugoročno može biti štetan", navodi ova novinarka koja smatra kako takav rad može utjecati na produktivnost, ali i izazvati probleme sa spavanjem.

Kako biste to izbjegli, organizirajte radni stol na kojem ćete imati sve što trebate, a to će vam pomoći da izgradite svoj režim rada i osjećate se više organizirano.

Ovaj i slične članke pronađite na index.hr

LinkedIn

LinkedIn
Zapratite nas na LinkedIn-u
https://www.linkedin.com/company/posao-hr

Petak, 14.08.2020. / index.hr