Četvrt stoljeća nakon što su žene u većem broju nahrupile u radnu snagu, pokušavajući oponašati muške kolege, od odjeće do hobija poput golfa, istraživanja pokazuju da bi zapravo muškarci trebali oponašati žene.
Istraživanjm je dokazano da bi muškarci morali više oponašati žene Istraživanjm je dokazano da bi muškarci morali više oponašati žene Kadrovici u poduzećima sada bi trebali znati kako mogu poboljšati učinkovitost upravljanja: angažiranjem većeg broja žena. Da je više žena na ključnim položajima u poduzećima, financijskim institucijama i politici, možda ne bi izbila ni tekuća financijska kriza, ni mnoge ranije. Dapače, nije isključeno ni da bi se vodilo manje ratova i da bi nejednakosti u životnim standardima u raznim krajevima globusa bile blaže. Ovo su zaključci stručnjaka koji su proučili utjecaj muškog i ženskog načina upravljanja na politiku i gospodarstvo. Od nekoliko istraživanja na tu temu, najpoznatije je provela kompanija McKinsey pod nazivom “Žene su bitne”.
Tom su prilikom znanstvenici analizirali tisuće poduzeća u pedeset zemalja, utvrdili koliko u svakome radi muških i ženskih menadžera i potom omjer spolova usporedili s poslovnim rezultatima. Uočeno je da kompanije koje u upravi imaju barem po tri žene ostvaruju znatno bolje rezultate od onih kojima upravljaju samo muškarci. Dapače, operativna dobit poduzeća za 90% je veća ako u odlučivanju sudjeluju i žene.
U svjetlu ovih podataka možda Jadranka Kosor na čelu vlade nije loše rješenje, samo što bi joj uz bok dobro došle najmanje dvije saveznice. McKinsey je preporučio da u rukovodećim strukturama bude tri ili više žena, jer samo jedna ili dvije lako potpadaju pod utjecaj muške većine te posljedično donose odluke slične onima koje bi donijeli muški menadžeri. Novije istraživanje obavljeno u London Business Schoolu zaključuje da je za upravljanje institucijama optimalna ravnopravna podjela između muškaraca i žena. Kombinacija ženskog i muškog pristupa u daje najbolje rezultate.
“Takva podjela najbolja je za poticanje inovativnosti”, smatra profesorica Elisabeth Kelan s Business Schoola. Stručnjaci smatraju da je veća uspješnost muško-ženskih kompanija posljedica ženskog načina razmišljanja i djelovanja, koji je u mnogim slučajevima isplativiji od muškog načina. Muškarci preferiraju primitivan stil upravljanja temeljen na batini i mrkvi, što intelektualci smatraju zastarjelim u kompanijama u kojima hijerarhija nije izražena.
Žene na vodećim položajima imaju višu emocionalnu inteligenciju, veći stupanj suosjećajnosti, razvijenije društvene vještine i veću sklonost timskom radu. Više se oslanjaju na taktiziranje i komunikaciju. Bolje održavaju ravnotežu između poslovne i privatne sfere te stavljaju veći naglasak na “mi” nego na “vi”. “Žene su nadarenije u gotovo svakom aspektu rukovođenja”, kaže Shirley Ross, industrijska psihologinja koja je nadzirala istraživanje Hagberg Consulting Groupa u Kaliforniji.
Od 425 visoko rangiranih menadžera, koje je ocjenjivalo 25 ljudi, žene su prošle bolje u 42 od 52 ocjenjivane kategorije. Muškarci su, tipično, zaradili bolje ocjene za strateške procjene, prostorno snalaženje i stručnu analizu.
Ozren Podnar, poslovni.hr