Kod kreiranja uspješnog poslovanja, temelj svega su kvalitete osobe koja ga vodi. Prečesto, lideri su one osobe koje znaju kako održati motivacijski govor ili imaju značajne administrativne sposobnosti u odnosu na druge. Dok su te osobine dobre, nisu dovoljne...
Stoga, kroz nastavak teksta donosimo osam kvaliteta koje bi svaki uspješni lider trebao imati. A ako već nema, treba raditi na njima jer time radi na sebi i organizaciji kojoj je na čelu.
1. Samopouzdanje
Takvi lideri inspiriraju povjerenje i motivaciju kod zaposlenih, ali i situaciju u kojoj ništa ne djeluje nesavladivo. Uz to, samopouzdani lideri spremniji su donositi odluke, posebno one teške, a ujedno su i skloniji riziku.
2. Vještine rješavanja problema
Kad situacija nije najbolja, najlakše se povući i pustiti da se sve raspadne ili "čarobno" nestane. Ne, pravi lideri imaju potrebne vještine suočavanja s problemom, ali i pronalaskom rješenja za njega. Ta rješenja mogu se pronaći u ljudima kojima upravljaju, iskustvima, no moguće je i angažirati ih izvana. Sve što treba. Takve vještine potrebne su i kod rješavanja konflikata, što je čest problem u organizacijama.
3. Integritet
Jako je bitno imati ga, biti iskren, držati se moralnih i etičkih principa jer ako to ne postoji, ljudi gube povjerenje. S tim se pak gubi odanost, a u konačnici i produktivnost. Pravi lider motivira ljude kroz osobni primjer.
4. Aktivno slušanje
Jednosmjerna komunikacija nikome ne koristi i pravi lideri to znaju. Bitno je slušati podređene, klijente, mušterije... To pomaže u stvaranju povjerenja, rješavanju konflikata, a uz to promovira suradnju.
5. Vizionarstvo
Iako zvuči kao klišej, iznimna kvaliteta lidera je imati jasnu viziju onoga što se želi postići. Nažalost, za ovaj segment ne postoji nikakva "škola", takvi lideri rode se s talentom ovog tipa. No, čak i ako se ne smatrate vizionarom, buduće poteze možete vući referirajući se na niz dostupnih podataka vezanih uz posao kojim se bavite.
6. Odgovornost
Sposobnost preuzimanja krivnje ako nešto krene po zlu kod podređenih stvara osjećaj iznimnog povjerenja i odanosti. Također, kad su pojedinci odgovorni za postupke organizacije, čest je slučaj da će donositi odluke i vući poteze koji idu na ruku organizaciji.
7. Inovativnost
Lideri koji su skloniji inovaciji, imaju veće šanse postati uspješni. Ovakvi lideri potiču zaposlene da traže nove ideje u svakom trenutku, a one najbolje implementiraju. Tako se poboljšavaju performanse, kreativnost i zalaganje.
8. Strast
Ne može se odglumiti, ne može se naučiti. Kvalitetni lideri posao vide kao živo biće, predani su mu i posvećuju mu većinu svog vremena, ne zato što moraju nego žele. Strastveni lideri konstantno gledaju kako poboljšati ono pred njima i sve što čine, čine za organizaciju. No, treba pripaziti, ponekad taj pogled nije realan, zbog čega se treba vratiti točkama kao aktivno slušanje i odgovornost.
Ovaj i slične tekstove pronađite na ictbusiness.info