Živite li sami, vjerojatno spas tražite u brzoj i gotovoj hrani, iako biste rado pojeli nešto domaće. Imate li obitelj, nitko neće biti oduševljen što ni danas nema ručka ili večere. Kako onda pomiriti uzburkani tempo života i osnovnu ljudsku potrebu da pojede nešto fino, toplo i domaće, po mogućnosti i zdravo?
Za sve dileme tu je nova usluga na našem tržištu pod nazivom „Jedem doma“, koji govori apsolutno sve. No, što nudi?
"Jedem doma" za zaposlene koji čeznu za domaćom hranom
Servis “Jedem doma“ pruža specijaliziranu, ali u isto vrijeme personaliziranu uslugu nabave namirnica i kuhanja na domaći način, u domu klijenta. Osnivačica servisa, Željka Maras, zna da većina obitelji živi dinamičnim ritmom života koji dovodi do toga se kod kuće okupljaju tek nakon 17 sati, i glavni zajednički obrok im je - večera. U tom užurbanom ritmu nabava namirnica i kuhanje iziskuju poseban, često nevoljki napor, pa im ona i njezine djelatnice, kojih za sada ima dvije, rado uskaču u pomoć.
Usto, uslugu je i proširila, pa osim „Jedem doma“ nude još i „Napokon vikend“, „Imamo goste“, „Sretan rođendan“ i „Jedem u uredu“ – praktične ponude koje obuhvaćaju gotovo sve kulinarske situacije i izazove u životu jednog čovjeka.
„Želim naglasiti da hranu ne kuhaju profesionalne kuharice, već domaćice s dugogodišnjim iskustvom, koje sam birala po kriteriju da su pouzdane osobe, imaju ugodnu osobnost i da sjajno kuhaju. Njihovo se kuhanje odlikuje domaćim i finim okusima, koji svakog klijenta mogu posjetiti na maminu ili bakinu kuhinju. Nudimo sve, od kontinentalne do morske kuhinje, od predjela do deserta“, objasnila nam je Željka, koja je svoj biznis pokrenula u listopadu ove godine i koji već pokazuje prve rezultate.
Ideja za pokretanje vlastitog biznisa zaokuplja je čitav niz godina, a uvijek se nekako vrtjela oko pomoći u kućanstvu. Zaključila je kako je to područje potpuno neiskorišteno u poslovnom smislu, a pruža veliki potencijal. Naime, jesti, nabavljati namirnice i pripremati jela moraju svi, bez obzira na to imaju li afiniteta za to ili ne, Željkina je misao vodilja.
„Puno sam se puta susrela s izjavama moje bliže i dalje okoline poput 'Što bih dala da dođem s posla i da me dočeka nešto skuhano' ili 'Da bar netko umjesto mene ode na tržnicu, donese namirnice i pripremi nešto fino'. Takve i slične priče bile su mi inspiracija za osnivanje servisa.
Nisam izumila toplu vodu, pojedina kućanstva na sličan način koriste svoje kućne pomoćnice. Ono što je revolucionarno u cijeloj mojoj biznis priči jest to da se ova usluga može koristiti i redovito, ali i povremeno, što su djelatnice provjerene i pomno odabrane i što sam postavila zakonske temelje, koje mali biznisi često nemaju“, kazala nam je Željka, dodavši da je osnovala poslovni subjekt, odnosno tvrtku, čije su djelatnice - domaćice u radnom odnosu, a klijentu se ispostavlja račun. Sve je transparentno i legalno, za razliku od mnoge druge pomoći u kućanstvima, koje se nerijetko nalaze u zoni sive ekonomije.
Paralelni rad na vlastitom biznisu
Do pokretanja biznisa, Željku je zaokupljalo nekoliko karijera. Svoje dvadesete je provela u pisanom novinarstvu te je bila urednica nekih časopisa za koje kroz smijeh kaže da više niti ne postoje, a zatim se okrenula marketingu i odnosima s javnošću. Još uvijek je angažirana na svom postojećem poslu vezanom uz marketing jedne riječke tvrtke, a „Jedem doma“ otvorila je paralelno, kao vanjski angažman, za koji se nada da će jednog dana biti njezin stalni i jedini posao.
Budući da je željela postaviti dobre temelje svojoj tvrtki, ulaganja su bila nužna – od odvjetnika za rješavanje pravne regulative i najma poslovnog prostora koji služi kao ured za primanje klijenata do web stranice i razrađenog vizualnog identiteta, no Željka vjeruje da će se kvaliteta isplatiti jer u budućnosti ima još mnoge planove za svoj biznis.
Namirnice dolaze u kuću sa kuharicom
„Inspiracija mi je svakodnevna potreba za kuhanim obrocima tijekom radnog tjedna. Tržište je pokazalo i velik interes za paket „Imamo goste“, svečane ručkove i večere, a imali smo i rođendanske proslave. Zadovoljna sam počecima jer smo novi na tržištu i ljudi pokazuju velik interes. Iako smo krenuli s konvencionalnom i tradicionalnom kuhinjom, planiramo pratiti trendove u prehrani.
Sada su aktualni makrobiotički stilovi, sirova hrana, bezglutenska prehrana, tako da već radim na tome da educiram svoje djelatnice, pa čak i usko specijaliziram dio ponude za klijente koji teže tom segmentu“, istaknula je svestrana Željka, koja sprema još dodataka svojoj početnoj usluzi, a jedna će se posebno svidjeti mamama s malom djecom.
Naime, djelatnice servisa „Jedem doma“ već polako u ponudu kuhanja obroka za cijelu obitelj uvrštavaju i pripremu kašica za bebe od svježih i zdravih namirnica, čime bi se i najmlađi članovi super zaposlenih obitelji zdravo i domaće hranili.
Do prvih klijenata nakon pokretanja biznisa Željka je došla preko vlastitog širokog kruga prijatelja i poznanika, od kojih su joj neki, kazala nam je, i bili inspiracija za pokretanje biznisa. Savjetovala se i razgovarala s njima, uočila potrebu te nakon što je suradnja uspješno uspostavljena i posao odrađen, klijenti su cijelu priču širili dalje.
„Naši stalni klijenti su prezaposleni ljudi koji rade ili u korporacijama ili imaju vlastite tvrtke. No, ono što je dobro kod ove usluge jest što pruža mogućnost uživanja u domaćoj kuhinji i ljudima koji ne bi željeli ili mogli unajmiti kućnu pomoćnicu za stalno, već samo prema potrebi. S obzirom na tu činjenicu našu uslugu si mogu priuštiti i ljudi srednje platežne moći ako im se ukaže potreba, kao na primjer nedavno jednom tati s malom djecom čija je žena otišla u rodilište.
Inače, ciljana publika za redovitu klijentelu nam je viši srednji sloj“, objasnila je Željka, svjesna činjenice da u aktualnoj društvenoj situaciji ljudi financijski kalkuliraju i posežu za jeftinijim rješenjima. No, vjeruje, uvijek je postojao, pa tako i danas postoji, krug ljudi koji je spreman i koji je u mogućnosti izdvojiti za kvalitetu svoga života - u kvalitetnu namirnicu i kvalitetan obrok, kao i u svoje slobodno vrijeme, jer iscrpljujuće aktivnosti za njih obavlja netko drugi.
Usto, njena usluga i nije namijenjena vrlo širokom tržištu jer je usluga specijalizirana i personalizirana, pa djelatnica dnevno može kuhati kod jednog do maksimalno dva klijenta, za što vjeruje da će se naći dovoljno interesa.
Sve namirnice koje se pripremaju kupuju se na Dolcu, najživotopisnijoj i ujedno centralnoj tržnici u Zagrebu, svojevrsnom trbuhu grada s najvećim izborom namirnica i korektnim cijenama, smatra Željka.
„Nastojala sam dogovoriti kupnju kod točno određenih prodavača, koji uz to što imaju visokokvalitetne namirnice također mogu izdati račun ili potpisati otkupni blok, što je važno za korektno poslovanje. Važno je naglasiti da na cijenu namirnica koje kupujemo za klijenta ne zaračunavamo nikakvu dodatnu proviziju“, napomenula je.
Ostatak vijesti pročitajte na portalu www.womeninadria.com