Budite magnet za talentirane: Imamo top 5 savjeta za employer branding tvrtke

Budite magnet za talentirane: Imamo top 5 savjeta za employer branding tvrtke

Employer branding ili jednostavnije - brendiranje tvrtke, neovisno o njezinoj veličini i utjecaju, postalo je svojevrstan imperativ na današnjem tržištu rada.

Unatoč digitalnom i inim vrstama marketinga, usmena komunikacija i dalje je dalekosežnija. Naime, smatra se da je zadovoljan zaposlenik svojevrstan odraz dobrog poslodavca. Pretpostavimo da svakako želite da vaši zaposlenici govore lijepo o tvrtki u kojoj rade.

No, imati dobar imidž nije jednostavan posao koji se brzo obavlja. Naprotiv, u pitanju su cijele strategije pa i dodatna ulaganja.

Imajte na umu da je konkurencija danas veća no ikada prije, ponajprije zbog mogućnosti rada od kuće. To pak znači da je danas sve teže “uloviti” talentiranog zaposlenika te - što je još važnije - zadržati ga.

Paralelno, kako navode stručnjaci, sve više različitih industrija postaju konkurenti jedni drugima, što prije nije bio slučaj i svi žele isto - žele da najbolji kandidati na tržištu odaberu upravo njih.

Employer branding: Tips and Tricks

Svaka tvrtka želi biti prepoznata kao sjajno radno okruženje, no to zahtijeva više od samog oglasa za posao s obećanjima kandidatima.

Ključ uspjeha leži u internim aktivnostima i pružanju benefita postojećim zaposlenicima budući da su upravo oni temelj uspješnog poslovanja. Ulaganje u ljude, kao najvrjedniji resurs, najisplativija je investicija za tvrtku.

No, krenimo redom.

Employer branding zahtijeva trud

Što je uopće employer branding?

Employer branding odnosi se na izgradnju reputacije koju pojedina kompanija ima kao poslodavac - kako među postojećim zaposlenicima, tako i u široj javnosti. Upravo zbog toga isplati se uložiti u isti.

Strategije brendiranja poslodavca obuhvaćaju niz aktivnosti usmjerenih na izgradnju ili očuvanje pozitivnog imidža tvrtke kao poželjnog radnog mjesta i okoline.

Prvi korak: definirajte ciljeve

Najprije razmislite što vašu tvrtku čini poželjnom za nove zaposlenike? Možete u jednom dokumentu nabrojati sve ono što smatrate da je dodatan benefit koji vaša tvrtka pruža novim i postojećim zaposlenicima.

Pritom budite potpuno iskreni te navedite apsolutno sve - neovisno o tome je li to pet friendly ured, besplatna kava, ručak ili grickalice.

No, nemojte se zavarati i smatrati da je to dostatno. Razmislite o tome koliko plaćate svoje zaposlenike, koliko im dana godišnjeg odmora dajete i slično. Dakle, benefiti mogu biti različiti - od razvojnih prilika, fleksibilnosti do estetičnih Instagram šalica za kavu.

Employer branding odnosi se na postojeće i nove zaposlenike

Ključ je u tome da autentično predstavite što nudite zaposlenicima i po čemu se razlikujete od konkurencije.

Drugi korak: zamislite idealan scenarij

Nakon što ste napravili popis benefita koje nudite zaposlenicima - razvijte profil tzv. “idealnog kandidata”. To konkretno znači sljedeće: navedite sve vještine koje biste voljeli da vaš novi zaposlenik posjeduje. Je li to brzina izvršavanja zadataka ili pak proaktivnost?

Razumijevanje što motivira vaše buduće zaposlenike pomoći će vam u prilagodbi komunikacije i privlačenju pravih ljudi.

Pritom možete napraviti korisnu analizu postojećeg stanja - koliko vaših trenutačnih zaposlenika posjeduje vještine i(ili) kvalifikacije koje ste netom naveli?

Treći korak: Employer branding zahtijeva trud

Kao i kod gotovo svake druge vrste marketinga, employer branding zahtijeva dosljednost i određeni intenzitet aktivnosti. Objavljivanje sadržaja na društvenim mrežama jednom mjesečno nije dovoljno.

Umjesto toga, potrebno je redovito dijeliti različite vrste sadržaja na svim kanalima tijekom duljeg razdoblja. To ne znači da ćete objavljivati apsolutno sve što ima veze s vašom kompanijom, poglavito ne interne dogovore.

Važno je dozirati. Ako ste posjetili zanimljivu konferenciju - objavite to. Ako ste zaposlenicima organizirali “bring your kid to work day” - objavite to. Ako ste imali u odjelima zanimljive nagradne igre ili kvizove - objavite to.

Četvrti korak: uključite postojeće zaposlenike

Nastavno na prethodni odlomak - organizirajte različite aktivnosti za svoje postojeće zaposlenike. Employer branding često se usmjerava isključivo na potencijalne zaposlenike, što je razumljivo jer su oni glavna ciljana publika.

Međutim, kako rekosmo u uvodu, vaši trenutačni zaposlenici mogu biti najjači ambasadori brenda i puno učinkovitiji od bilo koje kampanje koju osmislite.

Uključivanjem zaposlenika u različite vrste sadržaja, poput zanimljvih aktivnosti, dobrovoljnih seminara te mogućnosti dodatnog educiranja - možete računati na širenje dobrog glasa o vašoj kompaniji.

Peti korak: Metrika employer brandinga je izuzetno važna

Redovito analizirajte učinkovitost svojih employer branding aktivnosti. Pratite metrike poput angažmana na društvenim mrežama, povratnih informacija kandidata i zadovoljstva zaposlenika generalno.

Na temelju metrika unaprijedite pristup po potrebi - povećajte objave, poradite na dizajnu istih i slično.

No, bez obzira na objave, imajte na umu da su fleksibilnost i prilagodba ključni za dugoročni uspjeh.

Sretno!

Izvor fotografija: Canva, Pexels

LinkedIn

LinkedIn
Zapratite nas na LinkedIn-u
https://www.linkedin.com/company/posao-hr

Utorak, 04.02.2025. / mirakul.hr