Krenuli su iz male seoske garaže u Kalinovcu kraj Đurđevca, a danas svoje ralice i posipače prodaju Rusima, Norvežanima, Nijemcima, Kanađanim
Trideseti rođendan tvrtka Rasco je simbolično obilježila obraćanjem osnivača svim zaposlenicima u Kalinovcu, dok pravu proslavu planiraju najesen, kad budu gotovi novi proizvodni i uredski prostori, a s njima i veliki investicijski ciklus vrijedan 80 milijuna kuna.
Trideset godina traje putovanje otkad su dugogodišnji prijatelji Frane Franičević i Darko Paviša 1990. godine odlučili osnovati obrt jer su uvidjeli da poljoprivrednicima u njihovom selu nema tko servisirati traktore, kosilice, kombajne i ostalu mehanizaciju.
Obojica inženjeri koji su od malih nogu vječito nešto istraživali i sastavljali, ubrzo su shvatili kako im treba vlastiti proizvod žele li dogurati dalje od statusa zanatske radionice. Istražili su tržište i odlučili se za proizvodnju komunalnog vozila s obzirom da u Hrvatskoj, a ni šire, nitko nije proizvodio ništa slično.
Godine 1994. izradili su svoj prvi stroj za održavanje prometnica, kamionski vučni posipač RAS. Danas u svom portfelju imaju više od 70 proizvoda koje izvoze u 40 zemalja na pet kontinenata.
Godine 1995. izgradili su prvu proizvodnu halu i imali 16 zaposlenih. Danas tvrtka zapošljava više od 400 ljudi u svoja dva pogona, u Kalinovcu i u Senti u Srbiji.
Franičević i Paviša imaju po dvojicu sinova koji danas rade u kompaniji, dok su upravljanje prenijeli na tročlanu upravu u kojoj je samo jedan od nasljednika. U odabiru zaposlenika uvijek su se vodili kriterijima stručnost, motiviranost i iskustvo, a ne kako se tko preziva, pa je Ivan Franičević postao predsjednik Uprave 2015. godine, tek nakon što je iskusio vođenje složenih organizacija poput njihove.
Izvjesno je da sada zbog novonastalih okolnosti neće ostvariti sve ciljeve rasta koje su postavili na početku godine, budući da 80 posto prihoda ostvaruju od izvoza, no ranije pokrenute investicije u nove zgrade, proizvodne tehnologije i razvoj proizvoda nastavljaju planiranim tempom jer su svjesni da će one biti ključne za budući rast kompanije.
Članak u cijelosti pročitajte na ICTBusiness.