Ako se ne pridržavate ovih pravila, prijeti vam gašenje Facebook stranice i gubitak fanova.
Nekoliko savjeta što kao tvrtka/brend ne smijete raditi na vodećoj društvenoj mreži.Pokrenuli ste neki biznis, tvrtku, odnosno obrt i logično, želite biti prisutni i u virtualnom svijetu. Ipak, danas više nije dovoljno imati samo službenu web stranicu, nego je preporučljivo koristiti i društvene mreže, jer tamo se ionako nalaze vaši kupci, klijenti, korisnici... Kao i obično, većina će se tvrtki prvo odlučiti za Facebook, najpopularniju društvenu mrežu, kako u svijetu tako i kod nas. Međutim, postoje neka pravila za korporativne stranice na Facebooku kojih se trebate pridržavati. U suprotnom, može vam se dogoditi neugodna situacija – gašenje stranica i gubitak svih fanova koje ste marljivo "skupljali". Poslovni.hr vam donosi nekoliko savjeta što kao tvrtka/brend ne smijete raditi na vodećoj društvenoj mreži.
Stranica, a ne profil
Ovo je zlatno pravilo kojeg se neki nažalost još uvijek ne pridržavaju: fizičke osobe na Facebooku otvaraju profil, a tvrtke, brendovi i organizacije stranicu. Međutim, sigurno mnogi od vas među "prijateljima" još imaju imaju neki lokalni kafić ili pečenjaru. Ali, predstavljajući se putem profila, tvrtka s jedne strane krši pravila Facebooka, a s druge je ograničena brojem fanova. Odnosno, u tom slučaju je riječ o prijateljima kojih može imati maksimalno 5.000. Ako ste kojim slučajem otvorili profil tvrtke u ranim danima Facebooka, postoji opcija koja vam omogućuje da ga pretvorite u stranicu. I to napravite to odmah ili vam prijeti gašenje!
Pazite na ime fan stranice
Prema Facebookovim uvjetima korištenja, ime vaše stranice ne smije se sastojati od isključivo generičkih pojmova (npr. "pivo" ili "pizza"). Velika slova u nazivu moraju se koristiti u skladu s gramatičkim pravilima, odnosno ime fan stranice ne bi smjelo biti u potpunosti napisano velikim slovima, osim u slučaju akronima. Izbjegavajte i korištenje simbola, oznake trademarka te suvišne opise.
Oprezno s 'cover' fotografijom
Posljednji drastični redizajn Facebooka donio je korisnicima kontroverzni 'Timeline', ali i mogućnost uljepšavanja profila ili stranice velikom, 'cover' slikom. Savršeno za brendove, kojima je vizualna prezentacija izuzetno važna, ali i tu postoje neka pravila. Primjerice, naslovna slika ne smije sadržavati web stranicu tvrtke, e-mail ili podatke koji se inače navode u rubrici 'About'. Također, vizual ne smije pružati bilo kakve informacije o popustima, akcijama, cijeni proizvoda, usluga... Na slici izbjegavajte i pozive korisnicima, poput "Lajkate nas" ili "Preporučite nas prijateljima". U skladu s time, ne smijete koristiti niti određene grafičke simbole koji upućuju ili pozivaju korisnike da nešto učine (poput strelice koja pokazuje na "Like").
Proučite pravila za nagradne natječaje
Koliko puta ste samo puta na Facebooku naišli na nagradne natječaje u kojima morate nešto lajkati, komentirati ili podijeliti s prijateljima kako biste ušli u obzir za osvajanje neke nagrade? Znajte da onaj tko je to organizirao radi pogrešno i krši neka od najvažnih Facebookovih pravila. Naime, kod organiziranja natječaja nije dozvoljeno koristiti nijednu Facebookovu opciju, tj. osvajanje nagrade ne smije se uvjetovati komentarom korisnika, 'lajkom', pisanjem na 'zidu' fan stranice, dijeljenjem sadržaja drugim prijateljima itd. Jedini dozvoljen način organiziranja nagradnih natječaja je putem Facebookovih aplikacija. Također, dobitnike nagrada ne smije se kontaktirati putem Facebooka (poruka, chata...), nego uobičajenim kanalima poput e-maila ili telefona (a te podatke ćete ih zatražiti putem formulara u aplikaciji). Nepridržavanjem pravila oko natječaja tvrtke također riskiraju gašenje stranice, ali i često dolaze na zao glas, s obzirom da se vijesti o kršenju pravila brzo šire među zajednicom community managera.