Poanta popularne knjige Jima Collinsa „Good to great" jest kako nam je upravo osrednjost glavni neprijatelj i najčešće jedina prepreka na putu do uspjeha. Ako se zadovoljimo samo dobrim, nikada nećemo imati motivaciju niti želju za izvrsnim - poručuje nam autor te dodaje kako iza tog zaključka stoji višegodišnja analiza najboljih poduzeća s timom stručnjaka.
Faktori poput stanja na tržištu nisu presudni u analizi jer takve okolnosti jednako djeluju na sve konkurente u pojedinoj grani gospodarstva, no usprkos tome uvijek se pojedina poduzeća iskristaliziraju kao najbolja.
Dobro poslovanje - najveći neprijatelj
U čitavoj knjizi autor naglašava kako nismo skloni promjenama ako je nešto dobro, upravo nas osrednjost demotivira za promjene i napredak koji su danas nužni u poslovanju. Nažalost, primjere navedenog poslovanja vidimo svuda oko sebe, no usprkos tome vodeća poduzeća kroz povijest demonstriraju strategiju koja vodi do uspjeha.
U knjizi se spominje savršen primjer iz povijesti čija je strategija i danas na snazi, Robert Bosch. Iako su za vrijeme njegova djelovanja zbog izuzetno teške financijske situacije vlasti zagovarale povećanje radnog vremena i smanjenja plaća, Bosh je napravio suprotno. Radno vrijeme smanjio je na šest sati, uveo dodatnu smjenu te svim radnicima povećao plaću. Rezultat je izvrsno poslovanje, koje i danas prati Bosch.
Od dobrog do najboljeg
Karakteristike najboljih, osobito za naša područja, gotovo su nevjerojatna. Radno vrijeme manje od osam sati, radnici s bogatim i sretnim obiteljskim životom pod vodstvom pojedinaca, koji ponajprije sebe krive za eventualni neuspjeh poduzeća. Dakako, sve to je popraćeno visokim plaćama, izraženom korporativnom kulturom i osjećajem pripadnosti poduzeću.
Današnji je primjer primjene te strategije sveprisutni Google, apsolutni lider u svom sektoru, koji u znak zahvalnosti - sukladno učenju - zaposlenicima omogućuje izvrsne uvjete za rad, slobodu i daje im veliku plaću.
profitiraj.hr