Mladi poduzetnici koji pokreću posao, često rade greške koje ih na kraju koštaju vremena i novca. Točnije, radi se o četiri greške koje se kvalitetnom pripremom može izbjeći.
U Hrvatskoj je moguće, prema najnovijim izmjenama zakona, pokrenuti tvrtku za samo deset kuna, no bez pravog plana tih deset kuna brzo bi moglo narasti u ozbiljan trošak, a malo koristi zauzvrat.
Evo savjeta kako izbjeći najčešće četiri greške koje rade mladi poduzetnici, a donosi ih Business Insider.
Greška 1: Trošenje previše vremena na razvoju , a ne prodaji proizvoda
Većina mladih poduzetnika previše vremena provodi u 'labosu', prije nego li uopće izađu na tržište. Preveliko dorađivanje prototipa i briga za patentiranje svakog detalja, česte su greške koje bi trebalo izbjegavati i koje su tipične za mlade ljude, koji su većinu svojeg radnog vremena proveli u učionici.
Nikad se ne treba bojati iznijeti svoj najbolji trenutni proizvod pred kupce i pokušati im ga prodati. Ako ne postoji prodaja, nema niti poslovanja.
Ne postoji savršen proizvod, samo onaj koji je dovršen. Pravi primjer toga jest proizvod koji ima minimum održivosti na tržištu i koji funkcionira te kojeg možete predstaviti potrošaču, koji bi ga mogao kupiti. Ako se troši previše vremena na usavršavanje proizvoda bez povrata informacija od samih kupaca, to je izgubljeno vrijeme i gubitak dragocjenog izvora informacija o načinu na koji bi se proizvod mogao doraditi.
Greška 2: Strah da će vam netko ukrasti ideju
Previše mladih poduzetnika dozvoljavaju da strah vodi njihove odluke pri ulasku s proizvodom na tržište. Oni koji kažu 'ne' vašem proizvodu, jednostavno će reći kako nema svrhu ili funkciju, dok će oni kojima se sviđa, biti preokupirani činjenicom da im se sviđa da bi ukrali vašu ideju i pokrenuli sami posao na račun tuđe ideje.
Ideja ima posvuda i ne postoji ideja od milijun dolara, već posao od milijun dolara. No, kako bi se došlo do novca, proizvod se mora naći na tržištu i mora se prodavati.
Greška 3: Sam svoja mušterija
Niste mušterija sebi samima. Način na koji biste vi koristili vaš proizvod nužno ne predstavlja način na koji bi ga koristili i drugi potrošači. Oni su ti koji trebaju odlučiti za što će proizvod koristiti i što žele platiti, a posao mladog poduzetnika je da im pruži upravo to.
Ako se jedan proizvod ne prodaje, treba napraviti onaj koji će se prodavati. S proizvodima ne treba komplicirati, već se treba pozabaviti prodajom.
Greška 4: Pokušaj unovčenja ideje, a ne prodaje
Ako ikad želite vidjeti gdje vam se posao trenutno nalazi, napišite email bliskim prijateljima i u njemu opišite kako planirate voditi posao u naredna dva mjeseca. Ako se u emailu nađe previše 'možda', 'ako' i 'treba pronaći pravog developera' u rečenicama, onda su velike šanse da vi zapravo pišete o projektu a ne planu prodaje proizvoda.
Kad imate tvrtku koja uspješno prodaje, više ćete govoriti o unaprjeđenju prodaje i tražiti načine kako da još više novca dobijete prodajom. Čar je u tome da treba otkriti radnje potrebne da se proda još više proizvoda, kojeg potrošači već kupuju. Prvo treba osigurati da novac proizvodi novac, a nakon toga treba monetizirati vlastite ideje.