Vode Indija, Kina i Tajland.
Države članice Europske unije (EU) u manjoj su se mjeri spremne odlučiti na novi poslovni pothvat od svjetskog prosjeka, pokazuje Amwayev indeks poduzetničkih aktivnosti (AESI) koji je ove godine prvi put uključen u Amwayevo globalno izvješće o poduzetništvu (AGER).
S prosječno 45 bodova, EU za svjetskim prosjekom zaostaje 6 bodova. Prve tri na ljestvici su Indija, Kina i Tajland sa po 79 bodova, dok je Hrvatska od 44 države promatrane po poželjnosti bavljenja poduzetništvom, izvedivosti i stabilnosti pritiska iz okoline predzadnja sa 28 bodova.
Poduzetnici kreiraju europsko gospodarstvo, tvrdi Michael Meissner, zamjenik direktora Korporativnih poslova Amway Europe. Pomoću izvješća AGER, ističe, nastoje doznati što više o tome na koji način ljudi razmišljaju i što ih pokreće kako bi stvorili što poticajnije okruženje za pokretanje posla te uspješno i dugoročno održivo poslovanje poduzetnika.
Iz Amwaya tvrde kako je za budućnost poduzetništva u Europi od izuzetne važnosti činjenica da je generacija Y, koja obuhvaća ispitanike mlađe od 35 godina, spremnija pokrenuti posao (52%) nego stariji od 50 godina (37%).U prosjeku je 47% ispitanika u europskim zemljama izrazilo želju da se bave poduzetništvom. Njih 48% u europskim zemljama ne bi dopustilo da ih prijatelji odgovore od tog nauma, dok se četiri od deset ispitanika smatra spremnim za ulazak u poduzetničke vode.
Slično rezultatima iz 2013., strah od neuspjeha i u EU (69%) i na svjetskoj razini (70%) predstavlja jednu od najtežih prepreka. Ispitanici iz EU smatraju da su financijski aspekti poduzetništva stalna prepreka pokretanju posla.
Financijsko opterećenje (41%) i moguća gospodarska kriza (29%) dva su najčešća čimbenika koji uzrokuju strah, a najviše kod generacija Y. Boje se u većoj mjeri (72%) od ispitanika starijih od 50 godina (66%).Kao i 2014. godine 72% ispitanika iz EU ima pozitivan stav prema poduzetništvu, a samo ih je 8% samozaposleno. Najoptimističniji su ispitanici mlađi od 35 godina (79%).
Na upit o dva najpoticajnija čimbenika za pokretanje posla ispitanici iz država EU navode "mogućnost da sami sebi budu šef i da ne ovise o poslodavcu" (48%) i "mogućnost ostvarenja vlastitih ideja i osobno postignuće" (43%). Od svih dobnih skupina, ispitanicima mlađim od 35 godina najvažnija je "neovisnost" (55%).
Vijest je preuzeta sa portala poslovni.hr