Rok Starič u lipnju ove godine proglašen je najboljim mladim poduzetnikom u Sloveniji i to zahvaljujući uspjehu njegove linije proizvoda od orašastih plodova Rok’s nut butter koji su s online trgovine danas došli do većih maloprodajnih lanaca u Sloveniji i Austriji. Pristup koji u tvrtki Rok’s nut butter njeguju u velikoj mjeri uključuje i mišljenje kupaca pa tako uz redovitu razmjenu mišljenja s njima putem društvenih mreža, postoji i blog s receptima u kojima se koristi neki od Rokovih proizvoda te Rok’s nut YouTube kanal na kojem se mogu pogledati video materijali o porijeklu sirovina koje se koriste za izradu prirodnog maslaca i drugih proizvoda u Rokovom portfelju.
Interes kupaca te dobra pokrivenost ciljanog tržišta u prvom su kvartalu ove godine tvrtki Rok’s nut butter donijeli obećavajuće financijske pokazatelje, odnosno 120 tisuća eura prihoda i 21 tisuću eura dobiti. Starič je sada najavio širenje na tržišta Njemačke, Hrvatske i drugih zemalja, a za Poslovni dnevnik i otkrio više detalja o svojoj poslovnoj priči koja je krenula 2015. godine proizvodnjom 100 posto prirodnog maslaca od kikirikija.
Kada i kako ste započeli s proizvodnjom, o kojim se količinama radilo na početku, a s kojim količinama sada baratate?
Započeli smo 2015. godine kada su prve staklenke Rokovog maslaca od kikirikija napravljene za naše podržavatelje kampanje na Kickstarteru. Tadašnje su se prve količine koje bismo napravili i odmah plasirali na tržište kretale u razmjerima od nekoliko kilograma tjedno, a danas već govorimo o tonama naših proizvoda. Što se tiče same motivacije oko pokretanja ovog posla, motivacija dolazi s osobne razine. Naime, svojevremeno sam se s prijateljem okladio da ću izgubiti određeni broj kilograma. Maslaci od kikirikija koje sam pronašao na tržištu zbog udjela šećera i soli nisu zadovoljavali moje potrebe nakon treninga, pa sam se okrenuo izradi vlastitog maslaca s naglaskom na visokom sadržaju nezasićenih masti, proteina i vlakana. Prvo sam ga testirao na sebi, zatim kod obitelji i prijatelja, a kad sam vidio pozitivne reakcije i odlučio plasirati ga na tržište.
Odakle dolaze sirovine s kojima radite i kakve su njihove cijene? U kojoj mjeri bi fluktuacije u cijenama i količinama sirovina na globalnom tržištu mogla utjecati na vas? Nedavno se bila digla panika oko manjka količine i visine cijene vanilije.
Takva je situacija uvijek izvjesna, ponajviše jer se na prirodu ne može utjecati u tolikoj mjeri, ali prateći stanje na tržištu poneki se scenariji mogu i izbjeći. Koristimo vrhunski kikiriki iz Argentine te vrhunske bademe iz Španjolske. O cijenama je teško govoriti jer ovise o količinama, vremenu berbe te brojnim drugim faktorima, ali ono što vam sa sigurnošću mogu reći je da je pouzdane partnere koji će vam omogućiti sve što vam treba vrlo teško pronaći.
Asortiman ste proširili novim okusima, pakiranjima i novim proizvodima poput sladoleda od kikirikija. Kako razvijate nove proizvode i koji se najbolje prodaje?
Naš je cilj isporučiti najbolje maslace našim korisnicima i to je ukratko ono čime se bavimo. Noviteti u asortimanu nastali su tako da smo već uhodano dobrom i kvalitetnom proizvodu dodali novi element, u ovom slučaju novi sastojak. Naš bestseller još je uvijek prirodni glatki maslac od kikirikija, ali mu se po popularnosti sve više približava maslac od oraha.
Najavili ste daljnja širenja. Koje su vam zemlje zanimljive?
Planiramo ekspanziju na baltičku regiju i sve susjedne zemlje oko Slovenije, ali to je samo početak. Ovog smo trenutka fokusirani prvenstveno na pronalazak partnera i distributera koji bi nas mogli podržati na ovim tržištima.
Kako biste ukratko opisali svoju poslovnu filozofiju? Koliko je ljudi zaposleno u vašoj tvrtki i planirate li uskoro nova zapošljavanja?
Organski rast, jednostavni proizvodi i strast će vas odvesti tamo gdje želite vidjeti vašu tvrtku. Također, treba zapamtiti i da se ništa ne događa preko noći. Tim trenutno broji 5 ljudi, broj varira ovisno o dijelu godine. Uskoro planiramo i nova zapošljavanja.
Jeste li već patentirali uređaj za mljevenje kikirikija, kako ste najavili zbog povećanja obujma proizvodnje i po čemu se on razlikuje od sličnih proizvoda na tržištu?
Teško je patentirati nešto što postoji već nekoliko desetljeća, ali ako ipak imate svoj recept i to je moguće.
Ostatak vijesti pročitajte na poslovni.hr