Mreža poslovnih žena Women in Adria organizirala je skup za poduzetnice te voditelje nabava u korporacijama o važnosti raznolikosti dobavljača.
Iako žensko poduzetništvo čini čak 30 % gospodarstva, u nabavi u javnom i privatnom sektoru poduzetnice sudjeluju sa svega 3 posto. Ti podaci sa svjetske razine isti su i u Hrvatskoj, pa se domaće poduzetnice zalažu da promjene. Jedan od načina jest uvođenje politike raznolikosti dobavljača.
Riječ je o obliku društveno odgovornog poslovanja čija se važnost u Europi tek prepoznaje dok je u tvrtkama Sjedinjenih Američkih Država uspješno integriran već 50 godina. Taj proaktivan način poslovanja potiče angažiranje dobavljača, tj. obrta i tvrtki u vlasništvu manjina, veterana i žena.
„Zakon o javnoj nabavi je dobar, no problemi nastaju u praksi. Naručitelji ne shvaćaju da bi trebali poticati hrvatske, a kamoli ženske dobavljače. I dok zapadnoeuropske zemlje generiraju rast angažirajući domaće dobavljače, naši naručitelji se nedovoljno brinu o podrijetlu robe koju traže javnim natječajima. Neophodno je zaštiti domaću proizvodnju bez ugrožavanja tržišnog natjecanja. Zbog toga Hrvatska gospodarska komora izrađuje internetski katalog hrvatskih proizvoda u kojem se nadamo da će biti što više i onih iz ženskog poduzetništva“, kazala je Tajana Kesić Šapić, direktorica Sektora za industriju i IT Hrvatske gospodarske komore.
Voditeljica službe za financiranje malog i srednjeg poduzetništva u Ministarstvu poduzetništva i obrta Jasminka Keser upozorila je da za uspješan natječaj nije dovoljan samo kriterij najniže cijene nego i ekonomsko vrednovanje, tj. odabir kvalitetne ponude.
Predsjednica Hrvatske udruge nabavne djelatnosti Mirela Senica izrazila je zadovoljstvo što je sve više tvrtki zainteresirano za uvođenje politike raznolikosti dobavljača kakva se primjenjuje u IBM-u gdje je ona voditeljica nabave. Cilj takve politike nije nekoga pozitivno diskriminirati, nego pružiti poslovnu priliku što većem broju raznolikih dobavljača.
Zahvaljujući raznolikosti dobavljača lanac nabave reflektira demografsku sliku društva u kojem tvrtka djeluje. Razvoj i održavanje raznolikosti dobavljača velikim tvrtkama povećava mogućnost da čuju nove ideje, primijene nove metode i dobiju pristup novim rješenjima za zadovoljenje potreba svojih kupaca. Takva suradnja im omogućava inovacije, kvalitetnije proizvode i vrhunsku uslugu na tržištima na kojima posluju.
U Europskoj uniji trenutačno se razvijaju pravni okviri koji bi tvrtkama koje se brinu o raznolikosti dobavljača, pa tako surađuju i s poduzetnicama, omogućili prednost u javnoj nabavi.
Kako bi i u Hrvatskoj jače zaživjela nabava od poduzetnica, mreža Women in Adria osniva bazu certificiranih poduzetnica za suradnju s velikim tvrtkama na lokalnoj te svjetskoj razini.